Gå til innhold

Sony Ericsson K800 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
K610 har 2mpix kamera da

6585929[/snapback]

Uten autofokus er bildene waste..desverre har den heller ikke LED for de mørke bildene..

6585977[/snapback]

Har du noe grunnlag for å si at 610 har uskarpe bilder pga mangel på autofokus?

 

Du vet selvfølgelig at behovet for fokus blir mindre jo mindre sensor/optikken er, som på mange mobiler?

 

-k

Lenke til kommentar
Har du noe grunnlag for å si at 610 har uskarpe bilder pga mangel på autofokus?

 

Du vet selvfølgelig at behovet for fokus blir mindre jo mindre sensor/optikken er, som på mange mobiler?

 

-k

6588074[/snapback]

 

Vel utifra det jeg har sett av k610 bilder så er kameraet rimelig ræva, uansett hvor mange megapixler det har. K750 f.eks som også har 2megapixler tar ekstremt mye bedre bilder. Men regner med at det er mer enn bare autofokusen som skiller de to kameraene.

Lenke til kommentar
Eneste som plager meg er at jeg har mistet lommelykten :(

6586085[/snapback]

Ja, har vært et lite savn her også... men en blits er bedre enn et fotolys i lengden vil jeg tro... :)

6586416[/snapback]

Tror han mener selve lommelyktfunksjonen..altså, lyse i mørket og ikke nødvendigvis til bildet..

 

Savner dette selv, har hytte uten strøm på fjellet :(

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan vi får vekk operatør-logoen ?

På mine tidligere telefoner (Siemens) var det bare å legge inn en transparent gif.

Er det noen tilsvarende fremgangsmåte her eller ?

 

Er godt fornøyd med min k800i, alt virker som det skal.

En drøm å installere Java-programmer via bluetooth.

Lenke til kommentar
Har du noe grunnlag for å si at 610 har uskarpe bilder pga mangel på autofokus?

 

Du vet selvfølgelig at behovet for fokus blir mindre jo mindre sensor/optikken er, som på mange mobiler?

 

-k

6588074[/snapback]

 

Vel utifra det jeg har sett av k610 bilder så er kameraet rimelig ræva, uansett hvor mange megapixler det har. K750 f.eks som også har 2megapixler tar ekstremt mye bedre bilder. Men regner med at det er mer enn bare autofokusen som skiller de to kameraene.

6588188[/snapback]

Det er det helt sikkert. Jeg har ikke sett bilder fra 610, men ble positivt overrasket av k750 sine.

 

Poenget mitt er bare at det finnes gode og dårlige autofokuskamera og gode og dårlige fastfokuskamera. I et skikkelig fotoapparat må man selvsagt ha fokus pga dimensjonene som er ute og går, men jeg er sterkt i tvil om det er mangelen på fokus som gjør dårlige mobil-cam til dårlige mobilcam.

 

På speilreflekskamera kan man når man blender kraftig ned nesten glemme fokusen siden alle objekter blir skarpe uansett!

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar

Hvis man virkelig har behov for lommelykt så er det bedre å skaffe seg en lommelykt. På Biltema for man kjøpt liten lommelykt som man kan henge på nøkkel knipa eller noe til 5 kroner (artikkel nummer hos Biltema 38-3011)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...