Gå til innhold

TES: Anmeldelser av Oblivion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
*SIKLE!*

Ah, jeg forgudet Thief spillene (bortsett fra Deadly Shadows selvfølgelig).

Gleder meg noe helt sykt til å luske rundt i mørke gater, mens jeg leter etter et passelig mål som kan gjøre meg rikere.  :dribble:

5741499[/snapback]

Blir spennende å se hvor godt gjennomført stealth-elementet er da. Jeg er Thief-veteran, og ELSKER spill som gir deg muligheten til å snike litt... HVIS det er bra gjennomført vel å merke. Det er skikkelig frustrerende med spill der det virker tilnærmet "random" hvorvidt du blir sett av fienden. Det som gjør Thief-serien så bra er at de har lagt så mye jobb i fokusert, polert gameplay som tjuv. Dette pleier å bli litt halvveis i andre spill der sniking bare er en "feature", ikke hovedpoenget. Men jeg krysser fingrene for at det er bra gjennomført i Oblivion!

Ønsker å kunne spille magiker med usynlighet, nattsyn og myke sko, oh my. :)

Endret av thomanil
Skrevet
Så vidt jeg skjønte fra reviewet og et par andre previews, så er stealth basert både på din egen skill samt hvor synlig du er og hvor mye lys du befinner deg i.

5741544[/snapback]

Og hva du har på deg.

Light Armor = bra sniking

Heavy Armor = dårlig sniking

Fakkel = dårlig sniking (selvsagt, den gir jo lys, og lys ødelegger sniking)

:)

Skrevet

Kan jeg være tyv og snike meg rundt, rane folk, rane hjemmene deres. Kan jeg dytte folk utenfor fjell klipper eller høye steder og drepe dem. Bli en morder i spillet??

Hvis det er tilfelle, oh my god jeg skal ha spillet med en gang det kommer ut hehe

Skrevet
Kan jeg være tyv og snike meg rundt, rane folk, rane hjemmene deres. Kan jeg dytte folk utenfor fjell klipper eller høye steder og drepe dem. Bli en morder i spillet??

Hvis det er tilfelle, oh my god jeg skal ha spillet med en gang det kommer ut hehe

5744526[/snapback]

Jepp, det kan du! :thumbup:

Skrevet

Hører aldri om noen som snakker om å være skikkelig kriger, med heavy armour og long sword. Bare flyr på å lager hakkemat av alt, mens fienden slår på deg uten effekt. Det vet jeg at jeg skal være til å begynne med. Selv om jeg skal ha litt archery og destruction for å kunne gjevne oddsen mot kraftige motstandere :p

Skrevet
Hører aldri om noen som snakker om å være skikkelig kriger, med heavy armour og long sword. Bare flyr på å lager hakkemat av alt, mens fienden slår på deg uten effekt. Det vet jeg at jeg skal være til å begynne med. Selv om jeg skal ha litt archery og destruction for å kunne gjevne oddsen mot kraftige motstandere :p

5745557[/snapback]

^^sant, "alle" snakker om å være mage eller thief. Jeg pleier å være skikkelig kriger som du kalte det, men det er muligens fordi snike/magi delen var så dårlig utført i morrowind, og man endte opp med å slåss uansett.

Skrevet

ren heavy warrior var det leteste å være i morrowind, fordi mele våpen var det som skada mest, og man miste liksom ingen ting av å ha full dedirc armor..

vær gang jeg skulle bli en mage, ente jeg opp som en hybrid battle mage, som sendte noen fireballs her og der også frem med inchanta dedric claymore

Skrevet (endret)
Hører aldri om noen som snakker om å være skikkelig kriger, med heavy armour og long sword.

Er vel fordi alle regner med at kriger-aspektet blir ok uansett. Det er jo vanligvis den mest "rett frem" klassen og derfor enklest å få til i rollespill. :)

Endret av thomanil
Skrevet

Sant sant, men det har virka litt som om folk bare har "endt opp" med å spille som det i morrowind. Ikke valgt det fordi det var det de ville spille som på en måte. Men som dere sier kan jo grunnen til at folk ikke prater om kriger klassen på samme måte som mage og thief være fordi det ikke er så spessiellt.

Skrevet

Assassion/thief/warrior kar. en som bruker stealth, men kan slåss face to face om han må.

selv skal min Thief kar, bruke dolk eller short sword, bue(et must) light armor, og nighteye spell så jeg kan se i mørket

Skrevet (endret)
Det som gjør Thief-serien så bra er at de har lagt så mye jobb i fokusert, polert gameplay som tjuv. Dette pleier å bli litt halvveis i andre spill der sniking bare er en "feature", ikke hovedpoenget. Men jeg krysser fingrene for at det er bra gjennomført i Oblivion!

5741535[/snapback]

Psst... Han som har jobbet med stealth-systemet i Oblivion er han samme som jobbet med Thief. ;)

hva er det lureste og gå for da? Jeg vil være litt snikende, litt magi, sterk sånn jeg tåler juling. Å stjele av andre hehe

5746763[/snapback]

Se litt i denne tråden for tips.

Endret av MiSP
Skrevet
Har jeg lov til å scanne bladet å legge det ut her?

isåfall har jeg bladet..(det norske)

5752390[/snapback]

Ingen har iallefall fjernet scaninngene som jeg la ut, så det går bra. For å være sikker kan du skanne en reklameside i tillegg. :innocent:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...