Gå til innhold

Prøv et nytt XP-tema


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke mye :p

5927712[/snapback]

Det jeg også skulle frem til, selv om Vista sannsynligvis kommer til å ta desktop konfigurering mer særiøst...

 

I mange andre GUI'er (først og fremst KDE) kan man velge flere ikonsett, vindukanter, vinduknaper, gjøre vinduer tranparante, legge til widges i bakgrunnen, legge til diverse paneler, legge menyer øverst på skjermen som i OSX, osv...

 

Når det gjelder paneler, kan man legge til flere forskjellige paneler, gjøre dem kortere, transparante, flytte på alt som befinner seg der, slette ting, legge til ting... til å med unyttige ting som fisker eller øyner eller litt mer nyttige ting som f.eks værmeling eller ordbok....

 

KDE 4 kommer nok til å gå et laaangt skritt videre også. Det følger også med en rekke bakgrunnsbilder også... hva som følger med av ting og hva som er default er litt varierende med tanke på hvilken distro eller hvilket os-os man bruker.

Lenke til kommentar

:roll:

 

Uxtheme.dll patchen er ikke noe extra programvare av noe slag. Alt den gjør er å skru av XP sin sjekk på om Visual Style'n er signert av M$(noe kun Luna og Royale er)

Det virker som om folk flest tror det er en slags massiv omskriving av vital kernel-kode og løper med halen mellom bena til de pengegriske svina StyleXP/WB og spør: "kan vi vææær så snill å betale for noe vi kan få gratis?"

Tuxerator: Har du prøvd noen av Vista-betaene? eneste desktop-konfigureringen der er hvilken farge man vil ha på det stygge glasset. Patetisk forsøk på next-gen OS spør du meg.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Det virker som om folk flest tror det er en slags massiv omskriving av vital kernel-kode og løper med halen mellom bena til de pengegriske svina StyleXP/WB og spør: "kan vi vææær så snill å betale for noe vi kan få gratis?"

5927844[/snapback]

 

 

UxTheme.dll er bare en liten fil :p

5928066[/snapback]

Lenke til kommentar
Tuxerator: Har du prøvd noen av Vista-betaene? eneste desktop-konfigureringen der er hvilken farge man vil ha på det stygge glasset. Patetisk forsøk på next-gen OS spør du meg.

5927844[/snapback]

 

Denne MÅ sees!

Novell Gnome XGL Demo, denne må sees... en funksjon er blandt annet en film som blir gjort transparent og lagt som bakgrunnsbilde!

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...=novell&pl=true

 

Jaja, får vel teste det ut så jeg vet litt mer om hva jeg prater om, men det hadde vært fint med en live-cd så jeg slipper å installere noe på hard-disken.

 

Jeg har sett en del bilder fra Vista og jeg synes at det ser bedre ut default enn XP gjør, Xp hadde ganske store vinduskanter og litt barnslige farger. Men det må jo være noen konfigurasjoner på hvordan os'et skal håntere 3D og sånt? Jeg har testet ut open source 3D GUI og det funker helt fint, men på bærbare må det suge batteri og jeg er ikke så fan av jalla-funksjonene, virker som de er der kun på grunn av brife faktor.

 

Og ut ifra de bildene jeg har sett er det veldig få som har menyer, det ser kanskje penere ut og er lettere for nybegynnere, men det betyr jo nesten at MS har tatt de fleste velgene for brukeren?

 

Her er forresten link til bilder og klipp av Project Looking Glass som jeg pratet om:

http://www.sun.com/software/looking_glass/details.xml

http://www.sun.com/software/looking_glass/demo.xml

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Jeg har kikket litt rundt på www.devianart.com  Og funnet en style som jeg liker.

Men jeg greier ikke å få den installert. har lagt den i "C:\WINDOWS\Resources\Themes" Men den vil ikke "Oppdages" av xp-en min...

5928634[/snapback]

Du trenger å patche uxtheme.dll filen.

5929015[/snapback]

:huh: og alle som påstår at KDE, Gnome og alle annet enn Windows er vanskelig...

Lenke til kommentar
Jeg har kikket litt rundt på www.devianart.com  Og funnet en style som jeg liker.

