Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

endelig er det noe som virker som det er ustoppelig for Winchester brødrene, følte etter de møtte djevelen at de liksom aldri har nådd det nivået igjen :p

Vi får håpe det, men er vanskelig å glemme hvor skuffet jeg ble over denne sesongen. Den forrige sluttet med at Dean ble drept, men våknet opp igjen som demon. Det var en seriøst game changer. Noe sånt har de vel aldri gjort før. Det nærmeste blir vel at Sam mistet sjelen sin, men selv da var han gode, gamle Sam, stort sett. Så hva gjør de? De bruker hele tre episoder på å få Dean tilbake? Skuffa! :(

 

Glem heller ikke slutten av sesong to, når alle demonene slapp ut av Helvete. "Hope you boys are ready, for the war's just begun..." Sesong tre er jo meget bra, men var alt for mye monster of the week i forhold til hvordan sesong to sluttet.

 

Lenke til kommentar

For meg så funket monster of the week ganske bra. Er egentlig det jeg savner mest. Hvis du går tilbake til de første sesongene hvor dem letet etter faren og dultet borti et nytt monster of the week hver uke hvor dem faktisk måtte jobbe for å få killet. I tillegg så var det connected til faren, siden de slo opp i dagboken til John, old school for å finne ut hva dem hadde med å gjøre. F. eks vampyrer etter som John hadde skrevet ned spesifikt på alt han var borti hvordan man drepte det. Nå er det nesten sånn at til og med uten superkrefter så bester brødrene alt på under fem min og hovedplottet med Mark of Cain denne sesongen følte jeg at bare ble gjemt vekk i bakgrunnen.Altså, til og med Sesong 6 med Sam uten sjel tok lenger tid å løse for ikke å snakke om at det var Death selv som løste det. Synes forresten at Death har fått alt for lite screen time siden han ble introdusert til serien under jakten på The Four Horsemen of the Apocalypse. Så vidt jeg vet, har dem ikke støtt på noen skapning eldre enn han ennå, ettersom Death var til stede før Gud og av den grunn en mye dypere forståelse av verden og skapningene i den.

Lenke til kommentar

Tror du overså poenget mitt. :p Jeg er glad de gikk tilbake til MotW, og håper de fortsetter med det. Men i slutten av sesong to åpnet de en portal til Helvete, så det meste av demoner fløy ut. Interessant nok gjorde dette at sesongen startet med de syv dødssyndene, og Dean ble mer og mer nervøs mot slutten av sesongen pga avtalen med crossroad demon. Men bortsett fra det var de tilbake til MotW som vanlig. At de slapp ut alle demonene fikk svært få konsekvenser.

 

I forrige sesong ble Dean drept (igjen, riktignok), og ble en demon pga Mark of Cain. Det varte i hele tre episoder, før vi igjen fikk MotW ganske lenge. Så hva vil skje neste sesong? Vil Darkness faktisk være til stede store deler av sesongen og ha stor betydning, eller vil det bare være en og annen litt sterkere demon enn vanlig å hanskes med? Er stygt redd det blir noen ekstra monstre en gang i blandt.

 

For øvrig kom jeg over denne på Supernatural Wiki:

 

Having discovered Death's location in Chicago, Illinois while on a quest to retrieve the remaining rings of the Four Horsemen of the Apocalypse and return Lucifer to his cage in HellDean Winchester is faced with getting Death's ring away from him against seemingly impossible odds (given Death's power). To help in this matter, Crowley reveals he is inpossession of the scythe (having gotten hold of it through a crossroads deal) and gives it to Dean, telling him of its awesome power in the hope that it would give him a fighting chance against Death's power. However, when Dean tries to sneak up on Death in a pizzeria in Chicago, the scythe burns red-hot in his presence, forcing Dean to drop it. It vanishes and reappears on the table where Death is sitting, now returned to its master. Death thanks Dean for returning his scythe and then invites him to join him at the table to discuss the current situation of theApocalypse being orchestrated by Lucifer.

