Gå til innhold

Den store thrash-tråden!


Neslepaks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hører ikke så sinnsykt mange likheter mellom Trivium og Metallica egentlig. Noen som kan oppsummere hva som er så likt? Riffene er ikke like i det hele tatt, etter min mening er det ikke noe likt mellom soloene heller. Eneste likheten jeg kan høre er vokalisten.

 

Når det er sagt syns jeg at Kill 'em All og Ride The Lightning er de beste trash skivene noen sinne :)

Altså. Tror egentlig det ikke er spillestilen som er så "wannabe metallica". Er vel kanskje noe mer med hvordan de oppfører seg og sånt. Blir vel kanskje sett på som sell-outs (?) Skal ikke uttale meg noe mer ettersom jeg veit utrolig lite om trivium bortsett fra de sangene jeg har hørt av dem.

Det er jeg faktisk enig i, Matt Heafy prøver alt for hardt på å være lik Som James..

 

Noe som beviser at de også suger siden de ikke kan gjøre noe eget men må være andre.

Lenke til kommentar
Det var jo snakk om Trivium her. Syns riffet i waking the demon er ganske thrashy egentlig, minner meg om Metallica's yngre tider bare kjappere og med en vill dobbelbass

 

Det var snakk om linken du la ut.

 

Kraftig oppdatering i fyrsteposten nå. Litt crossover og blackthrash er føya inn, samt nokre nye klassiske thrashband.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
Hører ikke så sinnsykt mange likheter mellom Trivium og Metallica egentlig. Noen som kan oppsummere hva som er så likt? Riffene er ikke like i det hele tatt, etter min mening er det ikke noe likt mellom soloene heller. Eneste likheten jeg kan høre er vokalisten.

 

Når det er sagt syns jeg at Kill 'em All og Ride The Lightning er de beste trash skivene noen sinne :)

Altså. Tror egentlig det ikke er spillestilen som er så "wannabe metallica". Er vel kanskje noe mer med hvordan de oppfører seg og sånt. Blir vel kanskje sett på som sell-outs (?) Skal ikke uttale meg noe mer ettersom jeg veit utrolig lite om trivium bortsett fra de sangene jeg har hørt av dem.

Det er jeg faktisk enig i, Matt Heafy prøver alt for hardt på å være lik Som James..

 

Noe som beviser at de også suger siden de ikke kan gjøre noe eget men må være andre.

Ikke det at noe av det gamle har noe som hlest likhet med Metallica da...

Og nei, det betyr ikke at de suger, de har ikke lik musikk som Metallica!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har svakt begynt å interresert meg for thrash i det siste og trenger litt anbefalinger. Det jeg har hittil:

 

Cavalera Conspiracy

The Haunted: The Haunted Made Me Do It, rEVOLVER

Megadeth: Youthanasia, Peace Sells... but Who's Buying?, Countdown To Extinction, Rust in Peace

Sepultura: Schizophrenia>Roots

Slayer: Reign In Blood

Testament: The New Order, The Formation of Damnation

 

Vil helst ikke gå inn i sånn undergroundthrash med en gang, heller litt kjente band. Kan godt være albumanbefalinger fra bandene jeg allerede har.

Lenke til kommentar
Har svakt begynt å interresert meg for thrash i det siste og trenger litt anbefalinger. Det jeg har hittil:

 

Cavalera Conspiracy

The Haunted: The Haunted Made Me Do It, rEVOLVER

Megadeth: Youthanasia, Peace Sells... but Who's Buying?, Countdown To Extinction, Rust in Peace

Sepultura: Schizophrenia>Roots

Slayer: Reign In Blood

Testament: The New Order, The Formation of Damnation

 

Vil helst ikke gå inn i sånn undergroundthrash med en gang, heller litt kjente band. Kan godt være albumanbefalinger fra bandene jeg allerede har.

 

Sånn grovt sett hva som er verdt å få med seg:

 

Annihilator: Alice In Hell, Never Neverland

Anthrax: Persistence of Time

Exodus: Fabulous Disaster, Bonded by Blood, Tempo of The Damned

Forbidden: Forbidden Evil, Twisted Into Form

Kreator: Extreme Aggression, Coma of Souls, Violent Revolution

Nuclear Assault: Game Over

Pantera: Cowboys From Hell, Vulgar Display of Power

Slayer: South of Heaven, Seasons In The Abyss, Divine Intervention, God Hates Us All, Christ Illusion

Sodom: Persecution Mania, Agent Orange, M-16

Testament: The Legacy, Souls of Black, Low, The Gathering

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...