Gå til innhold

Artikler: Sony Ericsson med Cybershot


Anbefalte innlegg

Muligens en erstatter for min et år gamle K700 dette ja, dog litt skuffet over at den ikke har 3D-akselerasjon.

 

Men endelig en telefon lansert i Norge med et brukbart kamera når det gjelder oppløsning og blitz. Eneste jeg savner er optisk zoom (burde hatt minimum 2x). VGA-kvalitet på videofunksjonen hadde heller ikke gjort noe...

 

EDIT: Memory Stick Micro har en teoretisk makskapasitet på 32 GB.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes jo mange mobiltelefoner som har mye bedre spesifikasjoner allerede på markedet.

sry å si det men det for mye sony/nokia fiksert i dette landet, skulle vært mere konkurranse i dette markedet her.

5681751[/snapback]

Om det er megapixler du teller, vil jeg ikke si det har noe med bedre spesifikasjoner å gjøre.

Men det er sikkert noe annet de også har... Hva vet jeg :ermm:

 

Gleder meg til oppfølgeren til K800 kommer. Evt. en telefon med skikkelige gode kameraspesifikasjoner.

 

 

Artikkelen sier at SE påstår at deres telefon er den første som kan skyte en serie med bilder (9) for så å velge ut det beste... Det er da digitale speilreflekskamera som klarer tilsvarende.

Lenke til kommentar
Artikkelen sier at SE påstår at deres telefon er den første som kan skyte en serie med bilder (9) for så å velge ut det beste... Det er da digitale speilreflekskamera som klarer tilsvarende.

5682291[/snapback]

De mener vel at telefonen er den første kameratelefon som kan skyte en serie med bilder...

Lenke til kommentar
Artikkelen sier at SE påstår at deres telefon er den første som kan skyte en serie med bilder (9) for så å velge ut det beste... Det er da digitale speilreflekskamera som klarer tilsvarende.

5682291[/snapback]

De mener vel at telefonen er den første kameratelefon som kan skyte en serie med bilder...

5682325[/snapback]

 

Eller ikke, sitat fra artikkelen:

 

"Bildene vil så vises på skjermen, og du kan selv velge det bildet du foretrekker ut i fra de ni. Sony Ericsson presiserer i sin pressemelding at det per dags dato ikke finnes noe fullblods digitalkamera som kan utføre noe lignende."

 

AtW

Lenke til kommentar
Over 9 bilder per serie er heller ikke uvanlig.

5682491[/snapback]

 

Poenget er 9 bilder på et sekund!

 

Intet speilreflekskamera klarer tilsvarende. Nærmest kommer Canon EOS 1D MKII med 8.5 bilder pr sekund, men da snakker vi om et kamerahus til 40 høvdinger!

 

geir

Lenke til kommentar

Ser at SE gir ut en med bare EDGE, og en med bare 3G. Noen som vet om eventuell prisforskjell på disse? Og hva er egentlig lurest her i Norge? Alle spår jo 3G nord og ned pga den elendige dekningen, er det kanskje lurere å gå for EDGE, og sikre seg bra hastigheter alle steder?

Lenke til kommentar

Ok, 9 bilder per sekund i full oppløsning er ganske imponerende.

 

(OT: Jeg hørte at en av grunnene til å ikke ha raskere seriebildefunksjon på MarkII var at en del land klassifiserer 10FPS og oppover som videokamera, slik at det faller inn under en annen skattekateogori og gjør kameraet betydelig dyrere. Dette er kanskje en litt tynn grunn, men jeg har nå hørt at det skal være en medvirkende faktor til at de ikke har laget noe over 10FPS ennå)

Lenke til kommentar
Det finnes jo mange mobiltelefoner som har mye bedre spesifikasjoner allerede på markedet.

sry å si det men det for mye sony/nokia fiksert i dette landet, skulle vært mere konkurranse i dette markedet her.

5681751[/snapback]

Om det er megapixler du teller, vil jeg ikke si det har noe med bedre spesifikasjoner å gjøre.

Men det er sikkert noe annet de også har... Hva vet jeg :ermm:

 

Gleder meg til oppfølgeren til K800 kommer. Evt. en telefon med skikkelige gode kameraspesifikasjoner.

 

 

Artikkelen sier at SE påstår at deres telefon er den første som kan skyte en serie med bilder (9) for så å velge ut det beste... Det er da digitale speilreflekskamera som klarer tilsvarende.

