Gå til innhold

Videobilde gjennom s-video til scart fra pc til tv


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det som er nevnt i tittelen har fungert før da jeg hadde en tidligere versjon av for eksempel bs-player.

På pcen kjører jeg s-video ut som går over i en scart inn på tven. Så åpner jeg for å kjøre signaler av videobilder over kabelen via pcen. Så får jeg opp desktopen på tv-skjermen.

Men...når jeg starter å kjøre videobilde gjennom media player eller den nyeste versjonen av bsplayer får jeg se selve spillerne og lyden, men ikke videoen....

Hva kommer dette av??

Hva må jeg velge på bsplayer og mediaplayer for å få dette til å fungere igjen? Har egentlig ikke gjort noen endringer fra tidligere, bare oppgradert bs-playeren...

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, nå har jeg ventet lenge nok.

Ingen som har svar? :dontgetit:

5714663[/snapback]

 

Siden jeg ikke har mulighet til å teste dette akkurat nå så blir svaret kanskje i tynneste laget, men jeg mener å huske at dette hadde noe med "Overlay" å gjøre?

 

I mediaplayer kan du slå av/på dette ved å gå på Tools/Options/Performance og trykke på Advanced-knappen.

 

På skjermbildet som dukker opp kan du slå av/på Overlay for både videoakselerasjon og DVD-video. Tipper vilt nå, men jeg tror muligens Overlay faktisk må være slått av?

 

Bare et skudd i mørket, men kanskje verd et forsøk? :hmm:

Lenke til kommentar
Hmm, nå har jeg ventet lenge nok.

Ingen som har svar? :dontgetit:

5714663[/snapback]

 

Siden jeg ikke har mulighet til å teste dette akkurat nå så blir svaret kanskje i tynneste laget, men jeg mener å huske at dette hadde noe med "Overlay" å gjøre?

 

I mediaplayer kan du slå av/på dette ved å gå på Tools/Options/Performance og trykke på Advanced-knappen.

 

På skjermbildet som dukker opp kan du slå av/på Overlay for både videoakselerasjon og DVD-video. Tipper vilt nå, men jeg tror muligens Overlay faktisk må være slått av?

 

Bare et skudd i mørket, men kanskje verd et forsøk? :hmm:

5716901[/snapback]

 

Det skuddet traff vanvittig bra! Takk!

 

Men når jeg nå får opp videobildet på TV'en, er bildet trukket langt ut til høyre. Så mye som 30% av skjermen er borte. Dette skjer både i Media Player og BS-player.

Kommer dette av at jeg kjører 1280x1024-oppløsning på dataskjermen? I såfall, hvordan endrer jeg på dette uten at det går utover opplønsingen på desktopen?

Lenke til kommentar
Hmm, nå har jeg ventet lenge nok.

Ingen som har svar? :dontgetit:

5714663[/snapback]

 

Siden jeg ikke har mulighet til å teste dette akkurat nå så blir svaret kanskje i tynneste laget, men jeg mener å huske at dette hadde noe med "Overlay" å gjøre?

 

I mediaplayer kan du slå av/på dette ved å gå på Tools/Options/Performance og trykke på Advanced-knappen.

 

På skjermbildet som dukker opp kan du slå av/på Overlay for både videoakselerasjon og DVD-video. Tipper vilt nå, men jeg tror muligens Overlay faktisk må være slått av?

 

Bare et skudd i mørket, men kanskje verd et forsøk? :hmm:

5716901[/snapback]

 

Det skuddet traff vanvittig bra! Takk!

 

Men når jeg nå får opp videobildet på TV'en, er bildet trukket langt ut til høyre. Så mye som 30% av skjermen er borte. Dette skjer både i Media Player og BS-player.

Kommer dette av at jeg kjører 1280x1024-oppløsning på dataskjermen? I såfall, hvordan endrer jeg på dette uten at det går utover opplønsingen på desktopen?

5745823[/snapback]

 

Noen som har et svar etter et døgn?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Hyggelig å høre at det hjalp. :)

Men når det gjelder oppløsningen så er nok den i meste laget, ja.. Det kan også ha noe med frekvensen å gjøre. 800x600 i 60Hz burde de fleste fjernsyn klare, men mange vil slite hvis du går utover dette.

 

Det er ikke sikkert at du kan unngå at det går utover desktopen når du skifter oppløsning. Det kommer litt an på hvilket skjermkort du har, tror jeg. Noen skjermkort behandler Svideo-utgangen som skjerm nr. 2, men da er det ikke alltid Overlay virker som det skal til gjengjeld..

Lenke til kommentar
Hei igjen!

 

Hyggelig å høre at det hjalp. :)

Men når det gjelder oppløsningen så er nok den i meste laget, ja.. Det kan også ha noe med frekvensen å gjøre. 800x600 i 60Hz burde de fleste fjernsyn klare, men mange vil slite hvis du går utover dette.

 

Det er ikke sikkert at du kan unngå at det går utover desktopen når du skifter oppløsning. Det kommer litt an på hvilket skjermkort du har, tror jeg. Noen skjermkort behandler Svideo-utgangen som skjerm nr. 2, men da er det ikke alltid Overlay virker som det skal til gjengjeld..

5752200[/snapback]

 

Jeg kjører ATI Radeon 9800XT. Gammelt men bra nok for meg. Det er bare den casen jeg har med det. Jeg har ikke prøvd å bruke tv'en som en dual framfor clone. Kanskje det er en løsning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...