Gå til innhold

Hvilken er den beste bærbare for 14000,-


Anbefalte innlegg

kan dere hjelpe meg å finne tilbud på nettet av maskiner til max 14000 kroner som har :

 

15,4" skjerm (helst sånn blank skjerm)

mindst 1024 mb minne (heldst 2gb)

dvd brenner dl

3-4 timer batteritid

bra skjermkort med minst 128 mb dedikert minne(så bra som mulig til den prisen)

infrarød (kan ha blåtann i tillegg men ikke ett krav)

4 stk usb2 porter

s-video ut (vil også ha innebygd tv kort og fjernkontroll men ikke nødvendigvis ett krav)

minnekortleser som tar sd kort

en bra prosessor! amd64 eller dual core.. så lenge at den blir kjapp som f å jobbe med.

 

det er det jeg kommer på i farta..

har kjiket litt på mpx kn1 og toshiba quisimo? f20-137 tror jeg den heter.

 

mpx`en syns jeg jeg får best ytelse igjenn for pengene, men toshibaen er jo jævlig fin å se på i tillegg.

 

håper å få masse linker å god info da jeg har 1 uke på å bestemme meg! :dribble:

 

edit : maskinen skal brukes til : spilling, fotoredigering, filmseing, videoredigering osv! den skal være like god som en stasjonær på en måte..

Endret av lundvegard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror at Asus sin A6Ja er det beste du kan ha under 14k. Da får du en Dual Core CPU med en X1600 256MB, men desverre kommer den bare med 512MB RAM, så det betyr at du må oppgradere den selv.

5634819[/snapback]

 

ja jeg har sett litt på den også. men kommer den med en 512 brikke eller 2x256 brikker da?

Lenke til kommentar
Jeg tror at Asus sin A6Ja er det beste du kan ha under 14k. Da får du en Dual Core CPU med en X1600 256MB, men desverre kommer den bare med 512MB RAM, så det betyr at du må oppgradere den selv.

5634819[/snapback]

 

ja jeg har sett litt på den også. men kommer den med en 512 brikke eller 2x256 brikker da?

5635412[/snapback]

1x512! :)

Lenke til kommentar
Jeg tror at Asus sin A6Ja er det beste du kan ha under 14k. Da får du en Dual Core CPU med en X1600 256MB, men desverre kommer den bare med 512MB RAM, så det betyr at du må oppgradere den selv.

5634819[/snapback]

 

ja jeg har sett litt på den også. men kommer den med en 512 brikke eller 2x256 brikker da?

5635412[/snapback]

1x512! :)

5635420[/snapback]

 

Harddisk 80 GB - 4200 opm (huff!!)

treg harddisk

Lenke til kommentar
Den har ikke widescreen, men du får faktisk bedre oppløsning på skjermen. Også kan du spare 1 tusenlapp hvis du kjøper den et annet sted enn psdata :p

5637802[/snapback]

 

Godt å høre at det fremdeles finnes noe for oss som ikke kan fordra widescreen. Personlig holder jeg 15 SXGA uten reflexer for å være det nest beste til universelt bruk (etter 14" SXGA og 16" UXGA).

En annen ting er at det virker som det finnes en versjon av samme Acer modell med widescreen og reflex-glass.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313017 den her er veldig bra, bra skjermkort (!) bra skjerm bra hard disk litt lite RAM men det gjer ikkje noke særlig det er berre å kjøpe seinare eller med en gang eventuelt (du kan scrolle ned og sjå på tilbehør og finne ei anna RAM brikke med 512 eller 1 GB minne ekstra! då vil du sitte med en pc til ca 14000 og ha nesten like god til pca i 20 000 klassen! :w00t:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...