Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, scenene med Crowley var som vanlig bra, men likte ikke helt de andre. Aldri likt Rowena noe særlig, og selv det med Cas ble kjedelig i lengden. 

 

Men angående Crowley kan jeg ta teorien min i en spoiler:

 

 

Jeg var litt bekymret en stund, da jeg fikk på følelsen av at unge-Amara ikke skjønte dette med ondskap, og kan bli en viktig brikke i å stoppe voksen-Amara. Det kan fortsatt skje, men jeg håper inderlig det ikke skjer. Det blir for dumt. Men Crowley har hele tiden prøvd å spille på lag med henne, og vil nok prøve å utslette Himmelen. Problemet er bare når Amara gav kommentaren om at hun ikke skjønner hvorfor vi har Himmel og Helvete. (og, øh, Purgatory. Fort å glemme det.) :p

 

Den sluttscenen viser bare en gang for alle at Amara ikke er på lag ned noen som helst. Hva skal hun med Crowley, når hun i stedet kan utslette både Himmel og Helvete på en gang? Det høres kanskje sprøtt ut, men ikke glem at dette er en skapning med nesten uendelig makt, og som er så sterk at selv Gud ikke klarte å drepe henne. Gud måtte jo til og med ha hjelp for å stoppe henne. Resultatet kan bli en heftig kamp med Amara og tilhengerene hennes på en side, og alle andre på den andre siden. Winchesters, Cas, vanlige engler, archangels, demoner, Crowley, og selv Lucifer og Reapers. Riktignok blir det selvsagt tonet ned en god del (er jo en tv-serie med berenset budsjett), men kan bli hekftige saker etterhvert.

 

Lenke til kommentar

bra episode igår, liker denne retningen mye bedre enn de foregående sesongene, er ikke så veldig glad i random MOTW for å fille alt, er MOTW connecta til selve plotlinen og med en skapning like kraftig som gud så er det mye muligheter til gøy MOTW og plots som kan skje da :)

ja tror den teorien nevnt ovenfor om Crowley ikke er så langt vekke fra sannheten ^^

Lenke til kommentar

Nå føler jeg meg litt rar her. Var faktisk nær ved å slå av episoden halvveis gjennom. Jeg synes faktisk det var en av de dårligste noensinne. Det meste føltes som helt tilfeldige scener satt sammen i tilfeldig rekkefølge, og mange passet ikke inn i Supernatural engang. Ta den nakne dama i bilen, for eksempel. Hva var poenget? Hun kom, dro og... that's it? Hva var poenget med parkeringsvaktene, eller hva de nå heter på norsk? De gjorde et stort nummer ut av at hun mistet vesken sin, men den var jo knapt med igjen senere? Selv MotW var jo ikke engang nevnt noe særlig for i siste halvdel, og selv da hadde det en svært liten rolle.

 

Eneste positive er at faren deres dukket opp igjen (om enn med en annen skuespiller), så håper han dukker opp igjen senere også i en mer "ekte" rolle. Kanskje Darkness klarer å ødelegge Himmel og Helvete nok til at det meste slipper ut, og vi dermed får både faren deres og Bobby tilbake i mer permanente roller neste sesong? Da kan vi i teorien få en sesong der begge to er tilbake, og bruker hele sesongen på å bli jaktet på av reapers, engler og demoner for å slippe å dra tilbake. :) Men det hadde jo vært originalt og tøft, så tviler sterkt. :p

Lenke til kommentar

Nå føler jeg meg litt rar her. Var faktisk nær ved å slå av episoden halvveis gjennom. Jeg synes faktisk det var en av de dårligste noensinne. Det meste føltes som helt tilfeldige scener satt sammen i tilfeldig rekkefølge, og mange passet ikke inn i Supernatural engang. Ta den nakne dama i bilen, for eksempel. Hva var poenget? Hun kom, dro og... that's it? Hva var poenget med parkeringsvaktene, eller hva de nå heter på norsk? De gjorde et stort nummer ut av at hun mistet vesken sin, men den var jo knapt med igjen senere? Selv MotW var jo ikke engang nevnt noe særlig for i siste halvdel, og selv da hadde det en svært liten rolle.

 

 

Poenget med det var dette: Sist gang vi så introen med bilen og at den ble laga var når Chuck var narrator i sesongfinalen av sesong 5 med Lucifer. Bilen har vært med gutta siden DAG 1 og det har praktisk talt vært hjemmet deres siden de har vært små. I sesong filen av sesong var det pga minnene de har skapt i den bilen at Sam klart å "snap out of it" og ta kontroll over kroppen mens den var besatt av Lucifer.

