Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Brukte også Teoritentamen og kan anbefale siden på det sterkeste.

 

Besto med 2 feil, brukte 17 minutter. Vil tro at 7 av de minuttene var til å gå over alle spørsmålene og dobbelsjekke. Fant faktisk en til to feil som jeg trodde jeg hadde svart rett på. Var mye lettere en de spørsmålene jeg hadde på nett. Kansje jeg var heldig.

 

Fikk heller ikke ha på meg luen min siden det tydeligvis var en historie med at elever hadde med seg jukselapper de gjemte der. Haha.

 

For all del, du har veldig mange minutter tilgjengelig, bruk de til å gå nøye igjennom alle svarene på nytt. Du har sikkert trykket feil på en av de, og det hadde vært surt om det var avgjørende.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tenkte å ta teoriprøven snart men før jeg melder meg på hos en trafikkskole. Hvordan funker det egentlig?

 

Jeg søker om førerkort på vegvesen.no og når det er godkjent går jeg til en trafikkstasjon og tar teoriprøven + synstest. Thats it?!

 

Ja, det stemmer!

 

Vet ikke hvordan det er med synstest, jeg har aldri tatt det!

Men kan vell være at hvis du krysser av for "Ja, bruker briller/linser" så må du ta synstest.

Uansett bare å søke og dra ned dit for å utføre teoriprøva :)

Lenke til kommentar

Tenkte å ta teoriprøven snart men før jeg melder meg på hos en trafikkskole. Hvordan funker det egentlig?

 

Jeg søker om førerkort på vegvesen.no og når det er godkjent går jeg til en trafikkstasjon og tar teoriprøven + synstest. Thats it?!

Jeg bruker ikke briller, måtte lese på en plakat/registreringsskilt(bil) langt vekke. Det var det eneste.

Lenke til kommentar

PROVE.NO er gratis ! ! har tatt prøven minst en gang om dagen, håper jeg består selveste teroien =) !!

 

Prove.no har 45-60 spørsmål liggende ute som man kan ta gratis, men det er de samme spørsmålene hver gang. Om du får få feil etterhvert på den prøven er det nok fordi du kjenner igjen spørsmålene uten å egentlig ha lært så mye mer ;)

 

Jeg brukte teoritentamen.no flittig før jeg tok teorien 18. februar. Leste nesten ikke i boka mi de siste dagene. Jeg klarte å presse meg ned til 0 feil én gang, men det lå rundt 5 til vanlig. På teorieksamen hadde jeg bare en feil, da spørsmålene der er mye enklere og konkrete. Jeg støtte ikke på noen spørsmål med svaralternativer på flere linjer, der det lengste alternativet som oftest er riktig ;) Noe jeg savnet på teoritentamen.no var flere oversiktsbilder over trafikk med spm. om vikeplikt og hvilke skilt som gjelder osv..

 

Vet ikke hvordan det er med synstest, jeg har aldri tatt det!

 

Jeg bruker briller, og krysset selvfølgelig av dette på søknaden. Men likevel, optikerattest/synsattest er ikke noe du trenger å ha med på teoriprøven! Det kan hende du blir testet i å lese et skilt fra 20 meters avstand, men dette skjedde heller ikke meg. Jeg bare kom og gikk :) Men optikerattest må tas med senest på oppkjøringa. Du kan godt vise den til sensor.

Endret av Hodoze
Lenke til kommentar

Brukte også Teoritentamen og kan anbefale siden på det sterkeste.

 

 

Bruker det nå men er det bare meg eller er dette spørmål veldig rart formulert/direkte feil?!?

 

 

Gjelder grunnregelen for trafikk på privat område som ikke er åpent for annen ferdsel?

 

Ja

Ja, men bare under øvingskjøring

Nei

Nei, bare på lukket område

 

Forklaring

 

Vegtrafikklovens grunnregel for trafikk gjelder all trafikk med motorvogn. I tillegg gjelder den annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn.

 

Svaret er faktik "Ja". (sier teoritentamen.no)

Endret av TheGenius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...