Gå til innhold

Fujitsu Siemens Scaleoview W19-1 - Bra?


Jokke OnO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt noen telefoner og et par mailer med FS. På telefon med FS' teknikere blir det fortalt at de aldri har hørt om problemer med diverse skjermkort ikke klarer riktig oppløsning uten hjemmelaget driver. Dette problemet ble brått veldig kjent i en mail:

 

Angående SCALEOVIEW W19-1 hvor du ikke får optimal oppløsning ved bruk på diverse pc'er. 
Det er et kjent problem med D-SUB og gamle skjermkort. Noen nyere ATI adaptere supporterer heller ikke slik oppløsning. Nyere nvidia adaptere gjør derimot det.Det finnes ikke egen driver for skjermen. Kontakt produsent av skjermkort for drivere til de.

 

 

Fra meg til FS:

Minner om at ett av skjermkortene som ikke takler denne skjermen er et Nvidia kort med DVI.

Det tok meg ca tre timer å lage en fungerende driver. Det vitner om ekstremt dårlig kundeservice om dere ikke vil spandere å bruke noen timer på en slik jobb for å tilfredstille deres kunder.

Om dere skal holde dere innenfor markedsføringsloven må dere i det minste informere kunder og potensielle kunder om at produktet ikke fungerer med et flertall av datamaskinene som brukes i dag, og at dere heller ikke har planer om å gjøre noe 
med saken.

Slike holdninger som dere viser her kan jeg ikke akseptere fra leverandører til mine kunder.

 

Svar fra FS:

LCD-skjermer designes alltid mot en optimal oppløsning (XGA, SXGA, SXGA+, WXGA etc).
Det vil alltid være kundens ansvar (selvfølgelig med hjelp fra selger) å sørge for at skjermens oppløsning er kompatibel med skjermkortet som skal kobles til.
FSC markedsfører skjermen med oppløsningene den takler. Så er det opp til selger/forhandler å sørge for at kunden får det 
produktet han trenger.

 

Jeg har hatt konflikter med FS før, selv om en tidligere FS sjef er en god bekjent. Dette gir ikke akkurat noe bedre inntrykk. Selv om skjermen er god og godt priset vil jeg ikke ha noe med slikt firma å gjøre. Derfor,

av prinsipp, valgte jeg å kjøpe 40 skjermer av konkurrerende merke på vegne av kunde. De kommer heller ikke til å bli ofret en tanke ved neste innkjøp av ca 90 skjermer.

 

Jeg vil selvsagt trekke tilbake tidligere anbefalinger av denne skjermen. Skjermen er god, produsenten driter i kundene, altså bør man ikke kjøpe den.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært best å henvende deg til FS hovedkontor/support? Enkelte norske representater/forhandlere er lite imøtekommende, og kundebehandling er lik 0.

 

F. eks. jeg bestilte time til min Audi 2003 (fortsatt garanti) på nettet pga drivstoff lukt i bilen (trodde jeg), der står det at de tar kontakt med meg, men at de ER IKKE FORPLIKTET. Tror dere noen tok kontakt med meg? Selvsagt ikke!

Et par dager etter bestilingen fant jeg ut at jeg hadde sølt litt avfetner på venste matte bak, vasket matten og vips alt var i orden.

 

Tenk nå dere hvor fornøyd jeg er med Audi forhandler i Bergen. Neste servis blir på Voss!

 

staljin

Lenke til kommentar

Problemet er at oppløsningen ikke er støttet av mange skjermkort drivere. Driverene trenger en liten oppdatering, eller en tillegsdriver for skjermen. FS er ikke intresert i å lage en skjermdriver, så da er man avhengig av at produsenten av skjermkortet kommer med en passende driver.

Lenke til kommentar
Og hvilke skjermkort eller produsenter er det pr idag som mangler dette?

Tilpasset driver altså?

5805978[/snapback]

 

Hvis FS var litt kundevennlige ville de kommet med en liste over skjermkort skjermen kan brukes med. Nå sier de rett ut at det er kundens ansvar å undersøke slik, så da må man ty til prøve-og-feile-motoden. I et snev av kundevennlighet (sikkert en feiltagelse) sier de at alle Nvidia kort med DVI skal virke.... den har bare virket med halvparten av de nvidia kortene (med DVI) jeg har prøvd den på.

 

Når det tar en amatør 3 timer å lage en fungerende driver, og FS ikke gidder å gjøre en tilsvarende jobb for sine kunder fortjener de ikke å få solgt noe produkt.

 

Min oppfordring er: IKKE KJØP PRODUKTER FRA FS!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dere som har laget drivere, kan ikke dere legge dem ut her?

 

Edit: glemte at de sikkert bare passer til et stk skjermkort.

Edit2: er det noen som vet om denne skjermen funker på full oppløsning

med Gainward GeForce 6800le?

Endret av -Tori-
Lenke til kommentar

Var i går på Elkjøp og så på denne skjermen, sto rett ved siden av en Viewsonic 17", må si at jeg var ikke akkurat imponert. Skjermen så ikke noe større ut (pga bredden) enn en Viewsonic 17" (SOM kostet 2995), og var ikke like lys/kontrast sterk som Viewsonic, en del lavere fot hadde den også. Elkjøp vil ha 3500 for den. Tror jeg går for Benq 20" wide.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nytt av dagen: PowerStrip klarer (til dels) å generere driver for W19-1 skjermen. Dog noe buggy. Skal prøve å rette noen parametere etterhvert.

5638184[/snapback]

 

 

Jeg sitter med 3stk ScaleoView W19-1 skjermer og får ingen av dem til å kjøre i 1440x900. Veldig uklart i de andre oppløsningene. Har også 3 ulike skjermkort. :(

Kan dere som har laget egne drivere lage en tutorial på dette?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...