Gå til innhold

Hva er dine topp 5 anime serier?


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

mine favoritter

 

1. Hunter X Hunter

Gon er en ung gutt som er en "Hunter". Det er forskjellig typer "Huntere" i hans verden, og å være en "Hunter" gir en viss priviliges. Før De blir en "Hunter" De passerer en prøve. Gon synes godt på hans måte til å passere denne prøve da han er en meget klar unggutt som kommuniserer med dyr. Tydelig hans far, som han trodde var død, er enda levende og er en av de stor "Huntere" i verden. Gon tror han er vil møte hans far når han blir en "Hunter" selv.

 

2. Fullmetal Alchemist -

I denne verden, finnes det folk med spesiell evner som kan manipulere objekter og omformer ett objekt inn i enda ett. Disse folkene er kjent som alchemists. Denne prosessen kommer med en kostnad, den grunnleggende lov av alchemy stater som oppnå noe De ofrer noe av den samme verdi.

 

Hovedkarakteren er den berømt alchemisten Edward Elric - også kjent som Fullmetal Alchemist - som nesten tapt hans lille bror, Alphonse, i en ulykke. Edward klart inneholde hans brors sjel i en stor rustning. Mens han klarte spare hans brors liv, må hab betale en stor pris.

 

For å få tilbake hva de tapte,må brødrene embarkerer på en reise finne the "Philosophers Stone" som sier forsterke kreftene av en alchemist enormt.

 

+ Fullmetal Alchemist - Conqueror of Shambala (filmen)

Elric Brødrene ble sendte til to forskjellig verdener, og de søkte etter en måte som kunne få de gjenforent. Ed ble sendte til Munchen, i 1923 når krigen holdt på å bryte ut. Fordi hans alchemical kraft var borte, har han prøvd dra tilbake til hans verden ved hjelp av, Alphonse Heiderich. Imidlertid, deres forsøk ble ikke vellykket, og Ed ble utålmodig. Imidlertid, så finner han et spor som fører til ham til noe uventet. Det var begivenheter forårsaket ved som søke etter ett paradis, “Shambara”. "Shambara" er Riol i Ed sin oppringelige verden, men det er en by de tror er ett legendarisk plass i den andre verden. Detter er sjansen for Ed til å dra hjem.

 

3. Naruto

anntar de fleste vet hva Naruto handler om

 

4. Hellsing

Hellsing Byrå er en gruppe av kjempere som beskytter England og Anglican Kirke fra vampyrer og Zombier. Ledet av Integra Hellsing, arvingen av den legendarisk Hellsing Familie, byråsettene på felttoget med Alucard, en renegade vampire som slåss for humanitet.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Er veldig fersk innen anime og tror jeg knapt har vært innom 5 serier, men de jeg liker så langt er:

1. Bleach

2. Berserk

3. Full Metal Alchemist

4. Tsubasa Chronicle

5. Finner ingen serie som kan ta 5.plassen ettersom det kun er 2 andre serier jeg har sett, nemlig Hellsing og Elfen Lied. Liker Hellsing litt bedre enn Elfen Lied, men jevnt over så falt det ikke så veldig i smak.

 

Edit: Begynner på Last Exile snart, håper virkelig den lever opp til forventningene og hopper inn på listen :)

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

har bare sett naruto jeg... tenkte jeg snart skulle begynne på Initial D...

er det noen av disse seriene som er humoristiske og gjerne litt ninja/karate/samurai aktig??

driver naruto på med fillers enda eller er det over?

Endret av FaO
Lenke til kommentar
har bare sett naruto jeg... tenkte jeg snart skulle begynne på Initial D...

er det noen av disse seriene som er humoristiske og gjerne litt ninja/karate/samurai aktig??

driver naruto på med fillers enda eller er det over?

5916411[/snapback]

 

Naruto holder fortsatt på med fillere ja. Men det er snakk om at de skal bli ferdige innen noen uker.

 

Likte du naruto så kommer du garantert til å like "Bleach" alle som liker naruto liker bleach :D

Lenke til kommentar
Til alle Naruto/Bleach/Pokemon fans - Kiba! Ny serie, bare kommet 2 episoder, midt i blinken for dere :thumbup:

5916676[/snapback]

 

mh ikke gjør narr :mad:

Naruto er fortsatt en av de beste seriene jeg har sett. Å IKKE SAMMENLING POKEMON MED NARUTO SOM MANGE ANDRE GJØR!

 

Ser også Elfen Lied som jeg ser du liker.

Så ikke gjør narr av Naruto fans! :no:

 

:D

Lenke til kommentar

Ehm jeg gjorde ikke narr... har selv sett Naruto helt opp til der fillersene begynte...

 

Men det er fortsatt ikke en spesielt god serie ;) Og Naruto har mange fellestrekk med Pokemon!

 

Uansett så er eneste grunnen til at Kiba ligner pokemon (i tillegg til den nederst) at de har sine spirits som de kan summone via baller, untatt hovedpersonen, han får sin spirit fram når han er i knipe (som naruto)...

 

Dette var uansett en serie jeg så på som svært så lovende helt til spiritsene begynte å kjempe på en småteit Pokemon måte...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Ehm jeg gjorde ikke narr... har selv sett Naruto helt opp til der fillersene begynte...

 

Men det er fortsatt ikke en spesielt god serie ;) Og Naruto har mange fellestrekk med Pokemon!

 

Uansett så er eneste grunnen til at Kiba ligner pokemon (i tillegg til den nederst) at de har sine spirits som de kan summone via baller, untatt hovedpersonen, han får sin spirit fram når han er i knipe (som naruto)...

 

Dette var uansett en serie jeg så på som svært så lovende helt til spiritsene begynte å kjempe på en småteit Pokemon måte...

5916952[/snapback]

 

hehe jaok :blush: hørtes ikke så bra ut den Kiba greierne da men... :ermm:

 

:cool:

Lenke til kommentar
har bare sett naruto jeg... tenkte jeg snart skulle begynne på Initial D...

er det noen av disse seriene som er humoristiske og gjerne litt ninja/karate/samurai aktig??

driver naruto på med fillers enda eller er det over?

5916411[/snapback]

 

Naruto holder fortsatt på med fillere ja. Men det er snakk om at de skal bli ferdige innen noen uker.

 

Likte du naruto så kommer du garantert til å like "Bleach" alle som liker naruto liker bleach :D

5916507[/snapback]

Er 26 uker/episoder med fillers igjen. Så det tar sin tid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...