Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Goodall - Jeg sitter på 2160meter og får sånn røfft 14000/800+ Netto hjem (les: da snakker jeg om hastigheter som er oppnådd og ikke sync) .

 

Alle med under 1500meter bør glede seg

5597898[/snapback]

 

Hva med meg på 1566? :p vil de under 1500 ha noe bedre linje en meg tru? Eller er de lengdene sånn ca.?

Endret av adnan
Lenke til kommentar

Konge.

 

Bestilte ADSL2+ fra NGT i Januar, og siden det tar 6-8 uker fra bestilling til levering er jeg ikke gått igjennom systemet enda. Snakket nettopp med salg som ga meg beskjed om at jeg og alle andre som har bestilt ADSL2+ før kampanje og som enda ikke hadde fått levert automatisk kom først i kampanje køa.

 

Så nå får jeg ADSL2+ med club gold til 50kr mindre en det jeg betaler i dag.. ingen klager her :)

Lenke til kommentar

Det var vel litt ironi ute å gikk der med de 1500m men la oss si at på rundt 1800m så gir en slik linje ca 1Mbit mere ned men hele 1185kbps sync opp minus tap som gjør at istedet for å makse ut rundt 104kB/s så får man rundt 125kB/s uthastighet og det er da det vi liker best .

 

Og i følge de tabeller som er ute for adsl2+ så ser de ut til å stemme rimelig godt med virkeligheten . Når man videre vet at fallkurven begynner å spille inn ved kun 1000m og at man fra 1500m til 2000m taper seg fra 20Mb til 15Mb så er det vel ikke rart jeg ville gratulere de fleste med korte linjelengder .

 

Nå er jeg kjent for å ikke kjenne bits fra bytes men det sies at man skal trekke fra de "normale" 15% og dele på 8 . I mitt tilfelle så stemmer teorien godt akkurat på det punktet men for en ISP er det lett å trikse slik at dette stemmer .

 

Nå sitter jeg ikke på 516 lengre så jeg får ikke se sync men bare håp på korte strekk uten ISDN eller aller helst med full access så skal man glise litt for den prisen der .

Lenke til kommentar

Bestilte adsl+ i september 2005, fikk beskjed om at det ville ta ca 8 uker. Desember ifjor fikk jeg regning for adsl+ men ikke linja. Jeg tok kontakt og fikk linje på 5500 og 20 kroner i avslag i måneden. Fikk beskjed om at jeg ville få adsl+ veldig snart , nå er jeg i februar 2006 og ingenting har skjedd. Betaler nesten 550 kroner for en linje på 5500. Så er det realistisk for alle eller holder de noen av oss varme til sentralen er utbygd eller at det er mange nok abonnementer?

Lenke til kommentar

Kan NGT levere på alle Telenors linjer eller?

Sitter på Telenor 2000/380 her nå.

Dette sto det på kapaks:

Merknader:

Digital Ethernet er et punkt til punkt samband. Du må derfor også utføre et søk basert på det andre punktets adresse eller nummer.

Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

Total linjelengde inkludert inntak: 3074 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: Ukjent

Mulig produktklasse: 64-1024 2 par

Lenke til kommentar
Kan NGT levere på alle Telenors linjer eller?

5599362[/snapback]

 

Ikke ADSL2+ ennå.

 

 

 

"Mars 2005: I Norge planlegger Telenor å lansere ADSL2+ om et års tid. Informasjonssjef Atle Lessum, sier det er rent markedsmessige årsaker til at Telenor venter med ADSL2+-lanseringen i Norge i sluttbrukermarkedet."

 

 

 

Som vanlig skal Telenor gni mest mulig kroner ut av det gamle de sitter på.

Helst skulle vel alle hatt dobbel ISDN oppkoblinger mot internett og fjerntakst...

Lenke til kommentar

virker som om de har enten utbedra sentralene rundt omkring, eller bare finni ut at de kan levere på lengre avstander. jeg hadde inntil nylig 400/100 linje, og bor ca 5760m unna sentralen. men nå er den plutselig oppgradert til 1500/300, og etter noen uker med diverse opp og nedgraderinger på rad å rekke pga no automatisk surr hos telenor, så er linja stabil og ligger rett i underkant av 1500/300.

 

og så kan plutselig en kamerat få 400/100 linja jeg hadde, og han kunne ikke få før, (bor noen hundre meter unna) så jeg vet ikke hva som har skjedd. spesielt siden vi er/blir kobla til samme sentral som jeg var på i utgangspunktet.

 

men jeg klager ikke :D deilig med bedre down linje

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Usj...

 

Får ikke mer en 4864/512 på linja mi siden jeg er 2441 meter fra sentralen. For pulte drit assa. Blir ringt ned fra ngt og telenor (de jeg har idag) og lurer på om jeg vil ha bedre linje en det jeg har idag. Har 3000/350 men skal ligge rundt 2000 siden linje kvaliteten på linja er ræva. Skjønner ikke hvordan Telenor og andre kan si at jeg kan ha 6000 når testen dems sier noe annet. Arg assa...

Lenke til kommentar

Jeg prøvde på min adresse/leilighetens nummer men fikk ikke opp noen resultater. Fikk beskjed "Statuskode: 406 Adressen er ukjent i Telenors kundesystemer." betyr det at man må være telenor kunde fra før for å sjekke?

 

Leiligheten over min får dette:

Total linjelengde inkludert inntak: 3565 meter

Lengde på inntak: 95 meter

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: ALCAUD

Mulig produktklasse: SHDSL 2304/2304 4 par påkrevd

Antall ledige trådpar i nettet:4

 

Leiligheten under får dette:

Total linjelengde inkludert inntak: 2392 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Ny linje

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Fabrikat på utstyr: ALCAUD

Antall ledige trådpar i nettet:5

 

Selv hadde jeg 4500/600 fra NGT før telenor "oppgraderte" telefonsentralene. Nå er jeg heldig hvis det holder seg over 800/400. Jeg har kommet hjem og sjekket ruteren og den har vært nede i 192/400 (nei det er ikke skrevet feil)!!. Ngt sier det er plutselig støy på linja og kan ikke gjøre noe med det. Har tatt saken opp til Morten Ågnes, Informasjons- og markedsdirektør som ytet topp kundebehandling via Kim på kundeservice, men var visst ikke mer å gjøre. Har det noe med netopia 3351 routeren min?

 

Uansett hadde vært fint å få svar om ikke-telenorkunder kunne bruke

https://metro.telenor.no/metro2-application...s-web/kapaksweb de også.

Lenke til kommentar
jeg er så heldig att jeg har 1100m men vet dere om forskjellige internettlevrandører bruker forskjellige sentraler?

 

jeg har monet nå...

5599087[/snapback]

 

Oppgir Kapaks eit sentralnavn så er det denne sentralen telefonlinja/kobberparet er kobla til, men det kan vere ait par "tjuvkoblinger" mellom moder og dattersentral som gjer det litt meir spennande å finne ut av.

 

 

Ein trenger ikkje vere telenorkunde for å sjekke opplysninger på kapaks, men den åpne versjonen filterere vekk linjer som er leid vekk til andre operatører. Så viss du ikkje har telefon fra telenor og har bredbånd frå NGT så vil ikkje denne linja vise i søket.

Men at to leiligheiter har så stor forskjell i kabel-lengda ser nesten ut som at det er to ulike sentraler ein er knytta til.

 

Det siste er at det er ikkje alltid at informasjonen i kapaks her heilt rett eller fullstendig.

 

Men du kan sende meg pm med adressa om du vil, så kan eg sjekke litt opp kva sentral som leiligheitene er nytta opp mot.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...