Gå til innhold

Orden i musikkmappa di?


Anbefalte innlegg

Husker ikke hva programmet heter men kan finen ut senere i dag. Funker slik at det deler opp tagen på filene inn i grupper. Da kan man for eksempel sette slik at første bokstav i artist og sangnavn blir stor. Ganske greit program. Går fort å fikse på taggene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet med iTunes er at når du fyller inn tags fungerer disse kun i iTunes, det er et stort problem om man vil bruke f.eks. en Creativ Mp3-spiller. Apple gjør alt de kan for å binde folk til iTunes.

5764616[/snapback]

 

Gjør de det? :dontgetit: trodde tagsene var en universal standard jeg.. jeg som har gått gjennom alle albumene mine og fikset opp tags'n i iTunes.. jaja. Får holde meg til det da. :wee:

Lenke til kommentar
Problemet med iTunes er at når du fyller inn tags fungerer disse kun i iTunes, det er et stort problem om man vil bruke f.eks. en Creativ Mp3-spiller. Apple gjør alt de kan for å binde folk til iTunes.

5764616[/snapback]

 

Gjør de det? :dontgetit: trodde tagsene var en universal standard jeg.. jeg som har gått gjennom alle albumene mine og fikset opp tags'n i iTunes.. jaja. Får holde meg til det da. :wee:

5767706[/snapback]

 

Nei nei nei! funker så klart over alt. Skifter jo ID3 permanent. Hos meg funker det ivertfall i itunes, winamp, mediamonkey og windows media player.

Lenke til kommentar

ok, var egentlig det jeg trodde. godt og få bekreftet. :)

 

får se om jeg ikke lar iTunes ta helt styringa over musikksamlinga mi iløpet av helga..

 

edit: hvis jeg velger og fjerne en sang fra iTunes biblioteket, da blir den slettet fysisk fra hardisken? (når man har konsolidert biblioteket)

 

edit2: hm.. har prøvd å la iTunes ta styringa nå.. greit nok system. ble litt skuffet over automatikken. trodde iTunes automatsisk la musikken i iTunes mappa inn i biblioteket. men det var jo heller omvendt.

 

Noe annet merkelig den driver med er at den legger noen sanger i Samlealbum mappa, selv om jeg har haket av for at den ikke er endel av samlealbum i tags'n..

 

edit3: Arrrrhg!! hvorfor fikser den det ikke i rett mappe selv om jeg fikser tags'a? noe fikser den, mens andre ting blir liggende.. se bildet. Hva gjør jeg galt?

 

Tags'a ser fine ut?

post-16510-1142614700_thumb.png

 

men i musikk mappa blir det likevel seende slik ut?

post-16510-1142614714_thumb.png

 

 

edit4: nevermind, fikk til. ordnet seg når jeg fjernet og la til musikken på nytt. :)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Itunes skal da ikke lage nye mapper eller filer eller flytte på noe som helst. det skal bare ha filene i biblioteket sitt. Det er helt uvilkårlig hvor du får dem fra.

 

Som jeg sa tidligere så liker jeg å fikse på ID3 tags i itunes og så fjenre det derifra og så importere i Mediamonkey. Mye bedre syns jeg.

 

Itunes kan slette filene fra diske hvis du vil. Hos meg spør den hver gang jeg vil fjerne noe fra biblioteket.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Jeg bumper denne interessante tråden ettersom jeg har hatt en massiv reform i musikkbiblioteket mitt ved hjelp av MediaMonkeys organiseringsfunksjoner.

 

Før hadde jeg som sagt dette systemet: F:\Musikk\*.mp3

 

På grunn av streaming ved hjelp av Xbox Media Center på anlegget i stua og for å skape et mer generelt oversiktlig bibliotek, har jeg konvertert til dette systemet:

 

F:\Musikk\X-X\<Artist>\<Year> - <Album>\<Track#> - <Title>

 

På hovednivået er det delt inn alfabetisk i 7 hovedmapper:

 

 

Innenfor hver av de 7 mappene, er det ofte mellom 100 og 300 artister:

 

 

Under hver artist, er det regelmessig komplett diskografi, og det kan resultere i en del mapper av album, singler og EP-er:

 

 

Hvert album, single etc har en del låter:

 

 

Som til sammen blir:

 

musikkorganisering01db4.jpg

Lenke til kommentar
Selv har jeg noe så komplisert som D:/MyMusic/ :) Fungerer strålende. titusner av låter. Alt i en mappe. Alfabetisk rangert. Kan det bli lettere?

8830336[/snapback]

Det fungerer ganske dårlig mtp streaming gjennom f.eks Xbox, som nevnt. Det er vel hovedgrunnen til konverteringen min.

Lenke til kommentar
Det fungerer ganske dårlig mtp streaming gjennom f.eks Xbox, som nevnt. Det er vel hovedgrunnen til konverteringen min.

8830591[/snapback]

Det fungerer dårlig i ditt tilfelle, ja. Men for meg går det greit.

 

Jeg er uansett en av dem som foretrekker å sette på en plate, fremfor et dobbeltklikk. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...