Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Legg inn kablene selv, det er best :hm:

5637014[/snapback]

 

Det var jo ikke akkurat svar på spørsmålet..... :(

 

Hater boring og trekking av kabler og har ingen planer om å gjøre det selv hvis hovedinntaket er i en annen etasje eller langt unna der jeg skal har routeren.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Total linjelengde inkludert inntak: 3753 meter

Lengde på inntak: 315 meter

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Fabrikat på utstyr: Ukjent

 

Har NGT ADSL Free nå, 6500/750, og i ruteren står det 5.000/800. Tror dere jeg får noen bedre hastighet enn dette med ADSL2+?

Er bare 12 kroner forskjell pr mnd, så jeg bestiller om det kan bli liiitt raskere :)

Lenke til kommentar

@YBD - Hvilke hastigheter oppnår du nå ? Altså hastigheter som du oppnår ved å laste ned/opp litt større filer .

 

Test gjerne mot en eller annen FTP server . F.eks ett hjemmesideområde fra din ISP eller start.no .

 

Altså det er bare 12,- mere pr måned men om hastigheten blir satt for høyt så blir også skjansene for ustabilitet høyere og om du ikke får stort utbytte ved høyere hastighet så vet jeg ikke helt om det lønner seg å prøve .

 

Jeg mener siden rundt 3000m linejlengde skal gi rundt 7000kbps i teorien .

Lenke til kommentar

Begynner allerede å angre på at jeg bestilte ADSL2+. Satt i kø idag, og ventet på hjelp (sync'en ifra modemet var borte... igjen). 48 minutter i kø.

 

Han trodde forøvrig at jeg skulle få mellom 12 og 15 mbit etter en oppgradering til ADSL2. Har 5.5 mbit nå. Så, blir jo litt bedre for 12 kr/mnd forhåpentligvis..

Lenke til kommentar

HEI.

 

Er det noen som har fått tilsendt ruteren som følger med dette tilbudet?

Hva heter det og hvor mange porter har det?

I følge NGT skal det altså følge med "Ruter tilrettelagt for flere PC'er med innebygget brannmur"

Er det raskt og fint i et nettverk?

 

Har hatt problemer med mitt adslmodem i hjemmenettverk, fra firstmile.

Håper virkelig at denne ruteren løser mine problemer.

 

Er det noen som har fått opp ADSL2 linjen sin nå?

Hvordan er hastigheten?

Svarer produktet til forventningene?

Lenke til kommentar

Beklager for å gå en smule off-topic, men har denne routeren muligheter for passthrough på tilsvarende nivå som Netopia 3351 router'n? Det hadde vært fint å bare kunne plugge denne i det eksisterende nettverket her hjemme, og ikke måtte fikle for mye med server'n som allerede tar seg av NAT, firewall og routing.

Dro en kjapp google på dette, men fikk dessverre ikke noe ut av det.

Lenke til kommentar

Hvis info. om tilsendt Thomson Speedtouch 546i ruter er korrekt, så følger info:

FEATURES INCLUDE:

Plug and Play installation

Set-up Wizard will guide user through set-up procedure

Supplied Software installed in a few mouse clicks

Simple Software Upgrade Procedure

4 port Ethernet switch

Built-in Firewall

Interfaces: LAN - 10/100/Base-T (RJ45), MDI/MDI-x autosensing, 4 Ethernet ports WAN - ADSL Line RJ11, ADSL2 Annex A, B and L, ADSL2+

Speed: Up to 8Mbps downstream for POTS and ISDN/Up to 832kbps upstream for POTS and 640kbps for ISDN

Multi-User Router ATM-Extensive Multi, Bridging, IP Routing

Management - OS independent, Set-up Wizard, ADvanced Management, Integrated Firewall

USB Drivers: Windows 98, 98SE, 2000, ME, XP, Mac OS9.0 and X.

Includes: 546i gateway, ethernet cable (RJ45), RJ11 telephone cable, USB cable, Power Adaptor, quick reference guide and Software CD-ROM

Endret av seffe
Lenke til kommentar

Zyxel P660RU-T3 har bare en Ethernetkontakt . Og så har den en lei tendens til å overkompensere for linjen som igjen gir lavere tilkoblingshastighet mot dslamen .

 

Og da vet man hva man får for å si det slik . Jeg har testet dette og linja er ikke noe mere ustabil med Thomson selv om den kobler til med høyere hastighet .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...