Radi Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Jeg har problemer med internett i huset. Jeg tror problemet er at to eller flere av pcene i huset har samme IP addrese. Det er fire pcer på nett i huset, men når den ene av dem er på nede. Funker ikke internett oppe på to av de andre pcene. Kan dette komme av at pcene har samme IP adresse ? Hvordan forandrer jeg IP adressen. Hva skjer hvis jeg forandrer den, kommer jeg fortsatt inn på internett. Eller er det masse instilinger som må stilles på nytt osv.... Takker for alle svar! ( Har sikkert postet denne helt feil, men hviste ikke hvor jeg skulle poste den. ) Bare å flytte den til riktig sted.... Endret 15. februar 2006 av Radi
iChristian Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hvordn er pcene koblet til hverandre og til internett? beklager skrivefeilene, har 2 pusekatter på fanget nå
Radi Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 De to pcene neder er koblet til internett med kabel rett til routeren. Og det er enn bærbar pc opp som har trådløst internett. Og min pc har internett tilkobling igjenom størømen, Hvis du har hørt om hva det er det?
iChristian Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 De to pcene neder er koblet til internett med kabel rett til routeren.Og det er enn bærbar pc opp som har trådløst internett. Og min pc har internett tilkobling igjenom størømen, Hvis du har hørt om hva det er det? 5611492[/snapback] Jeg har selv gjennom strømmen som en av tilkoblingsmåtene hos pappa så det kjenner jeg til. Har du DHCP på routeren eller har du satt statiske (faste) IPer på de forskjellige maskinene?
Radi Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 De to pcene neder er koblet til internett med kabel rett til routeren.Og det er enn bærbar pc opp som har trådløst internett. Og min pc har internett tilkobling igjenom størømen, Hvis du har hørt om hva det er det? 5611492[/snapback] Jeg har selv gjennom strømmen som en av tilkoblingsmåtene hos pappa så det kjenner jeg til. Har du DHCP på routeren eller har du satt statiske (faste) IPer på de forskjellige maskinene? 5611524[/snapback] Jeg har ikke peiling. Er ikke kjente med "internett uttrykkene" eller internett i det heletatt Kunne du prøvd å forklare det på en måte som en noob kunne forstått ?
iChristian Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Når det gjelder IPadresser så kan man ha en statisk IPadresse som du ofte da setter lokalt på datamaskinen eller så kan routeren gi dette automatisk (ved bruk av DHCP) Siden du ikke vet det så er det sannsynligvis DHCP. Problemet kan komme av at de har samme IP ja. Hvis du høyreklikker på tilkoblingsikonet for nettverksadapteret, som du finner nede til høyre på startmenyen, og velger der repair/reparere. Så blir nettverksadapteret skrudd av, skrudd på og blir da naturlignok resatt. Hvis du har DCHP og ikke har bedt routeren din om at dette nettverkskortet skal ha en fast IP så skal dette gi PCen en ny IPadresse som ikke skal komme i konflikt med den/de nede. Dette forutsetter at PCene nede står på og er tilkoblet. Det er hva jeg har pleid å gjøre hjemme ved lignende tilfeller
Radi Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Jeg løp opp og prøvde å trykke reparer på internett ikonet. Da kom det en feil melding som låt slik: Følgende trinn i reperasjonen mislyktes: Forny IP-adressen. Kontakt systemvarsling eller Internett-leverandrøren Hva gjør jeg nå a?
iChristian Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Jeg løp opp og prøvde å trykke reparer på internett ikonet. Da kom det en feil melding som låt slik: Følgende trinn i reperasjonen mislyktes: Forny IP-adressen. Kontakt systemvarsling eller Internett-leverandrøren Hva gjør jeg nå a? 5611661[/snapback] Det var egentlig det jeg trodde hehe. Skal vi se, hvis du trykker på status -> egenskaper på det samme ikonet? Så vil du få opp alle protokollene og annet som er tilknyttet/innstallert på/brukes av dette nettverkskortet. Der velger du Internet Protocol (TCP/IP) På siden som da dukker opp, står det Optain IP Automaticly? (eller tilsvarende på norsk?) Endret 15. februar 2006 av Lomz
Radi Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Automatisk sto på. Og det sto et annet sted at DHCP var aktiv. Hva gjør jeg nå da?
iChristian Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Automatisk sto på. Og det sto et annet sted at DHCP var aktiv. Hva gjør jeg nå da? 5611858[/snapback] Sjekk samme på en av pcene nede
Radi Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Skrevet 26. februar 2006 Nå funker ikke internett på pcen min i ddet heletatt. Så er ikke på så ofte som før. Men skal sjekke litt på de nede.
dataprogg Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Om du vil bytte ip-adresse er det egentlig ganske enkelt... 1. Bare gå på "start" og på "kjør" (Run om engelsk oppr.). så skriver du "cmd". 2. Så taster du inn "ipconfig /release" (uten de ""). 3. Så taster du "ipconfig /renew" (Uten de ""). 3 enkle steg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå