Gå til innhold

Nytt kabinett? Les denne først! (31.07.08: Les post på side 4! Hjelp trengs!)


Anbefalte innlegg

Hadde nettopp en morsom opplevelse med mitt Antec 900 for 2 min siden, hadde satt inn en ny HDD i brønnen, skjøvet brønnen tilbake på plass uten å ha rørt på noen ting annet enn brønnen. Men når jeg slo på PCen ble jeg møtt med gnistring og røyk. PCen vil heller ikke på. :) Noen tips ?

 

Gnistring fra hvilken del av PC'en? Om det bare var fra PSU'en kan det godt hende at det bare er den som må byttes ut, dersom gnistene kom fra hovedkort e.l. sier det ganske greit seg selv at du må kjøpe ny "mat" til dataen ;)

 

Du kan eventuelt spørre en kamerat om du får låne hans PSU/hovedkort og/eller andre deler (om du da ikke har selv) og prøve deg fram. Det er nok det beste tipset nå. :)

 

Bump på denne tråden ettersom det er en flott guide, og burde oppdateres til å være litt mer ommfattende synes jeg.

Setter pris på at du svarte, og beklager så meget.

Det gikk bra :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

har selv et Sunbeam UFO Acrylic Cube Case kabinett, selvsagt eer det litt nice, men en ting bør dere være obs på angående plexi kabinetter, det er ekstremt vanskelig å få det til å se ryddig ut pga at det ikke er noen steder å gjemme kabler når alt er gjennomsiktig, neste kassa blir nok et Lian Li PC-8FI, bare modde det med vindu så tror jeg det kan bli veldig nice

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei, jeg har planer om å kjøpe et nytt kabinett og har lyst på et som er lett og rydde i slik at det ser pent ut og at det er et godt støytempet kabinett. Så lurte på om noen har et eller flere å anbefale? Vil heller ikke bruke så alt for mye penger på dette altså maks 1000, men bare kom med det dere har å anbefale så vurderer jeg deretter :-) Har sett litt på Fractal Design Define R3 Black Pearl, et dette et bra kabinett eller er det noe som er bedre med tanke på støy å plass?

Lenke til kommentar

Du har jo Cooler Master Silencio 550, dog nærmest en kloning av Define R3 bare med færre vifteplasser.

 

Har du komponenter som produserer en del varme vil det nok være lurt å gå for R3 som har plass til hele syv vifter i motsetning til Silencios tre.

 

Jeg skjønner, da tror jeg nok Define R3 vil være det beste grunnet dette er jo en spill maskin så produserer en del varme. Men er dette et bra kabinett, ser jo at prisen er såpass rimelig i forhold til mange andre så spørsmålet er om det faktisk er et bra kabinett?

Hadde også vært fint med et kabinett som er støydempende og god plass med et vindu også, noen som vet om noen? Har jo hatt Antec Nine Hundred nå i 4 år å dette bråker veldig, og har blitt ganske lei det pluss at det er trangt noe som gjør det tungvindt vis jeg skal bytte ut komponenter o.l.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Er det noen her som som vet om et godt og stillegående kabinett som vil ta mitt gamle ATX hovedkort og et gammelt 4870 (OC). Litt viktig at det er så lite som mulig i fysisk størrelse og hvis det inneholder en PSU må denne være på 500-550W.

 

PC-en skal brukes til å kjøre en minecraft-server 24/7 og litt spilling av tyngre spill innimellom (f. eks. BF3) Har ikke lyst til å kjøpe nytt hovedkort for å minske størrelsen.

 

(Mitt nyeste bygg vil bli plassert i mitt Antec Twelve Hundred, som jeg må si jeg er veldig fornøyd med. Verdt å nevne at de man må skru av begge sidene for å nå de tre harddiskburene som tar 3 disker hver, som da er litt tungvint.)

 

Edit: Fant ut at HK (GA-MA78GM-US2H) var microATX. Kvitteringen fra Komplett sa ATX...

Endret av Heyword
Lenke til kommentar

Jeg trenger et kabinett, men er veldig usikker.

 

Her er hva jeg helst vil ha:

Et kabinett som er mellom 0-1000 kroner (kan gå over hvis nødvendig)

 

Her er spesifikasjoner:

Store og stille vifter

plass til 3 harddisker og muligens to optiske drev

Plass til et litt stort hovedkort

 

Maskina skal brukes til:

Minecraft spillserver og spilling/filming (helst samtidig...). Serveren vil ha en auto-off og on funksjon, men den må kunne være stille siden jeg er en av de som er "allergiske" mot støv.

 

Jeg vil gjerne ha et kabinett med vifter inkludert. Da jeg ikke skal på mange LAN-party har vekt ikke mye å si for meg.

 

Edit: Vil gjerne ha litt tips om maskinvare! Når det kommer til harddisker har jeg valgt å skulle ha én SSD og to HDD, hvor SSD-en vil kjøre operativsystem. Den ene Harddisken vil kjøre server/tyngre programmer, mens den andre harddisken vil kjøre en backup fra SSD-en i tilfelle den dør...

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Noen som vet om et utrolig fett minikabinett? Synes Silverstone Temjin TJ08 er utrolig kult, men jeg liker ikke viftehull på toppen. Finnes det noe som likner?

 

Cubitek Mini Cube! (Mini ITX)

http://www.cubitek.c...eries/mini-cube

Finner desverre ikke noen norske butikker som selger den ennå.

 

Edit: Vanskelig å finne noen som selger det i det hele tatt... Her er ein butikk i USA http://www.quietpcus...x?ProductId=976

 

Har utrolig lyst til å bygge ein gaming PC med denne, siden den har akkurat plass til GTX Titan og den er litt mindre enn TJ08 i tillegg :)

Endret av Sensiro
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Har nå en pc med usb 2.0. Hvis jeg bytter HK til ett med usb 3.0 må jeg da bytte kabinett for å få usb 3.0 eller er utgangene bare utseendemessing annerledes?

Hvis det er usb portene i front du tenker på, vil nok ikke de fungere på usb 3.0 grensesnittet. Du kan kjøre en overgang fea usb 3.0 til 2.0, men for å få fungerende 3.0 porter må du nok ha nytt kabinett. Men bak vil det jo fungere da :-)

Endret av Weeb91
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Den ja. :p Veit ikke enda altså, men kikker litt. :p

Den er sexy da  :love:

Men ville heller gått for LD PC-V8 eller Caselabs SMA8. Hadde ikke hatt lyst på fasekjølig siden det da må starte opp (som tar litt tid), før resten av pc'en kan starte. Og det bråker muligens litt mye? (Er ikke sikker, men trodde det :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...