Gå til innhold

Nytt kabinett? Les denne først! (31.07.08: Les post på side 4! Hjelp trengs!)


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Hadde tenkt å kjøpe meg en pc nå og sitter å lurer på om jeg skal kjøpe meg et Antec Sonata III kabinett. Det er innebygd PSU på 500W. Det var en Eartwatt 500W PSU om jeg ikke tar helt feil. PC-en skal brukes til spill så lurer på om det er mulighet å installere et par ekstra 120mm vifter i kabinettet?

 

Her er forøvrig en link til kabinettet: Antec Sonata III

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Ok, nå har det seg slik at denne tråden ikke har blitt oppdatert på nesten to år, og selv om jeg har fulgt med litt og vet at det ikke har skjedd spesielt mye på kabinettfronten, så vet jeg at denne guiden er utdatert. Derfor synes jeg at denne tråden fortjener en oppdatering, og derfor hadde det vært strålende om noen hadde tatt seg bryet og anbefalt forskjellige kabinetter med en begrunnelse på mellom fem og ti linjer. Dette ønsker jeg i følgende prisklasser:

 

0-499 NOK

500-999 NOK

1000-1499 NOK

1500-1999 NOK

2000 -> NOK

 

Informer gjerne om eventulle vifter og andre ekstrafunksjoner som dere opplever som nyttige, og om det følger med strømforsyning. Jeg ønsker også at dere mynter kabinettet på bruksgruppene som kan ha nytte av disse funksjonene. En kontor-PC trenger ikke et kabinett myntet for en High End-PC. ;)

 

Det gjør heller ikke noe om det kommer flere anbefalinger av samme kabinett. Jo flere som anbefaler det, jo bedre.

 

Jeg håper jeg kan få respons på dette slik at guiden kan bli mer utfyllende og til enda mer hjelp for Diskusjon.no sine brukere.

 

Takk.

 

Mads :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg kan anbefale aplus twin engine.

 

fordeler:

stor plass for skruing

kjølig

støysvakt (med orginalviftene)

enkel montering for hardisker

kult og se på.

 

bakdeler:

tar stor plass i forhold til andre kabinetter.

(kommer ikke på noe mer i farten)

-----------------------------------------------------------

 

jeg må beklage på det sterkeste at jeg ramset opp hele førsteinnlegget. og det kabinettet jeg spurte om, vil jeg ikke anbefale noen av dere og kjøpe. jeg hadde over 70grader på cpuen og ca 50 på hovedkortet

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Har akuratt bestillt dette kabinettet her: Cooler Master HAF 932

Noen som vet om dette kabinettet duger?

Har sjekka ut denne videoen, noe som ga meg et godt inntrykk av kabinettet ^^

når jeg får det kan jeg si om det er noe å anbefale ;)

Cooler Master HAF932 kan trygt anbefales ja :) Har hatt dette selv i noen mnd. nå og det er nok et av de bedre jeg har hatt.

 

For å ramse opp noen negative of noen positive sider..:

Pluss-siden:

-Digert, med god plass.

-Stillegående med de medfølgende viftene, 3x230mm+1x140mm.

-Hull i bakplate så evt. bytte av CPU kjøler kan foretas uten å ta ut HK.

-"roterom" bak for å skjule kabler.

-plass til 2 stk. PSU, oppe nede eller begge deler, evt. vannkjøling med egen "fillport" fremme i kabinett.

-Greie HDD toolfree-løsninger som ikke skrangler.

-Masse luft!

 

Minus-siden:

-Hull overalt, gir god gjennomstrømming, men kan bli en støvsamler.

-Støy kan bli et problem da hele kabinettet er tilnærmet åpent pga. alle hullene.

-Pleksiglass øverst i sidedøren genererer statisk elektrisitet og tiltrekker seg noe støv. Den blir også fort ripete hvis man ikke passer på.

-Samme idiotiske PCI-E toolfree løsning som på mye annet.

-Ikke spesielt pent, i mine øyne.