 

Dean hadde Death's Scythe allerede i sesong 5, og prøvde å bruke den til å drepe Death. Men da han prøvde å snike seg inn på Death bakfra ble ljåen rødglødende, så Dean ble nødt til å slippe den. Hvorfor var den da ikke rødglødende i sesong 10? Var det den ekte ljåen, eller bare narret Death Dean?

 

Videre har vi jo de andre Horsemen. Så vidt jeg kan se er alle tre fortsatt i live. De mistet riktignok ringene sine, men Death gav sin til Dean frivillig, og han beviste likevel senere at han fortsatt har alle kreftene sine. I tillegg er Death omniscience (all-vitende) og nesten like sterk som Gud selv. Jeg håper virkelig ikke de drepte en sånn karakter så lett.

 

En annen ting er at alle tre Horsemen er bundet til Lucifer. Det er mulig Deatwh også var det en stund, men Dean, Sam og Cas bandt ham til dem selv i stedet. Er rimelig usikker på hva Death var bundet til på slutten, om han i det hele tatt var det, men hvis Darkness er så mektig som de påstår, hadde det jo vært tøft om Lucifer og de tre gjenværende Horsemen dukket opp for å sloss mot det. Enemy of my enemy, og det der. :) Viderer er det mange rykter osv om at ingen av Horsemen kan drepes for godt. Fysisk kan alle drepes, men de vil bare dukke opp igjen etter en stund. Aner ikke om det stemmer, men hvis det gjør det, kan Death så absolutt dukke opp igjen. Jeg håper han gjør det. (og tar Charlie med seg tilbake...) :(

Lenke til kommentar

Den var ekte, men den var ikke rødglødende ettersom på en måte sa ga death han "tillatelse" til å bruke den mot Sam. Tror absolutt Death dukker opp igjen, en av dem beste karakterene i serien etter min mening xD

ja tror ikke death forventet at dean skulle svinge den mot ham, det var jo et overaskende move :p

 

mens han hadde full kontroll i s5 der han visste at dean kom.

 

hadde vært kjekt med lucifer igjen, en formidabel fiende som de ikke har maktet å ha noe i nærheten av(naturligvis) .

men the darkness bør være sterkere, og det vil nok ta hele sesongen å få det vekk, metatron og rowena vil også fucke opp for dem men regner med en av dem vil ryke  iløpet av sesongen da, etter å ha lagte noe hekkan før det.

 

ja vil gjerne ha death tilbake, en kul karakter :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Da var sesongen 11 i gang. :) Lover for så vidt bra, men en ting irriterer vettet av meg.

 

 

Sam ble besatt av Darkness? Så de må bruke enda en sesong på å redde en av dem? Igjen? FFS... håper de tar en demon-Dean og redder Sam i løpet av to, tre episoder. Med ham besatt og Cas... hva det nå enn er han driver med, begynner det å bli litt vel mye "vi må redde ham! Igjen!".  :grumpy: Men ellers lover det jo bra. At Dean har en kobling til Darkness var interessant, og likte spesielt at Crowley ikke bare var uvitende om at Darkness var løs, men at han ikke trodde at det eksisterte engang. Så hva er egentlig Darkness?

 

Lenke til kommentar

Men samtidig har vi jo nå The Darkness som villain denne sesongen. Vi har ikke hatt noen bra villain på lenge. Det i seg selv lover jo bra, men har lest en liten spoiler (som man lett kan tenke seg frem til selv) som lover svært bra:

 

 

Crowley vil ikke bare være fast med i denne sesongen, men hovedplottet hans er å drepe The Darkness. Men selv om han er King of Hell kan han tvilsomt klare det på egenhånd. Dermed må han nok alliere seg med Sam & Dean (og Cas, selvsagt). Det igjen sier jo litt om hvor farlig Darkness egentlig er. I tillegg hadde vi jo det der med det buret nede i Helvete, og hvem som brukte å sitte der... hm...

