Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Hørte at gjennomsnittet er 33 000,-

Ok, da er nok det jeg har lest litt utdatert :)

Uansett fyker jo prisen til været så fort man begynner å stryke på oppkjøringen. Hver gang man prøver koster vel rundt 2000-3000 (kjøreskolen + vegvesenet/sensor, og igjen, prisene varierer fra skole til skole).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sto på tredje forsøk for en måned siden og moroa endte på 45000 kroner - delvis fordi jeg er borteboer - heldigvis fikk jeg det i gave av familien. (Har til nå kjørt skadefritt, ikke at det er så lenge da)

 

Apropos biler når man er ung: foreldre kan ta ansvar for at barna kjører trygge biler - så langt det er mulig - i og med at man som fersk bilkjører ikke har statistikken på sin side. Jeg mener ikke at foreldrene skal kjøpe en splitter ny bil til barna sine, men heller at barna får låne en trygg bil når de først er ute å kjører. Her hjemme får ikke jeg lov til å kjøre min fars gamle caddy, men gjerne min mors nye golf. :)

Lenke til kommentar

Heia,

 

Jeg har bare et kort spørsmål som jeg ikke følte var verdt en hel tråd for seg selv. Jeg har planer om å ta teorien i sommer, men vet ikke helt hvordan det er med ferie o.l rundt omkring. Finnes det en enkel og grei plass der det står når en kan- og ikke kan ta teorien på de forskjellige stasjonene, eller må jeg ringe rundt for å høre?

 

Har forøvrig tre plasser innen praktisk rekkevidde - Rjukan, Notodden og Skien.

 

På forhånd takk. :-)

Lenke til kommentar

Må man ha med noe annet enn legitimasjon når man skal ta teorien?

 

 

Før du kan ta teoriprøve må du ha levert søknad om førerkort og fått den godkjent. Send gjerne søknaden elektronisk.

  • Når du møter fram til prøve må du ha med deg gyldig legitimasjon.
  • I forbindelse med teoriprøven må du ta en synstest

 

Hentet herfra.

 

Ved punkt to: Om du bruker du briller/linser, ha med deg skriv fra optiker som skriver at ved bruk av en viss styrke er du skikket til å kjøre bil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har gått gjennom teorien og noen øvingsoppgaver og ble ferdig med dette for en drøy måned siden.

Har lært en del i praksis under kjøretimene, og jeg har tatt mange tester på teoritentamen.no.

Har bestått 16 av de siste prøvene jeg har tatt der det siste døgnet.

 

Er det noe mer jeg bør gjøre for å forberede meg? Høres jeg godt nok rustet ut?

Er spørsmålene på teoritentamen.no vanskeligere, lettere, eller på samme nivå som den ekte teoriprøven?

Lenke til kommentar

Føler jeg har gjort det som må til for å forberede meg:) Men har hørt at spørsmålene er veldig forskjellige og da blir jeg jo straks usikker. Vet jo at det ikke er så mye jeg får gjort. Har desverre ingen sjette sans hvor jeg kan forutse spørsmålene som kommer.

Gjennomsnittet mitt på det som er bestått av testene jeg har tatt, ligger på 89,8 %.

Håper at dette holder til å stå på teorien da.

Hvis dere har noen ekstra tips og råd, så kom med det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...