 

I denne episoden så vi derimot at gutta har ikke stopped med å lage minner i bilen hence Sam sitt one night stand med hun dama. I sam sin drøm sa "faren" (jeg mener at det var gud) at "God helpes the ones who help themselves". One night stand dama, mista brodden i bilen som Dean brukte til å dirke opp låsen på håndjernene senere. Venninnen til Valet dama som tok bilen på en liten joyride mistet veska som innehold pennys fra pre 1982 som Sam sa hadde 95% kopper i seg, og at det var disse myntene man trengte for å drepe "Gould vampyrene".

 

Slutt poenget blir altså at "god helpes the ones who help themselves" og at dette skjer ved at gutta klarer å løse hvert eneste problem de støter på selv, men at de faktisk får litt hjelp av Gud uten å vite det selv. Det at one night stand dama mistet brodden - guds verk, veska - guds verk osv.

 

MOTW hadde nesten ingenting med dette å gjøre. Poenget med episoden var bare å vise a gutta faktisk mottar hjelp fra Gud.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Ser den, men det blir noe med teori vs praksis. I teorien burde en sånn episode ha fungert helt utmerket, men for meg ble det i praksis bare et salig rot av scener som ikke var særlig knyttet til hverandre på noe som helst vis. Bilen er jo viktig i seg selv, men en episode sentrert rundt den kunne vært gjort på mange bedre måter. Sam klarte å få kontakt med Bobby gjennom en radio, så hva om Bobby fikk kontakt med dem via bilradioen? Da kunne han hatt "innsideinformasjon" om Darkness og hva Himmelen driver med for å stoppe det, for eksempel. Bobby ville kun ha vært til stede gjennom stemmen, så det er først og fremst bilen som er den tredje på laget i den episoden.

 

En annen ting er å la bilen bli stjålet, og så se hele episoden fra bilen sitt synspunkt. Vi så f.eks Dean sloss mot den ghoulpiren fra innsiden av bilen, så hva om hele episoden var filmet sånn?

 

En tredje mulighet er jo at Dean virkelig elsker bilen, så hva om bilen ble levende? Til og med et menneske? Verre ting har jo skjedd. Noen som husker at de drepte en teddybjørn? Eller tenårings-Dean i nåtid? Og selvsagt: "You're dead!" "Since when has that stopped a Winchester?" :p Det kunne være et triks (Trickster?), eller en alternativ virkelighet. Kanskje bare en drøm. Å bytte kropp for en episode er jo ren rutine i sånne serier, så hva om Dean og bilen byttet kropp?

 

Poenget er at det er utallige muligheter for en sånn episode, og jeg synes de valgte den dårligste løsningen. Men pytt, sesongen frem til nå har vært svært bra, så det tar seg nok fort opp igjen. Med mindre "only you two can stop it" er litt for bokstavelig.

Lenke til kommentar

Ser den, men det blir noe med teori vs praksis. I teorien burde en sånn episode ha fungert helt utmerket, men for meg ble det i praksis bare et salig rot av scener som ikke var særlig knyttet til hverandre på noe som helst vis. Bilen er jo viktig i seg selv, men en episode sentrert rundt den kunne vært gjort på mange bedre måter. Sam klarte å få kontakt med Bobby gjennom en radio, så hva om Bobby fikk kontakt med dem via bilradioen? Da kunne han hatt "innsideinformasjon" om Darkness og hva Himmelen driver med for å stoppe det, for eksempel. Bobby ville kun ha vært til stede gjennom stemmen, så det er først og fremst bilen som er den tredje på laget i den episoden.

 

En annen ting er å la bilen bli stjålet, og så se hele episoden fra bilen sitt synspunkt. Vi så f.eks Dean sloss mot den ghoulpiren fra innsiden av bilen, så hva om hele episoden var filmet sånn?

 

En tredje mulighet er jo at Dean virkelig elsker bilen, så hva om bilen ble levende? Til og med et menneske? Verre ting har jo skjedd. Noen som husker at de drepte en teddybjørn? Eller tenårings-Dean i nåtid? Og selvsagt: "You're dead!" "Since when has that stopped a Winchester?" :p Det kunne være et triks (Trickster?), eller en alternativ virkelighet. Kanskje bare en drøm. Å bytte kropp for en episode er jo ren rutine i sånne serier, så hva om Dean og bilen byttet kropp?