 

Lenke til kommentar

Ja Michael eller Lucifer vil advare dem om The Darkness. Begge ville antagelig ha vært til stede da Gud satte The Darkness til side, men igjen så er jeg usikker, ettersom Amara sa at hun aldri hadde hørt om Death. Noe jeg finner rart, ettersom Death har vært til stede før Gud ihvertfal ifølge seg selv. Uansett, er spent på hvem av dem så ønsker å advare og fortelle om en måte å defeate det på.

Lenke til kommentar

Nja, det er vel ikke så rart at en skapning som ikke kan dø og som var til stede før Death aldri har hørt om ham? Selv Gud og archangels til sammen var ikke sterke nok til å drepe henne. Tror nok ikke Death bryr seg så mye om henne. :)

 

Men når vi først er inne på det, er det to ting jeg lurer litt på. For det første omtales Darkness som "a primordial being". A, ikke the. Betyr det at det er flere av dem? Darkness var nok først, men eksisterte flere av dem før Gud dukket opp? Og det har vi jo det andre. Hvor kom Gud fra? Kan han være skapt av Darkness? Det høres kanskje rart ut, men hvis Darkness er så sinnssykt mektig som vi tror, kan hun ha kjedet seg og skapt alt mulig bare for å ha det litt moro. Dermed endte hun opp med å skape en skapning som er nesten like mektig som henne selv, bare for å få en liten utfordring. Det igjen betyr jo at hun i teorien kan ende opp med å drepe Gud... :p (men det er jo amerikansk TV, så tviler sterkt på at de tør gå så langt.)

 

Og hva med den babyen, egentlig? Vi vet den er koblet til Darkness på ett eller annet vis, men hun som spiller Darkness vil være med i flere episoder (ifølge imdb.com.) Er babyen en gjenfødt Gud? Er det anti-Christ? (eller rettere sagt anti-Darkness-Christ, eller noe sånt?) Uansett kan det bli spennende, bare Sam får ræva i gir og finner en kur for seg selv. I verste fall er det vel bare å drepe ham og vekke han opp igjen. Det vil jo ikke akkurat være første gang. :p

Lenke til kommentar

"Oh, hello, plot twist." :D :D

 

Beste episode på lenge, og første gang jeg faktisk gleder meg til neste episode. Denne sesongen kan faktisk bli dritbra. :D Eneste er jo at dette tross alt er Supernatural, så har en mistanke om hva som skjer i sesongfinalen.

 

 

Når Sam eller Dean dør blir de ikke sendt til Himmelen eller Helvete denne gangen, men blir nok utslettet. "There is no coming back from that.". Skal vi vedde? :p

 

Lenke til kommentar

Jeg tenker at dersom Castiel hadde kreftene til å hente ut Dean fra helvete, så han nok desidert hent gutta ut fra hvor en de havner hen når de er døde. Tror faktisk det ville være lettere for han, enn å hente dem, si om dem hadde havnet i himmelen pga upped security etter det med bobby og jail breaken til Metatron.

Lenke til kommentar

Du glemmer at Cas mistet kreftene sine. så det er ikke sikkert han er like mektig nå som da. Dessuten vil de nok ikke bare bli plassert i et bur, for å si det sånn. Det er nok mer snakk om å bli utryddet en gang for alle. Sam har jo blitt kastet inn i det buret, men kom seg ut. Bobby har gjort det meste han kan for å ikke klare å komme tilbake, men han klarte det uansett. Eller han ville ha gjort det, hvis han hadde hoppet inn i den portalen. (men... hvor er faren deres?) :p

 

Kom for øvrig over denne. Har lite med Supernatural å gjøre, men absolutt verdt å se likevel. ;)

 

Lenke til kommentar

Som sagt, "there's no returning from that.", og sesong 12 er jo bekreftet, så... :p Vil tro minst en av de dør (tipper Dean, pga fobindelsen med Darkness), men dukker opp igjen i starten av sesong 12.

 

La for øvrig merke til en tabbe.

 

"She has no soul."

"That's impossible!"

