Gå til innhold

Ny PC eller Xbox360

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Ingen pc i dag som kan kjøre HDR+AA i oblivion. Xbox 360 klarer det fint.

Det skal ikke være noe FPS drop i Oblivion på xbox 360.

Har du hard disk til xbox 360 så blir loading time minimal. Tviler på at PC er noe vinner der heller

Du får alle offisielle mods til xbox 360

5750789[/snapback]

Xbox klarer HDR+AA. Men på xboxen er frameraten cappet på 30 fps. Og du kan selvfølgelig ikke gå høyere enn hdtv oppløsning.

Høyere oppløsning vil gjøre behovet for AA mindre fremtredende, om ikke tilintetgjøre det helt. Så 1600 x 1200 i 100 fps høres mer fristende ut enn 1080-oppløsning i maks 30 fps. Og om en absolutt MÅ ha AA så kan en jo skru på bloom istedenfor HDR. (Selv om dette ikke vil være den samme effekten..)

Hvordan kan du si at loading time blir minimal med harddisk før spillet i det hele tatt er ute? Og uansett, om det ikke skjer i år så vil det skje, pc kommer til å vinne på loadetid etterhvert. Og siden Oblivion er av den typen spill en gjerne spiller i årevis, og pcmarkedet utvikler seg som det gjør, så vil det bli mindre og mindre loading, og mer og mer fps, mens xboxen fremdeles vil kverne stødig på 30 fps. :)

Vi får alle offisielle mods til xboxen, sant nok.. Om morrowind er noen indikasjon så ser det slik ut:

OFFISIELLE plugins til morrowind: 7. eller var det 8?

UOFFISIELLE plugins til morrowind: tusenvis. et sjekk på en av mod-sidene gav meg fem tusen mods og plugins, jeg la ikke sammen resultatene fra andre sider, da mange av modene overlapper. I tillegg så er ikke uoffisielle mods begrenset av noen form for sensur eller selv-sensur som i mange tilfeller ødelegger opplevelsen. (Morrowinds brune bleier vs. Daggerfall sine elegante damer anyone?)

SVC: Det finnes argumenter for begge platformene, hva du velger er opp til deg og dine preferanser. Tror nok du kommer til å få det morro uansett hva du velger. :D Men som sagt, jeg klarer nesten ikke tenke tanken på oblivion uten mods! :!:

Endret av slash
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fps har lite å si. Greit nok, underbevisstheten merker forskjell på 30 og 100 fps, men det er ikke viktig. Så lenge frame raten er høy nok til å gi flytende bilde er det godt nok. Høy teksturoppløsning, polycount etc. er mye viktigere. Å si at fps er det viktigste i et spill, blir som å si at frame raten på kjørecomputeren i en bil har noe å si på om bilen er god eller ikke. :)

Filmen TRON (1982) består av rundt 20 min. med 3D, dette var før kunstig motion-blur ble oppfunnet, men allikevel ser bildet flytende ut. Det samme skal sies om gamle tegnefilmer.

Skrevet (endret)

FPS. oppløsning og antialysing og alt dette pisset er en person sak, og jeg har med årene begynt og drite mer og mer i grafikk og heller sette pris på en god story og at spillet er undeholdende en at det skal se så jævlig bra ut.

Misforstå meg ikke nå da, jeg sitte ikke og tviholder på 480X600 oppløsningen, men dere forstår hva jeg mener.

Transport tycoon (Open TTD) er et veldig veldig veldig godt eksempel på undeholdende spill, Samt Sam and Max, day of the tentacle er bare noen (og dette er veldig gamle spill) :love:

Endret av SCV
Skrevet

jeg kjøpte meg en ny PC (spec i sigg) i høsten eller når det var.. husker ikke :p spillte som faen,, så kom X360 ut.. jeg har ikke hatt konsoll siden N64, så jeg ville prøve.. samt at jeg liker spaker ;)

etter jeg kjøpte den, kjøpte jeg meg en HDTV.. men da hadde jeg ikke råa til spill på noen uker.. så den sto der og støvet ned.. nå har jeg 2 spill snart 3.. 1 i bestilling..

spiller nå fortiden bare GRAW på 360'ien, og må si at jeg synes det er MYe artigere enn PC (iallefall nå).. som sagt.. digger og sitte i godstolen med en trådløs spake og spille med..

eneste spillet jeg spiller på PC'en nå for tiden er WoW....... ellers går det kun på X360..

Så, er du ute etter en spillmaskin/konsoll vil JEG personelig, som var utgangspunktet med tråden, ha kjøpt en Xbox 360 for spilling, og heller bruk den nåværende PC'en til surfing o.l :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Ok, lønninga tikker straks inn på kontoen og jeg er enda ikke 100% sikker på om jeg skal gå for xbox 360, eller om jeg skal vente. Mange snakker om at den bråker og ditt og datt og mange skrekk historier om at etter en patch/upgrade (ellerno) så klikka xboxen.

Kommer det en ny og forbedret version av Xboxen snart? har den sunket masse i pris? den koster vell rundt 3000 spenn på komplett.no

Hva kostet din xbox når du kjøpte den?

Ja, om jeg skal kjøpe skal jeg kjøpe en slik med harddisk/headset/trådløs kontroll og alt det andre stashet.

Hjelp en konsoll noob i nød karer :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...