Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte også i går. Bor i Oslo og da skulle sentralen ikke by på problemer sa de.

 

Har ikke fått noen bekreftelse via e-post enda. Andre her som har fått det?

 

Fikk nylig tilsendt en ny Thomson Speedtouch 546i ruter fra Nextgentel. Denne tror jeg er ADSL 2 klar, noen som kan bekrefte dette?

 

Litt om denne her, men på nederlandsk:

 

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=ht...s/21903020.html

Lenke til kommentar

Jeg bestilte ADSL2+ av NGT for under 2 uker siden og fikk montørdato i slutten av februar. Så virker som det går raskt. Bor i Oslo og benyttet angreretten, Dataguard lever ADSL2+ til 499 kr i Oslo og da er fast IP og modem innkludert. På et NGT forum stod det at Brighemoden til ADSL2 modemet ikke fungerte, men det var et måte å fikse det på ved å editere noen filer osv. Men lease time måtte settes til 2 min osv. når public IP'en endrer seg. Kjekt med modem og fast IP så er det bare å koble inn min egen VPN router bak, og slippe plunder med to routere, dyndyns osv.. :D Er 1600m unna sentralen så blir spennende å se hva det blir i hastighet.

 

Dataguard sier de leverer 1000 opp, men NGT 1200 opp.. Etter hva jeg har skjønt er standaren for ADSL2+ 20000/1000, men noen leverandører tyner ut til 1200? Kundeservice på dataguard sa de skulle skru opp linjen max så lenge den var stabil...svar på slike henvendelser på NGT er omtrent fraværende.. Og den eneste svar der for å få public IP bak routeren er å kjøpe et subnet.

Lenke til kommentar
1400 meter til sentral, så da er ADSL 2+ bestilt.

 

Er det forresten noen som har fått bekreftelse på bestillingen (mail eller på kundesider)?

5602748[/snapback]

 

Japp. Får montør 06.03 :dribble:

5603238[/snapback]

 

Er du ny kunde hos NGT?

Jeg er allerede kunde og hadde håpet å få en eller annen bekreftelse, enten via mail eller på kundesidenene, at min bestilling på oppgradering til ADSL2+ var registrert.

Lenke til kommentar
1400 meter til sentral, så da er ADSL 2+ bestilt.

 

Er det forresten noen som har fått bekreftelse på bestillingen (mail eller på kundesider)?

5602748[/snapback]

 

Japp. Får montør 06.03 :dribble:

5603238[/snapback]

 

Er du ny kunde hos NGT?

Jeg er allerede kunde og hadde håpet å få en eller annen bekreftelse, enten via mail eller på kundesidenene, at min bestilling på oppgradering til ADSL2+ var registrert.

5607585[/snapback]

 

Jeg var Firstmile kunde som de 'flytta over' til NGT da Firstmile har blitt kjøpt opp av dem. Jeg fikset det via telefon, kanskje det er en fordel? Evt. er de ekstra snille mot nye kunder.

Lenke til kommentar
Jeg var Firstmile kunde som de 'flytta over' til NGT da Firstmile har blitt kjøpt opp av dem. Jeg fikset det via telefon, kanskje det er en fordel? Evt. er de ekstra snille mot nye kunder.

5607970[/snapback]

 

Så du hadde altså kundenummer hos NGT når du bestilte ADSL 2+.

Hvor lang tid gikk det før du fikk bekreftelsen? Ser du informasjon om oppgraderingen på kundesidene dine?

 

Sorry at jeg maser, men jeg er livredd for at NGT ikke har fått med seg at jeg har bestilt siden jeg verken har fått mail som bekrefter det eller at det står info om bestillingen på kundesiden min. Derfor lurer jeg på hva andre eksisterende kunder som har oppgradert evt. har mottatt av bekreftelser på mail eller kundesiden.

Lenke til kommentar
Jeg var Firstmile kunde som de 'flytta over' til NGT da Firstmile har blitt kjøpt opp av dem. Jeg fikset det via telefon, kanskje det er en fordel? Evt. er de ekstra snille mot nye kunder.

5607970[/snapback]

 

Så du hadde altså kundenummer hos NGT når du bestilte ADSL 2+.

Hvor lang tid gikk det før du fikk bekreftelsen? Ser du informasjon om oppgraderingen på kundesidene dine?

 

Sorry at jeg maser, men jeg er livredd for at NGT ikke har fått med seg at jeg har bestilt siden jeg verken har fått mail som bekrefter det eller at det står info om bestillingen på kundesiden min. Derfor lurer jeg på hva andre eksisterende kunder som har oppgradert evt. har mottatt av bekreftelser på mail eller kundesiden.

5608095[/snapback]

 

Jeg fikk bekreftelse på bestillingen 08.02. Dette har jeg på kundesidene:

 

Bestilt dato:

06.02.2006

 

Linjesjekk fullført

 

Bekreftet installasjonsdato:

06.03.2006

Lenke til kommentar
Jeg var også nervøs siden jeg ikke hadde fått noe bekreftelse pr mail eller telefon så jeg brukte kontaktskjemaet på www.nextgentel.no og fikk svar noen timer senere om at de ganske riktig hadde registrert meg.

 

Det kan synes som om ngt har betydelig skjerpet kundeservicen  :w00t:

5608112[/snapback]

 

Takk. Da prøver jeg det samme.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har SPeedtouch 516i router og ikke får til å spille Middle Earth og Starcraft selv om alle de riktige portene er åpnet? Alt fungerte med den tidligere Netopia routeren!

 

Har lest overalt og ringt, men ingen kan hjelpe! Det må da være andre der ute som har samme routeren og spiller de samme spillene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...