Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Merkelig episode i dag. I starten trodde jeg det skulle bli en rimelig ræva filler, spesielt når verken Cas eller Crowley dukket opp på rollelisten. Og plottet? Holdt nesten på å slå av hele greia der. En så idiotisk filler rett før halvsesongfinalen? Men jeg fortsatte å se, og er glad jeg gjorde det. Dette var jo det stikk motsatte av det jeg trodde, og endte opp som en av de beste episodene i serien. :D Litt skuffende på slutten, men frem til da var det (nesten) rent gull. Eneste jeg ikke skjønte helt var hvorfor hockeysveisen overlevde? Hvorfor ble ikke han også drept?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg synes om episoden, for å være ærlig. Det var rimelig intenst til tider, og scenen med Lucy og Sam var helt rå. Begge er knallgode skuespillere, og kjemien mellom dem var til å ta på. Absolutt en av høydepunktene i serien så langt. Problemet er bare hva som skjer videre. Vil Sam sitte innesperret i buret igjen? Been there, done that. Vil Lucifer ta over kroppen hans, mens Sam er dyttet ned i underbevisstheten? Been there, done that. To ganger, om jeg ikke husker feil. En gang med en engel som tok over kroppen for å redde ham, og en gang med Lucifer (før Cas tok over.) Hadde foretrukket om Lucifer like greit slapp ut, så vi fikk Mark Pellegrino som fast inventar neste halvdel av sesongen.

 

Og hva med Amara? Det er vel ingen som seriøst tror vi har sett det siste til henne, så hva nå? Tok hun over kroppen til Dean? Hadde vært litt tøft om hun tok over kroppen til Dean, og Lucifer tok over kroppen til Sam. :p Men endelig tilkalle Gud, bare for å stikke av? Det gir ikke mening. Og hvor fanken var Cas?

Lenke til kommentar

Ja lurte på hvorfor Cas ikke var med på dette her, kunne jo blitt med ned til helvete og beskyttet Sam, var vel forsåvidt personen som fikk sjelen hans ut fra der?

Kult at vi endelig fikk se litt mer av helvete og en av de ringene ^^

 

Håper Lucy er back, kjekt å se Mark Pellegrino tilbake, veldig fresh take på Lucy enda ^^

 

Jeg tipper Gud var han der negeren som solgte pølser når Dean først møtte Amara!

Lenke til kommentar

Cas slapp Sam ut, ja. Strengt tatt burde han vært med for å beskytte Sam. Men når vi først snakker om Sam og Lucy, hvor var Adam? Hvorfor ble han ikke engang nevnt? Det er jo en ting at de har "glemt" faren deres, men vi vet vel strengt tatt ikke hva som skjedde med ham. Men Adam satt jo i buret sammen med Sam og Lucifer? Så når de finner buret igjen, hvor har Adam tatt veien? Stakk han av? Har Lucifer utslettet ham så fullstendig at ingen vet han i det hele tatt har eksistert? Glemte skribentene at han satt i buret? :p

 

Tror ikke vi har sett Gud ennå. Det nærmeste vi kommer er nok den greia himmelen på slutten. Er rimelig logisk at det var Gud som gjorde det der mot Amara. Dette var nok både en måte å vise Gud på uten å vise ham fysisk, pluss en måte å gi oss en cliffhanger med Amara "død", i tillegg til en stor "overraskelse" når hun dukker opp igjen i neste episode i fin form.

 

Og når det gjelder Amara fikk jeg en merkelig følelse av at hun faktisk ikke er så slem som alle vil ha det til. Gud har gitt opp verden og gir faen i hva som skjer her (bekreftet i en tidligere sesong), og selv når Himmelen var truet med full borgerkrig ga han blaffen. Men jeg fikk følelsen av at Amara prøvde å hjelpe oss og lage en bedre verden uten krig og nød. Det hadde jo vært en interessant vri. Kanskje Gud er den slemme her? Skjønt en måte å "redde" oss på er å fjerne den der frie viljen vår. Da vil det jo ikke være mer krig og bråk her. Amara sa jo rett ut at hun ikke har noen problemer med skapelsesverket. Den eneste hun har problemer med er Gud selv. Så er hun virkelig så ond som folk vil ha det til?

Lenke til kommentar

Cas slapp Sam ut, ja. Strengt tatt burde han vært med for å beskytte Sam. Men når vi først snakker om Sam og Lucy, hvor var Adam? Hvorfor ble han ikke engang nevnt? Det er jo en ting at de har "glemt" faren deres, men vi vet vel strengt tatt ikke hva som skjedde med ham. Men Adam satt jo i buret sammen med Sam og Lucifer? Så når de finner buret igjen, hvor har Adam tatt veien? Stakk han av? Har Lucifer utslettet ham så fullstendig at ingen vet han i det hele tatt har eksistert? Glemte skribentene at han satt i buret? :p

 

Tror ikke vi har sett Gud ennå. Det nærmeste vi kommer er nok den greia himmelen på slutten. Er rimelig logisk at det var Gud som gjorde det der mot Amara. Dette var nok både en måte å vise Gud på uten å vise ham fysisk, pluss en måte å gi oss en cliffhanger med Amara "død", i tillegg til en stor "overraskelse" når hun dukker opp igjen i neste episode i fin form.

 

Og når det gjelder Amara fikk jeg en merkelig følelse av at hun faktisk ikke er så slem som alle vil ha det til. Gud har gitt opp verden og gir faen i hva som skjer her (bekreftet i en tidligere sesong), og selv når Himmelen var truet med full borgerkrig ga han blaffen. Men jeg fikk følelsen av at Amara prøvde å hjelpe oss og lage en bedre verden uten krig og nød. Det hadde jo vært en interessant vri. Kanskje Gud er den slemme her? Skjønt en måte å "redde" oss på er å fjerne den der frie viljen vår. Da vil det jo ikke være mer krig og bråk her. Amara sa jo rett ut at hun ikke har noen problemer med skapelsesverket. Den eneste hun har problemer med er Gud selv. Så er hun virkelig så ond som folk vil ha det til?

De brukte jo en spell som var til å se bare Lucy, tror en måtte egentlig tilkalle de andre for o også se dem.

 

Nei var interessant å få høre Amara sin versjon, og tror på at Gud ikke er bare den snille Good guy som han nødvendigvis ville være, synes det hadde vært kult om vi faktisk hadde sett han i bakgrunnen ved flere anledninger, bare slik at han alltid følger med, trodde det i slutten var englene som slo seg sammen og gjorde, var jo noe slik de nevnte rett før det skjedde?

Lenke til kommentar

Spell eller ikke, de burde jo ha nevnt at halv-broren deres var i buret? :p

 

Aner ikke om det var Gud eller engler som angrep Amara på slutten, men håper seriøst det var Gud. Vi vet med sikkerhet at selv han alene ikke var sterk nok til å stoppe henne, så hvor stor sjanse har en gjeng engler? Det er jo ikke engang archangels, bare vanlige tulle-engler? Med tanke på at dette var finalen før jul burde de ha gjort litt mer ut av det. Ingen tror vel at hun er borte nå? Hadde vi sett fortsettelsen i en scene eller to, kunne vel en av to ting ha skjedd:

 

1. Vi fikk se Gud i egen person. Om det så bare var Chuck hadde det ikke gjort meg noe. Da ville de ha satt opp neste halvdel som en episk kamp mellom Amara og Gud.

 

2. Amara ville ha blitt litt småforbannet og ødelagt Himmelen. Eller bare drept alle englene. Samme det. Uansett ville vi fått sett henne gå full Rambo og vise alle hvor farlig hun egentlig er. Foreløpig har vi knapt sett noe som helst til denne skikkelsen som er "mektigere enn Gud selv". Bra de sparer på kruttet til senere, men de kunne godt ha vist henne som litt farligere for å øke spenningen. Ta den zombie-greia i starten av sesongen, for eksempel. Hva ble det til med alt det der? Amara dukket opp, zombier dukket opp, vi fikk episode to, og Amara har knapt nok gjort noe som helst av betydning. Hun har vært et MotW alt for lenge.

Lenke til kommentar

Spell eller ikke, de burde jo ha nevnt at halv-broren deres var i buret? :p

 

Aner ikke om det var Gud eller engler som angrep Amara på slutten, men håper seriøst det var Gud. Vi vet med sikkerhet at selv han alene ikke var sterk nok til å stoppe henne, så hvor stor sjanse har en gjeng engler? Det er jo ikke engang archangels, bare vanlige tulle-engler? Med tanke på at dette var finalen før jul burde de ha gjort litt mer ut av det. Ingen tror vel at hun er borte nå? Hadde vi sett fortsettelsen i en scene eller to, kunne vel en av to ting ha skjedd:

 

1. Vi fikk se Gud i egen person. Om det så bare var Chuck hadde det ikke gjort meg noe. Da ville de ha satt opp neste halvdel som en episk kamp mellom Amara og Gud.

 

2. Amara ville ha blitt litt småforbannet og ødelagt Himmelen. Eller bare drept alle englene. Samme det. Uansett ville vi fått sett henne gå full Rambo og vise alle hvor farlig hun egentlig er. Foreløpig har vi knapt sett noe som helst til denne skikkelsen som er "mektigere enn Gud selv". Bra de sparer på kruttet til senere, men de kunne godt ha vist henne som litt farligere for å øke spenningen. Ta den zombie-greia i starten av sesongen, for eksempel. Hva ble det til med alt det der? Amara dukket opp, zombier dukket opp, vi fikk episode to, og Amara har knapt nok gjort noe som helst av betydning. Hun har vært et MotW alt for lenge.

i og med at både sam og dean nesten uten problemer kan ta engler så regner jeg det er liten match mot amara, men samlet så kan de slå ned på henne men ikke nok til å drepe mener jeg å si.

 

1. Sannsynligvis er det Chuck, håper det egentlig da man slipper å introdusere en helt ny en out of the blue. Men ja kunne vært kult om de satte opp denne episke kampen men regner med at vi får sett denne guden før sesongen er omme ihvertfall.

 

2. Akkurat det der zombie greiene blei vel stoppet opp av sam slik at det ikke ble en epidemi, samt tror det var en direkte konsekvens av mørket ble sluppet ut og ikke noe amara gjorde med vilje, da hun bare ble var ett spedbarn da? nå har jo hun egentlig bygget seg sterkere før hun nå har begynt å lokke frem gud med å drepe både kirkegåere,andre troere og engler. Regner med det trigrer.

 

Lucifer blir en spennende deltager av dette i neste sesong også, hva er hans planer og hva vil eventuelt skje med han blir spennende å se.Sam fortjener litt tortur for å glemme halvbroren nok en gang og for å være litt vel dumdristig, igjen skjønner vi alle lite av hvorfor ikke Cas var med ned til helvete for å hjelpe til. Han er vel tross alt den sterkeste "vanlige" engelen.

Lenke til kommentar

Sjefen bak tv-selskapet (aner ikke hvem, men gir blaffen) har sagt han er en fan av Supernatural, så de får holde på så lenge de liker å jobbe med det, og så lenge seertallene holder seg. Dermed er neste sesong så godt som bekreftet, og vi skal ikke se bort ifra at det blir minst fire, fem sesonger til. Da trenger de strengt tatt ikke å blande inn Gud allerede. Glem heller ikke Lucifer opprinnelig var "hovedengelen", og dermed godt mulig den sterkeste av dem alle. Du har nok rett i at en liten pingle-engle ikke er noe problem for Amara, men en hel hær av dem? Ledet av Lucifer selv?

 

Det igjen kan jo fort gi oss svaret på et "problem" og gi oss et nytt og bedre. Hva om alle englene (inkludert Cas?) slår seg sammen med Lucifer? Han kan enten ha narret dem til å tro han er den gode, snille Lucifer han engang var, eller han kan si rett ut at han er sjefen nå, så nåde den som ikke godtar det. Eller noe sånt. Kanskje englene rett og slett gir blaffen i snill og slem, men satser alt inn på å ta Amara. Dette igjen kan gi oss en interessant vri, hvis hun bruker neste sesong på å hjelpe til med å stoppe Lucifer. Riktignok er dette da andre gangen de må stoppe Lucifer, men pytt. :p (ikke glem apokalypsen.) :p Hvis de gjør noe sånt kan de også slippe å introdusere Gud direkte. Er nok mange som ville ha klaget hvis de gjorde det. (det igjen gjør jo Preacher mer interessant. Lurer på hvor langt de tør dra den?) :p

 

En liten avstikker her: "Alle" godtar at satanister er slemme, men er de egentlig det? Grunnen til hvorfor Lucifer ble kastet ut av Himmelen var fordi han trosset Gud og måtte straffes. Gjør det Lucifer til en slemming? Rebell, ja, men slem? For å nekte å blindt avlydre ordre han ikke likte? Dette igjen gjør at mange satanister er imot Gud, men de er ikke de onde geiteskjendere likevel. De er bare tilhengere av fri vilje, og nekter å la Gud styre livene deres. :) Hvis Supernatural våger å innrømme det, kan Lucifer fort bli en av de snille. Har han egentlig gjort stort for å¨bevise at han er ondskapen selv? Husker lite av hva han faktisk gjorde da han var med. Da mener jeg ikke hva folk gjorde i hans navn, og hva Gud osv sa han har gjort. Men hvor mye ondt så vi ham gjøre?

Lenke til kommentar

mulig det ja at de sparer ham til senere sesonger men det var så voldsomt trykk på det at han og amara skulle møtes at det bør jo skje!

 

jah lucy som leder en arme av engler kan fort finne på å gjøre skade på amara, men tror en av de få tingene som kan drepe hun er Death's scythe(som bare forsvant når death døde?) Colten? , noe i den book of the damned?

 

tror ikke lucy nødvendigvis var slem men han ble det etter at han ikke hadde noe valg og ville trosse gud

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...