 

Jada, Dean, Umulig å leve uten sjel. Bare spør Sam. :p

Lenke til kommentar

Haha ja. Dean døde sist, så my money is on Sam. Også fordi samtalen hans med death. Uansett hvem av dem, så dør dem nok i sesong finalen som en eller annen super cliffhanger. Deretter, så vil nok Cas, Crowley og "gjenlevende" bror kidnappe og torturere reapere frem til dem finner en løsning. Denne oppskriften ser ut til å fungere hver gang og "there is no returning from that" vil nok once again be proven wrong.

 

Jeg er bare spent på hva dem kommer til å face ETTER dem har fått dealet med The Darkness. Håper forøvrig at dersom dem klarer å drepe the darkness at dem får mye mer respekt fra englene ettersom til og med the arch angels og gud ikke klart å drepe det.

 

Men ja back on track, lurer virkelig på hva dem finner på da. Dem har jo veldig tydlig valgt å følge oppskriften for Die Hard filmene hvor dem kommer opp med en "bigger, stronger and MORE dangerous enemy" for hver film. 1en, flyplassen, 2ern terroristene som hadde en hel skyskraper som gissel, 3ern med en terrorist som hadde en lek med å sette opp bomber over alt i New York City, 4ern med en cyber terrorist som slo av hele sikkerhetsnettet nationwide i usa og 5ern med en terrorist med en atom bombe som ville starte en global thermal nuclear war :p

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Å gjøre ting større og bedre er en uskreven regel for alle oppfølgere, ikke bare for Die Hard. Avengers sloss først mot Loke og noen aliens, deretter Ultron og en hel hær av roboter, og neste gang blir det nok Thanos. Superman sloss først mot Zod i Man of Steel, så både Batman og Lex Luthor (og muligens flere) i "Batman v Superman", før han dukker opp i Justice League. Selv Spider-man gikk over fra en enslig villain til flere på en gang. :)

 

Når det gjelder finalen har jeg egentlig to teorier. For det første må Gud (i en eller annen form), archangels, Winchesters, Cas, Crowley og Lucifer sloss side om side for å bekjempe Darkness. Men hva skjer da? Vi vet allerede at Dean er knyttet til Darkness på en eller annen måte, så vil Darkness overta ham?Vi vet neste sesong er bekreftet, så han kommer garantert til å være med der. Vi vet også at serien får lov til å fortsette så lenge seertallene holder seg stabile, og de ønsker å fortsette å lage serien. Dermed kan sesong 13,14 og 15 også være så godt som bekreftet. Med andre ord vil verken denne eller neste sesong bli laget som seriefinale. I verste fall blir nok neste sesong å slutte med en vanlig sesongfinale, før alt avsluttes med en film (som forhåpentligvis har høyt nok budsjett til å ta med faren deres for en happy ending.) Men uansett, det er nok mulig Dean vil bli en del av Darkness, men det regner jeg som alt for likt demon-Dean til å være sannsynlig.

 

En annen teori er at de må be Lucifer om hjelp. Vi husker ham best som kongen av Helvete, den store, stygge slemmingen og alt det der, men ikke glem at Lucifer opprinnelig var Guds nestkommanderende, og godt mulig den mest populære av alle englene. Er det muilg Gud da vil ta ham i nåde og tilgi ham? Kan vi da ende opp med Lucifer som ny Gud? Det høres nok rart ut, men i praksis betyr det at vi får Mark Pellegrino tilbake i serien (om en midlertidig), og vi slipper å sitte og lure på hvor Gud er. Han blir neppe den "ekte" Gud, men han kan være stedfortrederen og nesten like mektig. Da får vi jo i tillegg beholde Crowley som King of Hell. :)

 

Uansett lover sesongen foreløpig veldig bra. Har faktisk troen på denne sesongen, i motsetning til forrige. Sam er kurert, babyen er borte, Crowley er ikke en snill tulling lengre (men fortsatt bra one-liners, heldigvis), og Dean... er vel Dean, som vanlig. Liker skuespilleren, men han kunne hatt godt av litt mer variasjon en "gå rundt og se sint ut". :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...