Men jeg greier ikke å få den installert. har lagt den i "C:\WINDOWS\Resources\Themes" Men den vil ikke "Oppdages" av xp-en min...

5928634[/snapback]

Du trenger å patche uxtheme.dll filen.

5929015[/snapback]

hæ?

hva er den fila?

 

Edit: Dessuten har jeg ombestemt meg, denna var så feet!

For the birds

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Jeg har kikket litt rundt på www.devianart.com  Og funnet en style som jeg liker.

Men jeg greier ikke å få den installert. har lagt den i "C:\WINDOWS\Resources\Themes" Men den vil ikke "Oppdages" av xp-en min...

5928634[/snapback]

Du trenger å patche uxtheme.dll filen.

5929015[/snapback]

hæ?

hva er den fila?

 

Edit: Dessuten har jeg ombestemt meg, denna var så feet!

For the birds

5929090[/snapback]

Hvis det er de widges greiene i bakgrunn så må du installere Yahoo Widges, at ikke Windows har dette er litt rart, spesislt om det ikke det kommer i Vista heller... men med mindre du er en hurtigtast som legger widges over/under vinduer du har oppe så blir nok dette tungvint...

Lenke til kommentar
Jeg har kikket litt rundt på www.devianart.com  Og funnet en style som jeg liker.

Men jeg greier ikke å få den installert. har lagt den i "C:\WINDOWS\Resources\Themes" Men den vil ikke "Oppdages" av xp-en min...

5928634[/snapback]

Du trenger å patche uxtheme.dll filen.

5929015[/snapback]

hæ?

hva er den fila?

 

Edit: Dessuten har jeg ombestemt meg, denna var så feet!

For the birds

5929090[/snapback]

Hvis det er de widges greiene i bakgrunn så må du installere Yahoo Widges, at ikke Windows har dette er litt rart, spesislt om det ikke det kommer i Vista heller... men med mindre du er en hurtigtast som legger widges over/under vinduer du har oppe så blir nok dette tungvint...

5929151[/snapback]

 

Yahoo Widgets? Hvorfor bruker man ikke samurize? Jeg nekter å tro noe med Yahoo i nanet er bedre :)

 

AtW

Lenke til kommentar
@ATWindsor: Ser det er mange som bruker Yahoo Widgets. Tror det er ikke så verst. Selv om jeg aldri kommer til å bruke det.

5929193[/snapback]

På fila jeg laster ned, så er det flere filer...

Ganske naturlig har de forskjellige navn :p

som:

YahooWidgets

CursorXP

Desktopx

Visual Style

 

Er alle de forskjellige programmer som jeg trenger for å få ordnet det?

Lenke til kommentar
Jeg har kikket litt rundt på www.devianart.com  Og funnet en style som jeg liker.

Men jeg greier ikke å få den installert. har lagt den i "C:\WINDOWS\Resources\Themes" Men den vil ikke "Oppdages" av xp-en min...

Du må kjøre uxtheme-patchen først.

5929280[/snapback]

Jeg aner ikke hva det er, men det ser ut til at jeg får fikset det nå... :thumbup:

Noen som har en link til et sted jeg kan få tak i Visual Style?

Jeg finner bare dustete skins :p

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Jeg har kikket litt rundt på www.devianart.com  Og funnet en style som jeg liker.

Men jeg greier ikke å få den installert. har lagt den i "C:\WINDOWS\Resources\Themes" Men den vil ikke "Oppdages" av xp-en min...

5928634[/snapback]

Du trenger å patche uxtheme.dll filen.

5929015[/snapback]

hæ?

hva er den fila?

 

Edit: Dessuten har jeg ombestemt meg, denna var så feet!

For the birds

5929090[/snapback]

Hvis det er de widges greiene i bakgrunn så må du installere Yahoo Widges, at ikke Windows har dette er litt rart, spesislt om det ikke det kommer i Vista heller... men med mindre du er en hurtigtast som legger widges over/under vinduer du har oppe så blir nok dette tungvint...

5929151[/snapback]

 

Yahoo Widgets? Hvorfor bruker man ikke samurize? Jeg nekter å tro noe med Yahoo i nanet er bedre :)

 

AtW

5929163[/snapback]

Ikke vet jeg, men det var iallefall det som det stod at var brukt der iallefall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...