5682291[/snapback]

 

En kompis av meg var nettopp i Kina og hadde med seg en en mobil tilbake med 3 Mpiksel kamera og videopptak som var bare å si WOW på, sikkert 30 fps,(det var en vodaphone, kamskjell) med stor skarpklar skjerm. Det kostet ham rundt 2400,- og det var gammelt nytt i japan sa han der prisen for den samme mobilen var på 1500,-... her gleder vi som en unge som venter på godteri i flere måneder på samme telefon samtidig koster vel flere tusing mer. :dribble:

Lenke til kommentar
En kompis av meg var nettopp i Kina og hadde med seg en en mobil tilbake med 3 Mpiksel kamera og videopptak som var bare å si WOW på, sikkert 30 fps,(det var en vodaphone, kamskjell) med stor skarpklar skjerm. Det kostet ham rundt 2400,- og det var gammelt nytt i japan sa han der prisen for den samme mobilen var på 1500,-... her gleder vi som en unge som venter på godteri i flere måneder på samme telefon samtidig koster vel flere tusing mer. :dribble:

5686582[/snapback]

30 fps er jo ved videosnutter. Er ikke det ganske vanlig?

Det som er stort med K800i (slik jeg ser det) er at den har kamerateknologi som ligger over andre mobiltelefoner. Da teller jeg ikke megapixler. Teknologisk sett tror jeg SE satser på god optikk og bildesensor.

 

Men så har jeg ikke fulgt med på hva som skjer på det Japanske markede. Kan godt være at de mobilene har bedre kamerateknologi.

 

 

Uansett, det blir ikke lenge til vi får fullgode kamera i kameramobiler.

Lenke til kommentar
En kompis av meg var nettopp i Kina og hadde med seg en en mobil tilbake med 3 Mpiksel kamera og videopptak som var bare å si WOW på, sikkert 30 fps,(det var en vodaphone, kamskjell) med stor skarpklar skjerm. Det kostet ham rundt 2400,- og det var gammelt nytt i japan sa han der prisen for den samme mobilen var på 1500,-... her gleder vi som en unge som venter på godteri i flere måneder på samme telefon samtidig koster vel flere tusing mer. :dribble:

5686582[/snapback]

Xcute DV1 har 3 mxpl og DV2 har 6 mxpl, begge er å få på det norske markedet og de koster ikke så alt for mye. Dealen er at siden de er jalla-telefoner på Kina har de gode kameraer, men suger som telefon. Dette kommer trolig til å endre seg med de nye modellene Xcute nettopp lanserte for kun Norge og Frankrike.
Lenke til kommentar

Hadde gledet meg lenge til K800i. Men når det viser seg at den ikke har byttet ut

joysticken likevel blir det uaktuelt (den hadde menyknapp på de første uoffisielle bildene). Orker ikke en telefon til med den ubrukelige sticka! Da venter jeg heller.

Lenke til kommentar
Hadde gledet meg lenge til K800i. Men når det viser seg at den ikke har byttet ut

joysticken likevel blir det uaktuelt (den hadde menyknapp på de første uoffisielle bildene). Orker ikke en telefon til med den ubrukelige sticka! Da venter jeg heller.

5687148[/snapback]

 

gi den en sjanse, den skal være betydelig forbedret ifh til K750.

;)

Lenke til kommentar
Gleder meg til kamera på denne og på Nokia N92 blir satt mot hverandre.

5678101[/snapback]

 

N92 har et 2 megapikslerkamera. Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg tror du tenker på en rykte-modell fra Nokia. Denne hadde samme design som N92, men med et Carl Zeiss-kamera på 3 megapiksler. Denne er fortsatt bare rykter, men kanskje vi får se noe til den på cebit?

5678144[/snapback]

Regner med at du mener samme design som N90? Den har attpåtil optisk zoom.

5678469[/snapback]

 

Nei, jeg mener N92. Finner ikke bildene nå, men jeg kan legge de ut senere i dag. Har de lagret på min pc.

 

-----

 

Edit: Nok om det. Denne kraftpakka kommer nok til å slå de fleste mobiler langt ned i støvlene. Hadde ikke jeg vært så glad i Nokia hadde nok denne vært aktuell for meg. Ikke forstå meg feil, for den har fremragende spesifikasjoner, men jeg vil nok heller gå for en litt enklere Nokia-model som kommende 6131... Jeg setter heller skjerm og brukervennlighet i høysetet, ikke kamera og alt annet dilldall.

 

Edit2: Her er bildene av den ryktede Nokia-telefonen.

5678678[/snapback]

 

Ja.. jeg har SE K750i. Jeg kommer sikkert ikke til å kjøpe mobil før langt ute i 2007. Da kommer det til å bli nokia. Sikkert noe som du har bilde av.

Business telefoner er til å sikle av :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...