Gå til innhold

Canon eos 20D faller i pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Fotovideo er også under 9k nå.

 

Så det er faktisk gunstig for oss forbrukere at vi har konkurranse mellom forskjellige butikker.

 

Med fare for å være spydig... At konkurranse er bra for oss forbrukere med tanke på pris er jo ikke noe nytt :-)

5752467[/snapback]

 

Hvis man er usikker på om man skal kjøpe en ny 20D eller 30D , så ville jeg ha vært usikker en stund til til vi begynner å få se testene av 30D.

Noen mener der er mer forskjeller enn hva tallene kan fortelle og noen mener det ikke.

Uansett var jeg ikke i tvil , bare større skjerm , spotmåling og ISO visning i søker var nok for meg å betale 2000,- mer.

Dessuten synes jeg 30D er penere enn 20D , hvis man legger merke til utforming av toppen ,dvs der blitzen ligger over søkerhuset. ( men det blir selvfølgelig småting) :!:

 

Og egoisten i meg håper at noen avbestiller sin 30D og kjøper 20D istedet , slik at jeg får min 30D fortere siden jeg står på venteliste :!:

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

Tok akkurat nå turen inn til møllergaten, det ble en herlig tur. Ny 20D sigma 105 macro 1g kort batterigrep = 14000.- :!:

 

Leste test i Kamera og bild fant ut at jeg sparte batterigrep og minnekort kontra 30d.

Jeg hadde ny 20d i november som jeg solgte til fordel for nikon D1x. Har hele tiden angret på jeg solgte dette kameraet, så nå fikk jeg tjangsen å kjøpe et nytt følte jeg på grunn av pris raset.

Denne oppgraderingen minner meg mye om Nikon sin på D70- D70s.

 

Ifjor benyttet jeg den samme greia på d70, kjøpte 2 stk solgte dem når det ikke var fler igjen vips så gikk faktiskt brukt prisen opp :!: .

 

Nei jeg får se åssen det går med ladningen på batteriet, i mellom tiden får jeg bruke 350 :innocent: var jeg kvalm nå eller :!: :!:

Lenke til kommentar
Og da var 30D m/18-55 nede i 10995,- på Elkjøp. Ser nesten ut som huset kommer til å ligge noen kroner under ti tusen allerede ved lansering..

5758699[/snapback]

 

Jøss!

Jeg er spent på hva Fotovideo vil gjøre med prisen på 30D for oss som har bestilt , går ut i fra at de justerer prisen ellers er det jo bare å avbestille eller benytte seg av angrefristen.

Lenke til kommentar
Og da var 30D m/18-55 nede i 10995,- på Elkjøp. Ser nesten ut som huset kommer til å ligge noen kroner under ti tusen allerede ved lansering..

5758699[/snapback]

Det er nok mulig, det er jo selvfølgelig en spekulasjon. 20 d startet på 15000.- mener jeg å huske, ned til 13 ganske radig etter lansering lå lenge på 12 før det datt ned til 9 som nå.

 

Husker mitt første digital kamera sony Cybershot p50 Ga nesten 7 tusen for det. 2.1mp.

 

D1x jeg hadde kostet nesten 40000.- fikk 7 for den nå på bruktmarkedet :!:

 

Vis en venter lenge nok så for en vell kamera med på kjøpet av brikke :!: :!: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...