Gå til innhold

Mail fra QXL: du er skyldig -10 kr.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå kreditert deg for dette beløpet siden kravet var så gammelt.

Og det vil si? :blush:

5769424[/snapback]

At de gir meg 10 kr så kontoen går i 0.

 

En liten ting, hvordan stenger man kontoen? Sender mail? Fant ikke noen sånn "si opp konto" link...

 

Søkte litt på nettet og fant dette:

Det teite er at qxl tar betalt for å STENGE en konto også.. ja du hørte faktisk riktig..

5771986[/snapback]

Er det egentlig lov å ta betalt for å avslutte en konto? Men er på usikker is, så skal ikke diskutere det for mye. Men jeg har også meget lyst til å si opp kontoen etter alt dette styret, så hvis de skal ta betalt for det, blir det en ny krangel.

Lenke til kommentar

Har nå lest gjennom (igjen) hele regelverket og brukeravtalen til QXL, og har ikke funnet noe om at man må betale for å avslutte. Så lenge man ikke godtar dette på noe punkt så kan jeg aldri tenke meg at det er noe de har lov til. Ellers fant jeg ikke noen informasjon om hvordan man avslutter kontoen hos dem jeg heller, så jeg sendte et kontaktskjema hvor jeg ba om informasjon både om hvordan og om hva det innebærer. Legger ut svar her så snart jeg får dem.

Lenke til kommentar

Direkte og komplett utklipp av mailen fra Qxl:

 

-------------

Hei

 

Ønsker du at kontoen skal STENGES må du bekrefte dette. Husk å oppgi aliaset/kallenavnet ditt om du ikke har gjort det allerede. Er kontoen stengt etter ditt eget ønske kan den åpnes igjen senere om du ønsker det. Du vil da kunne beholde karakterboken du har opparbeidet deg.

 

Ønsker du at kontoen skal SLETTES må du bekrefte dette. Husk å oppgi aliaset/kallenavnet ditt om du ikke har gjort det allerede. Når kontoen er slettet kan den ikke åpnes igjen senere og du vil da også miste de karakterene du har opparbeidet deg på auksjonen siden disse ikke kan overføres til andre kontoer. Har du brukt auksjonen til budgiving eller utleggelse av annonser må det gå minst en måned etter at du har brukt auksjonen før kontoen kan slettes. Ubetalte fakturaer på provisjoner må være betalt før ev. sletting av kontoen. Du kan heller ikke ha minuskarakterer i karakterboken eller være utestengt for minuskarakterer eller av andre grunner om kontoen skal slettes.

Du vil få en bekreftelse fra oss når kontoen er slettet - som nevnt kan dette ta over en måned alt etter hvor lenge siden det er du var aktiv på auksjonen. Skal kontoen kun stenges vil dette kunne skje innen kort tid.

 

Har du glemt aliaset/kallenavnet ditt? Gå til GLEMT PASSORD for å få tilsendt dette.

 

Vi minner om at det ikke er tillatt å registrere seg på nytt eller ha flere kontoer på auksjonen! Har du flere kontoer vil alle bli slettet/stengt.

 

Ønsker deg en fin dag!

 

Med vennlig hilsen

 

Tove

-------------

 

Man må altså ta kontakt for å stenge/slette konto, men det koster ingenting.

Lenke til kommentar

det funker dårlig. jeg har to kontoer jeg :whistle:

 

nå er konto nr to totalt fiktiv (laga den fordi jeg gjorde en gedigen feil på en auksjon jeg la ut, så jeg måtte hindre at den ble solgt)

 

men jeg synes det var rart at du ikke fikk stenge kontoer som har minus karakter. kan jo forstå at det er enklere for folk å fjerne negativ omtale, men må da gå ann å få til no annet, som å nekte folk å lage ny konto på 6 mnder dersom de har sletta en med minus karakter ellno.

Lenke til kommentar
Hrm. Finnes det ingen lover og regler når det gjelder forelding av krav? Jeg vet at noen land opererer med 6 måneders frist, og om innkrever "glemmer" og fakturere deg, ja da er det hans problem om fristen er passert.

5782295[/snapback]

 

Fra lovdata:

Lov om foreldelse av fordringer (foreldelsesloven)

 

Titt spesielt på §2 og §3

§ 2. (Fristens lengde.)

 

      Den alminnelige foreldelsesfrist er 3 år.

 

 

§ 3. (Fristens utgangspunkt.)

 

1. Foreldelsesfristen regnes fra den dag da fordringshaveren tidligst har rett til å kreve å få oppfyllelse.

 

2. For krav som oppstår ved mislighold, regnes foreldelsesfristen fra den dag da misligholdet inntrer.

 

3. Kan eller skal en avtale anses hevet før oppfyllelsestiden eller en fordring forfalt før den ellers bestemte tid, på grunn av skyldnerens mislighold eller et annet inntruffet forhold, blir foreldelsesfristen for krav som bygger på slikt forhold, først regnet fra den dag da fordringshaveren varsler skyldneren om at han gjør hevnings- eller forfallsgrunnen gjeldende. Blir denne ikke gjort gjeldende, regnes fristen fra den forfallsdag som ellers er bestemt.

 

4. Når selgeren eller et tidligere omsetningsledd har garantert for salgstingen ved å påta seg avhjelp eller annet ansvar, blir foreldelsesfristen for krav som bygger på denne garanti, regnet fra den dag da kjøperen gir varsel om det forhold kravet grunner seg på, men senest fra den dag garantien løper ut. Tilsvarende gjelder når en tjenesteyter e.l. har garantert for resultatet av oppdraget.

 

husker ikke alle spesifikke fremgangsmåtene med dette, men dersom fordringshaver gikk til en spesiell avdeling i rettsvesenet og fikk bekreftet sitt krav vil det stå i 10 år. Dette er selvsagt om jeg husker rett, men jeg regner med jeg blir korriert om jeg har skrevet noe galt.

 

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Generelt vil jeg bare si at krav på mail fra QXL kan dere ta med knusende ro.... selv har jeg blitt truet med inkasso, men da klippet jeg noe fra inkassoloven og sendte dem. Fikk noe svada til svar. Du skal ha fått skriftlige purringer og så til slutt skriftlig varsel hvis de skal kjøre inkasso på deg. Mail holder ikke. Dette gjaldt 400 kr, og er snart 2 år siden. Ga blaffen i hele greia, og ikke hørt noe siden.

Lenke til kommentar

Jeg har nå mottatt 2. betalingspåminnelse, og fått den sviende trusselen om 50,- ekstra hvis jeg ikke holder meg innen fristen.

 

Jeg sendte QXL mail for to dager siden om å få detaljer rundt betalingen; hva det var fakturert for.

 

 

Har jeg noen grunn til å betale så lenge jeg ikke får spesifisert hva det gjelder, og så lenge jeg ikke får mail fra Qxl?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...