Gå til innhold

Orden i musikkmappa di?


Anbefalte innlegg

Eg nyttar iTunes og fyller ut all informasjon om songane. Eg har berre heile album (med eit par, veldig få, unntak). Eg skriv sjanger til kvart album for å få med sjangerutvikling til eit band kan ha, legg ikkje inn album eg manglar informasjon om. Det einaste eg ikkje har komplett informasjon om er kven som har skrive songen og i somme tilfelle har eg problem med å sjangerplassere klassisk musikk.

 

Dette vert organisert i ei musikkmappe konsolidert av iTunes. Eg spelar av musikken i iTunes og syner browseren slik at eg enkelt kan finne musikken etter sjanger, artist og/eller album.

 

Eg har ikkje internett på PCen med musikkbiblioteket mitt og difor må all informasjon leggjast inn manuelt og somme gonger er det problem med å ha all informasjon om eit album. Ein god ting med å skrive alt inn manuelt er at eg har god kontroll på kva som står og musikkunnskapen aukar fordi informasjonen vert lettare å hugse når eg skriv det ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har I\:musikk\ett eller annet navn på mappa.

Helst er det artisten med undermapper med album, men ofter er det artisten og albummet.

Har musikken min på 3 forskjellige harddisker så kan vel ikke si jeg har så mye system :-|

 

Er oppe i over 80Gb og over 10.000 sanger. (uten musikk videoer) og alt ligger i Winamp så er egentlig ikke noe problem :)

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Jeg har sortert musikken min veldig enkelt.

 

D:\Musikk\Artist\[år] - Album\Artist - Spor# Sang

 

Eks: D:\Musikk\Opeth\[1996] - Morningrise\Opeth - 1 Advent

 

Når det gjelder klassisk musikk så er det sortert slik:

 

D:\Musikk, Klassisk\Komponist\Verk\Tittel

 

Eks: D:\Musikk, Klassisk\Beethoven\Symfoni Nr 9\Beethoven - 01 Symphony No9 d-moll op125 - I. Allegro ma non troppo, un poco maestoso

 

 

Den største mappen er den som er generell musikk, den er på ca 115 gig. Den til klassisk musikk er på ca 5 gig.

Lenke til kommentar

Jeg har

\Musikk\Artist\År - Album\Artist - Album - Spor# Tittel, nesten som han over. Hvorfor jeg har med album i filnavn vites ikke, men det er jo greit hvis den haver på avveie.

Dersom jeg bare har ett eller to album av en artist blir det \Musikk\Artist - Album\Artist - Album - Spor# Tittel

 

Synder dessverre fælt med årstallet. Ofte det ikke blir med.

Lenke til kommentar

Først skiller jeg mellom tapsfri og MP3.

 

For album av 1 hovedartist:

artist\album\discnumber\artist - [tracknumber] title

 

For samlinger med diverse artister:

album (year)\[discnumber.tracknumber] artist - title

 

Jeg har få komplette album, gidder ikke spare på sanger jeg ikke liker. De sløser plass og gjør det bare vanskeligere å finne igjen de jeg vil høre.

 

(edit)

Forresten bruker jeg foobar2000. Det er kanskje ikke beste program for folk flest, men har veldig mange avanserte plug-ins jeg har nytte av.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Jeg sorterer egentlig etter sjanger i musikk-programmet mitt, og velger

Prog

Psychedelic

Metal

Classical

Other

8831907[/snapback]

Har prøvd på den selv i mange år men er nærmest umulig i mine øyne. Enten så blir sjangerne for små eller for brede.

8832945[/snapback]

jeg synes det fungerer veldig bra fordi jeg er så lei av at hvert band nesten skal ha sin "egen" sjanger. Det er greit når det gjelder beskrivelse av sanger, men ikke i indeling. Under Prog, ligger band som ELP,Yes,King Crimson,Rush og Jethro Tull, det er der jeg har flest sanger men ferrest artister. Ellers er det mye under Metal. under Psyceldelic, ligger det veldig lite, og under Rock, ligger sanger jeg ikke pleier å høre på.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...