Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe en gullbarre? (I real life)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror det var en Newton-episode hvor programlederen var på besøk hos Norges Bank. De hadde en gullbarre liggende, og han fikk beskjed om at hvis han klarte å plukke den opp og bære den med seg med bare en hånd, skulle han få den. Han hadde ikke sjans...

5764627[/snapback]

 

Men han har vell bare 4 fingre? :p

5764997[/snapback]

Han forrige hadde litt mystiske hender ja, men jeg tror den nye programlederen har sånn omtrent 10 fingre.

Lenke til kommentar
For de som lurer: Jeg er en pur materialist. Jeg vil ha gull for å eie det.

5765177[/snapback]

 

...og du vil ha en 1000-lapp inrammet på veggen ?..

 

 

Da er vi to...

 

 

En gullbarre er for dyr til å plassere i et glassbur for å kikke på.

Bedre å invistere de pengene i noe heller.

Lenke til kommentar
Gjenta etter meg:

Gullbarre gullbarre gullbarre gullbarre. Skriv det 100 ganger på tavla.

5762470[/snapback]

Herregud! Blir så frustrert når jeg ser slikt. Har dere ikke noe fornuftig å poste så gi f****! Han ville sikkert ikke ha kurs i rettskrivning men gi et svar som i det heletatt hadde noe å si ;)

Lenke til kommentar

Jeg blir frustrert over sånne som deg som absolutt må irritere seg over andre slikt....dust :!:

 

Det med å eie en gullbarre ville vært kult, men er vel ikke så enormt kult å bruke fler hundre tusen på noe slikt show off.....tapetser heller med 1000 lapper......da ser alle det :!:

Lenke til kommentar
Jeg blir frustrert over sånne som deg som absolutt må irritere seg over andre slikt....dust :!:

 

Det med å eie en gullbarre ville vært kult, men er vel ikke så enormt kult å bruke fler hundre tusen på noe slikt show off.....tapetser heller med 1000 lapper......da ser alle det :!:

5767714[/snapback]

Så du skjønner ikke hvor irriterede det er å lage en post, få svar også begynner folk å hakke på en elller kanskje to skrivefeil? OMG! :nei:

Lenke til kommentar
Herregud! Blir så frustrert når jeg ser slikt. Har dere ikke noe fornuftig å poste så gi f****! Han ville sikkert ikke ha kurs i rettskrivning men gi et svar som i det heletatt hadde noe å si ;)

5767675[/snapback]

Jeg både vil og bør motta kritikk når jeg skriver feil.

Lenke til kommentar
Så du skjønner ikke hvor irriterede det er å lage en post, få svar også begynner folk å hakke på en elller kanskje to skrivefeil? OMG!  :nei:

5767728[/snapback]

Vel, JEG irriterer meg når nesten samtlige deltakere i en tråd bedriver konsekvent feilskriving av det samme ordet. Irriter deg så mye du vil. Jeg synes feilskriving er patetisk, og kommer til å hakke på det ved passende anledninger. I og med at så mange skrev "gullbar", går jeg ut fra at jeg lærte en hel haug med folk hvordan det egentlig staves. La meg med det samme benytte muligheten til å stikke hull på en annen verkebyll av en kollektiv skrive- og talefeil hos mange nordmenn: Det heter ikke flippskjegg, men fippskjegg. Se så. :thumbup:

Lenke til kommentar
Så du skjønner ikke hvor irriterede det er å lage en post, få svar også begynner folk å hakke på en elller kanskje to skrivefeil? OMG!  :nei:

5767728[/snapback]

Vel, JEG irriterer meg når nesten samtlige deltakere i en tråd bedriver konsekvent feilskriving av det samme ordet. Irriter deg så mye du vil. Jeg synes feilskriving er patetisk, og kommer til å hakke på det ved passende anledninger. I og med at så mange skrev "gullbar", går jeg ut fra at jeg lærte en hel haug med folk hvordan det egentlig staves. La meg med det samme benytte muligheten til å stikke hull på en annen verkebyll av en kollektiv skrive- og talefeil hos mange nordmenn: Det heter ikke flippskjegg, men fippskjegg. Se så. :thumbup:

5797130[/snapback]

:O Det ante jeg ikke, aldri sett fippsjegg stå noe sted, er du sikker? Høres da fryktlig rart ut, fippsjkegg, fiiiiippsjkegg.

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal en privatperson med en gullbarre? Skal innrømme det hadde vært moro å hatt, men når man skal betale noen årslønner for en så kan de bare beholde dem på Fort Knox for min del... Jeg hadde hatt samme glede av å eie en barre av bly med gullmaling, rent bortsett fra at jeg ikke hadde hatt særlig økonomisk sikkerhet i å eie en. Noen som vet hvor man får tak i det da? :D

 

Litt off-topic her:

[...] Det heter ikke flippskjegg, men fippskjegg. Se så.  :thumbup:

Ah, takker så meget! Har aldri skrevet det ordet før, og vet derfor at jeg ikke har skrevet det feil, men jeg vet samtidig at jeg hadde skrevet den galne versjonen om jeg skulle skrive det. Takk for å oppklare det! Ordet ga også mye mer mening når det var fippskjegg, da fipp er en spiss. :)

Lenke til kommentar

Tja, hvis jeg hadde hatt penger nok skulle jeg nok definitivt skaffet meg en gullbarre. Det hadde vært sinnsykt stilig å hatt en et eller annet sted, bare for å føle vekten av gullet... Jeg skal ha veldig mye penger før jeg kjøper en gullbarre, dog. Dessuten hadde huset plutselig blitt tusen ganger mer attraktivt for innbruddstyver, så jeg måtte nok påspandert meg noen Indiana Jones-feller for å holde dem unna...

 

OT: Bokmålsordboka på nett er nede, så jeg kan ikke linke til ordet, men jeg er 100% sikker på at det heter "fippskjegg".

Lenke til kommentar
Dessuten hadde huset plutselig blitt tusen ganger mer attraktivt for innbruddstyver, så jeg måtte nok påspandert meg noen Indiana Jones-feller for å holde dem unna...

 

OT: Bokmålsordboka på nett er nede, så jeg kan ikke linke til ordet, men jeg er 100% sikker på at det heter "fippskjegg".

5797680[/snapback]

En del av moroa er selvsagt å beskytte gullet med feller og høyteknologiske gadgets. Jo høyere Onkel Skrue-faktor, jo bedre.

 

Jeg kan forresten bekrefte at ordboka sier "fippskjegg". http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...