Gå til innhold

Den store thrash-tråden!


Neslepaks

Anbefalte innlegg

nevner noen band jeg da=)

 

 

Kaos

Razor

Artillery

Agent steel

Verhemence

Radical

Hirax

Scared Reich

 

 

når det gjelde pantera er det mer groove, men vil si cowboys cden er en thrash cd

 

Bandet heiter Sacred Reich. Og tenkjer du på Vehemence? Dei Vehemence eg har høyrt på om, er daumetall. Er det andre med same namn?

 

Artillery, Agent Steel, Sacred Reich og Razor er tøft som fy.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...

Jeg har hørt på Metallica i mange år nå, men innså for litt siden at de ikke er i nærheten av andre Thrash Metal-band som for eksempel Slayer. Metallica 1983-1989 er knall, men alt etter er noe makkverk. Death Magnetic var helt ok, men ikke særlig Thrashy.

 

Btw, dette har sikkert blitt nevnt før, men Testaments vokal er helt PRIKK lik James Hetfields gamle vokal (pre 1991)!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Metallica er det største metal-bandet gjennom tidene etter min mening. De var jo kongene av thrash før, og de fire første albumene er thrash metal av ypperste klasse. Master of Puppets er etter min mening det beste thrash metal albumet ever made, og jeg overdriver ikke hvis jeg sier det er det beste albumet av all metal, uansett sjanger!

Men de forandret seg, og ble mykere...fremdeles bra, men ikke thrash...

Av de fire store, er det bare Slayer som har klart å holde seg til thrash, og er kanskje det beste thrash metal bandet...Dessuten ser jeg at de er mange "krangler" om hva som er best av Megadeth og Metallica her. Jeg har ingenting i mot Dave Mustaine og Megadeth, men jeg klarer liksom likke å like dem. Metallica er en klar vinner i mine øyne, men for all del, all respekt til Megadeth! Sanger som Synmphony of Destruction og Hanger 18 er kanonsanger...

 

Vart litt langt, dette innlegget...men for å komme til konklusjonen: Beste heavy metal band er Metallica, men det beste thrash metal bandet er nok Testament. Det er kanskje bandet som likner mest på early Metallica, og de har holdt seg til sjangeren...Jeg synes det er ganske utrolig at de ikke er med i de fire store, eller de fem store, som det kanskje hadde blitt...

Min "big four" hadde nok blitt: Testament, Metallica, Slayer og Exodus

 

Som sagt, ble litt langt dette innlegget, men jeg håper folk tok seg tid til å lese gjennom, og kanskje vil kommentere og si hva de syns om de er enig...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...