Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Korpsmusikk. Smak på den. Pistrete fløyter og skjærende fremføringer av "Norge i rødt, hvitt og blått" på sure vårdager.

 

Eller du kan gjøre som Youngblood Brass Band og få ting til å svinge.

 

http://www.youngbloodbrassband.com

 

De bruker noe sånn fænsi flash-greier på hjemmesiden, så direktelink fikk jeg ikke til. Men den interesserte lytter klikker enkelt og greit på "multimedia" i menyen til venstre, og derefter på låten "Brooklyn" under overskriften "Center. Level. Roar".

 

100% gratis moro.

 

Korps ruler. ;)

Får ikke lastet ned den versjonen, men live versjonen er herlig. Takk for ett nytt band i samlingen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag vil jeg anbefale

. Den er nydelig. Jeg får lyst til å bare synge med til slutt :D

Linken jeg gav deg der, er linken til en liten smakebit på youtube. Under ligger linken til sangen i iTunes Store om du er interessert :)

 

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...59&s=143441

Sangen er fra albumet 39 Minutes Of Bliss. Men du finner den også i et par andre album fra samme artist :)

Lenke til kommentar
Tori Amos - Lust

 

Har hørt av venner at miss Amos ikke er så lett fordøyelig, men tar en sjanse på at dine organer er velfungerende :-) Uansett, Lust er en gjemt perle der undertoner og effekter gir en skikkelig god følelse.

 

Heia Geir

Jeg har ikke noe i mot musikk som krever litt av lytteren. Den kjøpte jeg. :thumbup:

 

Lua av Bright Eyes. En fantastisk fin låt, meget rolig.

Conor Oberst og Bright Eyes er vel egentlig to sider av samme sak, selv om Bright Eyes regnes som et band.

Lua er fra det nydelige albumet I'm Wide Awake, It's Morning som kom ut i 2005.

Verdens beste låtskriver fortjener absolutt en plass i enhver musikkinteressert persons hjerte.

Det er den fjerde Bright Eyes-sangen dere klarer å prakke på meg. :thumbup:

 

Korpsmusikk. Smak på den. Pistrete fløyter og skjærende fremføringer av "Norge i rødt, hvitt og blått" på sure vårdager. Eller du kan gjøre som Youngblood Brass Band og få ting til å svinge.

http://www.youngbloodbrassband.com

De bruker noe sånn fænsi flash-greier på hjemmesiden, så direktelink fikk jeg ikke til. Men den interesserte lytter klikker enkelt og greit på "multimedia" i menyen til venstre, og derefter på låten "Brooklyn" under overskriften "Center. Level. Roar".

100% gratis moro. Korps ruler. ;)

Trådstarter hadde en kort korpskarriere for drøyt 40 år siden. Jeg hadde nettopp opdaget Rolling Stones og kom inn der fast bestemt på å spille trommer (siden de ikke hadde elgitar i korpset), men kom ut igjen med et baritonhorn og tidenes mest grinete instruktør.

 

Uansett, det svingte bra til korpsmusikk å være det der, men jeg er ikke så himla opptatt av instrumentalmusikk. Men nå måtte jeg laste den ned for å få hørt på den, og den var jo gratis, så da har jeg den uansett. :cool:

 

En til. Når nettene blir lange og høsten setter inn, da setter man på noe melankolsk og vakkert og drømmer seg bort.

Opeth har nylig skrevet låta "Burden", som egner seg fin-fint til det formålet.

Forhåpentligvis blir du ikke skremt av gitarene. Litt bråkete for noen.

Jeg må tilstå at jeg ikke får så mye ut av slik musikk lenger. Sjangeren er rett og slett blitt litt utspilt for meg, etter et langt liv. Men takk for forslaget. Det høres ut som en vakker låt. :cool:

 

Mener å vite at du har en allsidig bakgrunn, og sannsynligvis fikk mange gode impulser fra 70/80 tall, og da kanskje med hovedvekt på den "alternative" musikkverdenen?

Uansett må jeg få lov til å anbefale et band jeg vegret meg for å nevne navnet på i hine hårde dager, men som allikevel har fulgt meg i alle år:

Steely Dan - låta Deacon Blue fra albumet Aja

(dette er ikke mitt favorittalbum, men den låta er en av mine absolutte SD favoritter)

Det hører med til historien at Ricky Ross (frontfigur) døpte sitt smått geniale skotske poporkester Deacon Blues etter denne låta.

Steely Dan er forøvrig verdt å sjekke ut for alle gitarister med sans for usannsynlig flott gitarspill. Her er det utrolig mye bra å finne...

