Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Jeg leste i 2 timer og dro samme dag. Tok noen tester på nettet i en time ca... vipa så bestod jeg!

 

Anbefaler dere å ikke følge mine spor, det er ikke alle som er like intelligente/smarte:D

Hva er omhu?

 

:rofl:

Lenke til kommentar

På teoritentamen.no, er alle spørsmålene like som de som vil komme når man tar prøven på trafikkstasjonen? Vil svaralternativene også stå i samme rekkefølge på trafikkstasjonen, eller kan de endre rekkefølge? På teoritentamen.no står de alltid på samme sted når spørsmålet kommer.

Lenke til kommentar

På teoritentamen.no, er alle spørsmålene like som de som vil komme når man tar prøven på trafikkstasjonen? Vil svaralternativene også stå i samme rekkefølge på trafikkstasjonen, eller kan de endre rekkefølge? På teoritentamen.no står de alltid på samme sted når spørsmålet kommer.

 

Langt ifra. Det er ikke samme spørsmålene, ikke samme alternativene, ikke samme rekkefølge eller noe. Det er bare spørsmål som godt kunne vært relevante. Det kan godt være det er et spørsmål eller to du får som er nesten likt som det du fikk på teo.ten..no, men det er ikke noen likhet ellers.

Likheten er at det er lignende og relevante spørsmål. Kan du det som står der, så kan du det meste, men ikke lær deg teorien kun ved å ta tester på nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte å ta teoriprøven på tirsdag, men lurer på noen småting :) Hvordan regner man egentlig ut bremselengde på, tørr, våt, og snøkledd vei? Finner ikke et sted der det står konkret i boken. Og hvilke prøver på nett er de beste?

 

Det jeg pleier å bruke på bremselengde er:

Første tall i hastighet gange med det samme tallet, og runde til nærmeste alternativ.

Hva er bremselengden i 80km/t? 8*8 = 64. Alternativene er ca 50meter og ca 80 meter? Gå ned til 50

 

Samme fremgangsmåte kan gjøres med stopplengde, men da må man runde oppover.

Endret av Youcef
Lenke til kommentar

hva med i 75 km/t, da? 7*7?

Om alternativene er ca 30 meter, ca 50 meter og ca 80 meter, ville jeg nok godt for 50 her ja..

Tror aldri jeg har vært borti, eller hørt om noen som har vært bort, å få "kjedelige hastigheter", dvs 75, 77, 82 km/t etc..som regel er det 50,60,70 eller 80.. Man skal jo ikke pugge formular for å regne dette ut heller, er for å vise at man har en viss kunnskap om at kjøretøyet ikke stopper med engang man trykker på bremsen.

Lenke til kommentar

Når jeg skal sende søknad om førerkort til klasse B og har førerkort for klasse M fra før av, hva skal jeg krysse av der det står hva søknaden gjelder? Førerkort første gang, utvidelse, innbytte utl. førerkort, fornyelse, tilbakelevering eller annet?

Det blir vel utvidelse, og huke av for klasse B

Lenke til kommentar

Takker for svar fra dere over :) Går for prøven imorgen, selv om jeg ikke føler meg helt klar. Satser på at dette går greit :D

 

Teori Bestått med 3/7 feil :new_woot: Var mye lettere en jeg hadde trodd, men kan ha vært heldig med spørsmålene.

Takker for all hjelp som er gitt i denne tråden !

Endret av Julenissen!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Snart er det min tur for Teoriprøven for B klasse, men problemet er at når jeg tar slike tester hos Prove.no og teoritentamen.no kommer det opp en haug med dumme spørsmål!

 

Spesielt ved teoritentamen.no så ligger jeg på rundt 13 spørsmål som er feil, mange av disse spørsmålene som jeg får er jo helt på tryne.

 

Vil disse komme i en ordentlig prøve?

 

Takker på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...