 

Poenget er at det er utallige muligheter for en sånn episode, og jeg synes de valgte den dårligste løsningen. Men pytt, sesongen frem til nå har vært svært bra, så det tar seg nok fort opp igjen. Med mindre "only you two can stop it" er litt for bokstavelig.

så du hele episoden?  poenget med cas var jo fordi han fortalte historien om GhoulPires mens dean var ute å sloss med en der vi fikk se det fra bilens sitt perspektiv. Bilen ble jo stjålet i episoden, selv om for en kort stund og ja hele episoden var jo fra bilen sitt perspektiv.  bilen har jo blitt "levende" før, men må tilbake til The Trickster for sist det skjedde.

 

Men ja vær sin smak ofc ^^

Lenke til kommentar

Legendarisk episode! konge å se den på en 50 tommer i full hd og surround xD Ser ut til at Amara har en intensjon om å treffe på Dean senere, noe som også kan tyde på det vi så av at hun og Dean snakket sammen kan ha vært et Flashforward. Fet episode none the less men synes litt synd på Lynn som var en good guy men valgte å gå i fengsel for drapene han ikke hadde begått slik at han ikke ville skade noen da han ikke hadde noen sjel lenger.

Lenke til kommentar

Vil ikke si denne episoden var legendarisk, akkurat. Bra var den, men det var jo bare en helt standard spøkelse-dreper-folk med en liten vri her og der. Ingenting vi ikke har sett før utallige ganger. Men ja, kjekt at Amara hadde noe med det å gjøre. Riktignok ble det spolert i introen (hvorfor var hun der, hvis hun ikke skulle være en av plottet i episoden?), men pytt. Tror ikke at Dean-møtte-Amara i den første episode var et flashforward. Da hadde vel Dean blitt værende i bilen sammen med Sam?

 

Angående dette med å ikke ha sjel likte jeg at de kommenterte at Sam hadde vært i samme situasjon, og ikke "glemte det" som vanlig. :p

Lenke til kommentar

Nei mann, episoden var legendary! don't give a flying f what you say xD Flere teorier som florerer på nettet om at deans møte med Amara var et FLASHFORWARD!

 

https://www.youtube.com/watch?v=fIswZKobXbc

 

For det første er hun allerede voksen der og for det andre i dean sin flashforward så har allerede "The Darkness" tatt over. Hun sier også at hun og han alltid kommer til å "hjelpe hverandre" fordi de har et bånd som knytter dem som jeg antar er mark of cain.

Lenke til kommentar

Du glemmer at barnet Amara møtte den voksne Amara i speilet, så at Dean møtte en voksen Amara betyr ingenting. Og Dean er og blir Dean, så hvordan ser man forskjell på onde Dean og vanlige Dean? Alt han gjør er å gå rundt og se sur ut uansett. Faktisk er demon-Dean eneste gangen jeg kan huske å ha sett ham smile mer enn noen sekunder i en episode. Amara er eldre enn selv Gud, så hvorfor skulle hun gidde knytte seg til et simpelt menneske som bare lever noen få tiår? Tror nok heller hun er knyttet til sjelen til Dean, og den er nok langt, langt eldre enn kroppen til Dean. Videre har vi det med at Dean skal/har hjulpet henne. Du har ikke glemt hvem det var som slapp henne ut i første omgang? Jepp, det var Dean, det. Han har allerede hjulpet henne, så nå er det hennes tur til å hjelpe ham - hva nå det skal bety.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jepp, du vet visst ikke helt hva legendarisk betyr. :p Skal en episode være legendarisk må den ikke bare være den beste i serien så langt, men den må være bedre enn alle andre episoder i alle andre serier i samme sjanger med god margin. Det må være en episode man husker i mange år etterpå, og som gjerne inspirerer andre serier. Ta Seinfeld, for eksempel. Det er helt klart en legendarisk serie, fordi den ikke bare ble utrolig populær, men har inspirert en hel drøss andre serier som f.eks Friends. Friends på sin side var svært bra på sitt beste, men uten Seinfeld hadde Friends aldri eksistert. Friends brukte for den saks skyld mange vitser fra nettopp Seinfeld. Supernatural er svært bra på sitt beste, men legendarisk? Tror ikke det, du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...