Til slutt: Beklager et noe langt innlegg, men jeg gjenopppdaget SD for ikke mange ukene siden....har nok sammenheng med en smule oppgradering av stereoanlegget også!

Aja hadde jeg i LP-samlingen den gangen. Hvor den ble av vet jeg ikke, i likhet med en del skiver er den forsvunnet i årenes løp. En del ble byttet mot penger til øl og vin, en del ble solgt for å kjøpe instrumenter. Takk for påminnelsen, jeg kjøpte den for å mimre litt.

 

Fleet Foxes - Mykonos. Hør den her: http://www.myspace.com/fleetfoxes

Fremmadstormende indieband fra Seattle. Fikk gleden av å se de live, og det var helt fantastisk... Alle låtene deres er knall, så hvis du liker Mykonos burde du vurdere å høre litt på skiva dems også. Mykonos er fra EPen Sun Giant.

Legg spesielt merke til winter white hymnal hvor de synger firestemt ;)

Akkurat den låta var litt for dusinvare, har liksom hørt den før. Men etter å ha sjekket ut noen av de andre smakebitene kjøpte jeg "Blue Ridge Mountains" istedet. :thumbup:

Your Protector!

Jeg ga den en sjanse også. :thumbup:

 

Sjekk ut "George Thorogood - I drink alone" om bluesrock får dansefoten til å svinge.

Kjøpte Bad to the Bone for et par år siden. I drink alone er også bra saker, men blir litt mer av det samme, og knapt noe som utvider min musikalske horisont. Men takk for forslaget. :cool:

 

Jeg regner egentlig med at du har hørt litt av Sublime før, men jeg tar sjansen og foreslår deres mest kjente sang "Santeria".

Nei, de har jeg faktisk ikke fått med meg tror jeg. Men denne kjøpte jeg, så får vi se. :thumbup:

 

First Day of My Life - Bright Eyes

http://www.youtube.com/watch?v=o5rhhQbyYV0

Fryktelig vakker låt fra Bright Eyes. Teksten er fantastisk, og videoen gjør hele pakka komplett.

Kjøpte den også jeg. Snart så jeg må sjekke ut en CD, tror jeg. :thumbup:

 

Spin Doctors - How Could You Want Him (When You Know You Can Have Me)

Gitaristen var/er flink.

Den kjøpte jeg, kan være kjekt med litt inspirasjon til nye riffs selv for en gammel gitaramatør. :thumbup:

 

I dag vil jeg anbefale
. Den er nydelig. Jeg får lyst til å bare synge med til slutt :D

Linken jeg gav deg der, er linken til en liten smakebit på youtube. Under ligger linken til sangen i iTunes Store om du er interessert :)

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...59&s=143441

Sangen er fra albumet 39 Minutes Of Bliss. Men du finner den også i et par andre album fra samme artist :)

Morsom låt, men den nådde ikke helt opp, desverre. Takk for forslaget. :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har foretatt en liten opprydding og noen poster har forsvunnet. Alltid smart å lese førsteposten i tråden før man poster.

 

Og som et tegn på respekt for alt trådstarter har gjort for forumet kommer jeg med et lite forslag selv.

 

Artist: Spice

Album: Never let you down again

Spor: The Moderator

 

:D

Lenke til kommentar

Bliss N Eso - Bullet And A Target (Acoustic Version)

 

Hip hop dette da :)

 

Er fra albumet deres som heter Flying Colors, bra album. Anbefaler egentlig hele albumet :)

 

Er ikke sann gangsthashit hip hop der de eneste ordene er fuck, pussy og ass.

 

Bra musikk dette også, minner om tekstene til Cunninlynguists :)

Endret av Superdan
Lenke til kommentar
Kva med å gi tidenes norske band Motorpsycho ein sjangse med Suite: Little Lucid Moments, eit 21minutt langt stykke øyregodt frå siste plata deira ved (nesten) same namn.

Her er det berre å skru opp og setje seg ned i godstolen med kaffikoppen. Herleg.

Den er vel kanskje litt lang. "The Other Fool" er vel å foretrekke da.

Lenke til kommentar

Ulver var før et folk/blackmetal band, men nå i de nye tider har de begynt å lage industrial metal og elektronisk musikk.

er en sang som er hentet fra skiva Perdition City og er en helt utrolig bra låt! Den er litt sær, men kommer man seg inn i den slags musikk er det ingen vei ut igjen, det er rett og slett genialt! Endret av NidhoggVik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...