Gå til innhold

Fujitsu Siemens Scaleoview W19-1 - Bra?


Jokke OnO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nettop kjøpt denne sjermen og er strålende fornøyd.

Den funker desverre ikke med dvi utgangen på mitt skjermkort (ASUS X850XT PE) Men Jeg merket ikke noe forsjell på DVI og VGA.

 

Jeg syns dette er en super sjerm.

Ikke noe treighet når jeg spiller.

5595969[/snapback]

 

Har du no peiling på hvorfor den ikke funker el?

Lenke til kommentar
Jeg har nettop kjøpt denne sjermen og er strålende fornøyd.

Den funker desverre ikke med dvi utgangen på mitt skjermkort (ASUS X850XT PE) Men Jeg merket ikke noe forsjell på DVI og VGA.

 

Jeg syns dette er en super sjerm.

Ikke noe treighet når jeg spiller.

5595969[/snapback]

 

Det sies at en må sette skjermkort i Theather Mode for å fikse dette problemet.

 

staljin

Lenke til kommentar

Det er nettop i den størrelsen widescreen har noe for seg til kontorbruk!

1280x1024 (vanlig 19" lcd) er egentlig en helt idiotisk oppløsning. Hvis man tar et program i passe vindusstørrelse får man litt dødplass over og på siden. Med WS får man nesten plass til to arbeidsvinduer i bredden - det blir litt overlapping, men blir fullt brukbart.

Personlig synes jeg en skjerm skal ha minst 1600px i bredden. Derfor sitter jeg med 21" på to kontorplasser og 2x15" på den tredje. Egentlig - om man ikke skal spille eller se film er 2x15" bedre å jobbe med enn en 20"-21". Billigere er det også.

Lenke til kommentar
Vel, ja, om en vil ha vinduer ved siden av hverandre er jo WS kjekt. Men om en vil jobbe med ett stort bilde, dokument eller webside, blir det litt lite oppløsning/plass i høyden.

5634796[/snapback]

 

På surfing til en webside av gangen har du rett.

Om man f.x. skal jobbe med større regneark er bredde mye viktigere enn høyde.

Også om man skriver noe i er det fint å kunne ha manus / kilder i vindu ved siden av, i steden for vindu bak.

 

Når man kommer til større skjermer - f.x om valget står mellom 1600x1200 eller 1680x1050 er widescreen lite hensiktsmessig. Her tjener man lite på bredden, men man får høyde nok til at det ofte går ann å kjøre to vinduer i høyden. Dermed har man mulighet til både 2,3 og 4 vinduer på 4:3 skjermen, mens WS gir bare 2.

 

Når man kommer til enda større skjermer kan man risikere at det er så stor høydeforskjell på top og bunn på skjermen at man aldri klarer å slappe av i nakken. Da har widescreen igjen no for seg.

 

Nytt av dagen: PowerStrip klarer (til dels) å generere driver for W19-1 skjermen. Dog noe buggy. Skal prøve å rette noen parametere etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...