-Riper i lakken oppstår fort hvis man er uforsiktig.

 

Men alt i alt et godt og solid kabinett, og til den prisen et kupp. Kanskje ikke noen LAN kandidat da det er nokså grisetungt ;)

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har ett gammal kabintt som når rett og slett har blitt for lite. Når jeg satte inn det nye ATI 5870 skjermkortet i helgen, måtte jeg bruke eviglang tid på å rydde plass til det...

Kan bruke rundt 1500 på nytt kabinett og det bør nok være ett bigtower eller hva nå enn man kaller det (jeg skrur sammen egen PC for første gang for tiden).

At det er pent er absolutt en fordel. At det bråker gjør ikke så mye da maskinen min står på eget kontor på loftet.

Er på LAN to ganger i året, men da pleier jeg å spørre pent om noen sterke store nerder kan bære det for meg, så vekt er ikke så viktig.

 

Lurer litt på ett

Se alle produkter fra Cooler MasterCooler Master HAF 932 Big Tower Sort

eller ett

Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

Om noen har noen andre anbefalinger å kommer, så fyr løs!

 

Har 4 disker (blir nok flere med tiden og) og ett P6T SE hovedkort med en i7 prosessor. Spiller og bruker mye photoshop og 3D.

Lenke til kommentar

Jeg har ett gammal kabintt som når rett og slett har blitt for lite. Når jeg satte inn det nye ATI 5870 skjermkortet i helgen, måtte jeg bruke eviglang tid på å rydde plass til det...

Kan bruke rundt 1500 på nytt kabinett og det bør nok være ett bigtower eller hva nå enn man kaller det (jeg skrur sammen egen PC for første gang for tiden).

At det er pent er absolutt en fordel. At det bråker gjør ikke så mye da maskinen min står på eget kontor på loftet.

Er på LAN to ganger i året, men da pleier jeg å spørre pent om noen sterke store nerder kan bære det for meg, så vekt er ikke så viktig.

 

Lurer litt på ett

Se alle produkter fra Cooler MasterCooler Master HAF 932 Big Tower Sort

eller ett

Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

Om noen har noen andre anbefalinger å kommer, så fyr løs!

 

Har 4 disker (blir nok flere med tiden og) og ett P6T SE hovedkort med en i7 prosessor. Spiller og bruker mye photoshop og 3D.

 

 

hva med thermaltake sitt spedo advanced. blir noen hundre over budskjett, men det har mange ¨løsninger¨ som ingen andre har, også ser det tøft ut. :)

 

kilde:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hadde nettopp en morsom opplevelse med mitt Antec 900 for 2 min siden, hadde satt inn en ny HDD i brønnen, skjøvet brønnen tilbake på plass uten å ha rørt på noen ting annet enn brønnen. Men når jeg slo på PCen ble jeg møtt med gnistring og røyk. PCen vil heller ikke på. :) Noen tips ?

 

Håper for din del at det kun er strømforsyningen som er gått. Opplevde samme selv, har bestilt ny strømforsyning og prøver igjen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde nettopp en morsom opplevelse med mitt Antec 900 for 2 min siden, hadde satt inn en ny HDD i brønnen, skjøvet brønnen tilbake på plass uten å ha rørt på noen ting annet enn brønnen. Men når jeg slo på PCen ble jeg møtt med gnistring og røyk. PCen vil heller ikke på. :) Noen tips ?

 

Gnistring fra hvilken del av PC'en? Om det bare var fra PSU'en kan det godt hende at det bare er den som må byttes ut, dersom gnistene kom fra hovedkort e.l. sier det ganske greit seg selv at du må kjøpe ny "mat" til dataen ;)

 

Du kan eventuelt spørre en kamerat om du får låne hans PSU/hovedkort og/eller andre deler (om du da ikke har selv) og prøve deg fram. Det er nok det beste tipset nå. :)

 

Bump på denne tråden ettersom det er en flott guide, og burde oppdateres til å være litt mer ommfattende synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...