Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe en gullbarre? (I real life)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...

Hahahaha.

 

At ingen har skrevet dette før. Men det er noe som heter "if you had to ask, you can't afford it".

 

Hvis du har 1,5 mill å bruke på en gullbarre bare for å ha, så trenger du ikke å spørre på et uformelt dikusjonsforum om hvor du får kjøpt en.

 

Eod.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg mener at du avviser ebay alt for kjapt. Det er en fin måte å få tak i gull på. Finner du en selger som har gull til grei pris (+-5% av spottpris) som sender til norge med forsikret frakt og har gode tilbakemeldinger er det ingenting galt med ebay. Hold deg til moderate mengder (regner med du ikke skal slå til med en hel kilo eller noe sånt) så tar paypal risikoen.

 

God prisinformasjon finner du her: http://goldprice.org/

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Du har moms ja, men hva som burde bekymre deg mer om du kjøper gull på ebay er kvaliteten. Jeg og de fleste andre her inne har vel ikke ekspertisen til å kontrollere at gullet er av akkurat den karaten som er avtalt.

 

Gull er uansett idioti å kjøpe da det har steget mye siden finanskrisen. Gull stiger i pris når markedene er usikre da gull er en temmelig sikker ting å sette pengene sine i. Å kjøpe for å ha hjemme er ikke spesielt lurt med tanke på innbrudd og å kjøpe for å ha i en bankboks ser jeg ikke helt gleden av. Dermed så er det dessverre ikke så mange grunner til å kjøpe gull i dag :(

 

Selv har jeg egentlig også lyst på en gullbarre, men av grunnene ovenfor så tviler jeg på at det noen gang kommer til å skje.

 

For tiden så trøster jeg meg med sjørøverskatten min, en liten kiste som jeg kaster alle småpenger i for å holde lommeboka slank og fin.

Lenke til kommentar

Interessant tema, dog. Det er ikke mange årene siden jeg med fire andre gjorde et lite forsøksprosjekt, der vi "kjøpte" en gullbar på 20 000$, og hold øye med kostnadene dag for dag. Dette var like før dollaren begynte å vakle ned mot sigende dal, og dette hadde vi ganske sikkert tjent flere titusener dollar på dersom vi faktisk hadde kjøpt en bar, og hadde fått solgt den i usikker økonomisk tid for de vest for oss i vest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...