Gå til innhold

Romantisk middag til en vegetarianer


Anbefalte innlegg

Jeg skal altså lage middag til en vegetarianer. Helt ærlig talt har jeg problemer med å tenke på hva jeg kan lage som ikke inneholder kjøtt. Er vel litt for enspora på det punktet. Det jeg har tenkt på er pasta, men jeg er ganske åpen for alle forslag. Jada, kan godt søke etter oppskrifter på nettet osv, men det hadde vært kjekt med noen erfaringer. Husk at jeg ikke er spesielt god på kjøkkenet.

 

Sjangsene er gode for litt romantikk så bøttevis med hvitløk o.l. bør ungås. ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er sant. Hun spiser ikke kjøtt, fisk og egg (tror jeg). Har ikke helt peiling for å være ærlig. Meieriprodukter spiser og drikker hun. (hvis det var spørsmålet, skjønte ikke så mye av de ordene Dolce_vita ;) )

 

Isbilen: Hun blåser i hva jeg spiser, men når jeg inviterer henne kan jeg liksom ikke ordne meg en biff og en stusselig salat til henne.

Lenke til kommentar
Ja, det er sant. Hun spiser ikke kjøtt, fisk og egg (tror jeg). Har ikke helt peiling for å være ærlig. Meieriprodukter spiser og drikker hun. (hvis det var spørsmålet, skjønte ikke så mye av de ordene Dolce_vita ;) )

5721690[/snapback]

 

Med andre ord hun er en laktovegetarisk vegeterianer :thumbup:

Det vil si at hun spiser vegetabilske matvarer i tillegg til melk og melkeprodukter.

 

Gi meg litt tid skal jeg trykke ned en liten komposisjon til deg.. ;)

Lenke til kommentar

Her er noen forslag du kan tenke litt på:

En rett som jeg har solgt mye av, ikke bare til vegetarianere, er vegetarlasagne. Det blir litt opp til deg selv hvor mye du vil legge i det. I tillegg kan jeg nevne risotto, spinat og ricotta terte (en italiensk bløtost, naturell). Det finnes et hav av alternativer. Du velger, jeg kan veilede hvis nødvendig :)

 

Du uttrykker at du ikke har begge beina innenfor den gastronomiske verden :D det kan nok svare seg med en lasagne type gourmet..

Lenke til kommentar
Dolce_vita: Tusen hjertelig takk. Hvor vanskelig er den lasagnen? Husk at den helst skal passe for en med ellers stusselige kokkeegenskaper og en passelig slunken lommebok. ^_^

5722059[/snapback]

 

Det skal ikke være noe problem, vi skal klare å ta hensyn til det :thumbup:

 

Tatt i betraktning tar vi en versjon hvor du trenger:

 

*Lasagneplater

*Basilikumpesto eller tomatpesto (til nød tomatsaus a la dolmio etc.)

*Grønnsaker som f.eks

-gulrøtter

-skorsonerot, svartrot

-squash

-aubergine

-tomat (helst noen solmodne for smakens skyld, ikke bifftomat :!: )

-asparges (noe dyrt, men herlig herlig)

-spinat (fersk)

 

Alt du trenger er ei gryte til å koke lasagneplatene. Ha rikelig med vann med litt alt slik at ikke lasagneplatene klistrer seg. Når de er ferdige kjøler du dem ned, gjerne i litt kaldt vann.

 

Vask skrell og kutt opp grønnsakene, helst i tynne flak. Du kan til nød bruke en ostehøvel hvis du ikke er helt stø med kniven.

 

Kokk opp ei ny gryte med vann med litt smør og salt i. I dette vannet skal du blansjere grønnsakene dine i. Det vil si at du så vitt har dem oppi før du igjen kjøler dem ned.

 

Da er det på tide å bygge opp lasagnen. Det enkleste er å lage en til hver. Smør litt olje utover et steikebrett, bruk gjerne bakepapir. Leg på ei lasagneplate til hver av dere smør på med pesto og dekk med de diverse grønnsakene. Bygg slik til du synes du har en passe høyde, og ikke minst en passe mengde :yes: Avslutt med ei lasagneplate. Ha litt olje over og stek i ovnen til den begynner å bli gylden.

 

Som tilbehør kan du lage en salat og kanskje steke noen bagetter.

 

Du trenger ikke å bruke alle grønnsakene, men gå gjerne i en Mega, Meny eller en Ultra butikk og bruk det du får tak i. For all del ikke glem salt og pepper...

 

Hva annet kan jeg si.. lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...