Gå til innhold

Dobbel Radeon X1600


Anbefalte innlegg

tenker mere på folk som driver med rendring og film...+3D

5715549[/snapback]

 

 

De fleste proffe videoredigering- og renderprogrammer krever "Pro" utgaven av slike kort, altså enten Quadro, FireGL eller Parhelia. Kanskje det er mulig å modde ATI kort til å bli FireGL, men de nye nVidia kortene kan ikke moddes til Quadro lenger. Synd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor,07/03-2006 : 19:20]

Et enkelt x1600xt er jevnt over litt bedre i nye spill enn GeForce 6600GT, men blir slått overalt av 6800GS... CF ytelsen til x1600xt er det bare å se tester av.

X1600XT yter merkant bedre enn 6600GT i nyere shader intensive spill.

 

Det blir forøvrig X1800GTO som vil konkurrere mot 7600GT.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Eg skjønner ikkje poenget med ett slikt kort som dette. Så lenge man kan få ett kort med en GPU som yter bedre så blir slike kort helt meningsløse. Eg kan skjønne ett kort med to X1900XTX eller 7800GTX eller Crossfire/SLI systemer med slike GPUer dersom man skal ha høyest mulig ytelse uansett kostnad.

 

Men kort som dette, som bruker mere strøm, støyer mer og koster mer enn kort som yter bedre blir bare håpløst idiotisk for meg :roll:

Lenke til kommentar
tenker mere på folk som driver med rendring og film...+3D

5715549[/snapback]

 

 

De fleste proffe videoredigering- og renderprogrammer krever "Pro" utgaven av slike kort, altså enten Quadro, FireGL eller Parhelia. Kanskje det er mulig å modde ATI kort til å bli FireGL, men de nye nVidia kortene kan ikke moddes til Quadro lenger. Synd.

5717338[/snapback]

 

Jeg vet det driver mye med auto cad og 3D-Max,

Kann jo være kjekkt med flere skjermflater og jobbe på slik at man kan kombinere flere ting med bilde oppe på flere skjermer ved diverse arbeid.

Lenke til kommentar

Noe jeg tenker når jeg ser denne er at den klarer å drive 4 skjermer fra et enkelt kort, noe som bare Maxtor og eventuelle Pro-kort(Til mye høyere pris forresten) har kunnet gjøre tidligere. Jeg ser for meg at dette kortet vil være veldig attraktivt for de som arbeider med store desktoper fordelt på mange skjermer. I tillegg, siden det er så mange hovedkort nå for tiden som har to PCI-ex x8(16) slotter nå for tiden vil det da bety at ved bruk av bare to forholdsvis billige skjermkort vil man kunne mate 8 skjermer med skrivebord. Det lyder bra synes jeg.

 

P.S. Man vil vel ikke kunne kjøre to sånne i Crossfire, vil man? Mener å huske at ATI sa noe om at Crossfire var laget veldig skalerbart for å kunne ta i bruk mange GPUer.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Culex
Lenke til kommentar

8 skjermer er jo digg, men du skal ha plass til det også, og jeg tror ikke at de personene som faktisk skulle få bruk for 8 skjermer velger et x1600 kort eller to...

 

men for opptil 4 skjermer så ser jeg helt klart fordelen. spesielt dersom du ønsker litt god 3d ytelse i tillegg.

Lenke til kommentar
Raptor,07/03-2006 : 15:19]Hvorfor regner dere rett over fra dollar til kroner?

Dere burde vel i det minste slengt på 25% moms...

5715557[/snapback]

 

Alle priser burde vært oppgitt uten moms i matbutikker og overallt ellers, så kan avgiftene bli lagt til i feks. kassen. Da ser man hva ting EGENTLIG koster, og man blir mer bevisst på avgiftspolitikk.

 

Tilbake til innlegget ditt: Man må også legge til idiotpåslag, siden allt blir litt dyrere her i landet når det importeres ( før moms altså). Dette skyldes at vi er lite bevisste på priser her til lands, fri konkurranse fungerer ikke og distributørene ser sitt snitt til å skru prisene ytterligere opp siden "nordmenn er så rike" :mad:

5715682[/snapback]

 

Så vi skal heller gå å legge til 25% hele tiden får å se om vi har råd til saken da eller?

 

Trekk heller av 25% når du kommer hjem, da ser du også hva det koster.

5715814[/snapback]

 

Om du ser etter, så står det på slutten av de leste (alle?) kvitteringene: xx kroner, herav yy kroner mva...sliper å regne selv oxo..hhe...men dette ble litt off topic da..

Lenke til kommentar

Som om ikke det var nok tror jeg det er 28% importavgift

5715950[/snapback]

 

Det er kanskje på tide å slutte å tro det?

5716247[/snapback]

Hva med å gi det korrekte svaret når man sier at noe er feil?

5745324[/snapback]

 

Som er: det er ingen "importavgift" på datautstyr. Kun 25% MVA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...