Gå til innhold

Svindlet på internett, anmelde?


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hei!

 

Poster på vegne av en "kompis", som har vært så uheldig å muligens blitt svindlet på internett. Det dreier seg om et skjermkort han handlet av en person på qxl for 2500 kr. Saken er at han skulle forhåndsbestille, og overførte pengene til selgerens konto. Etter dette har selger avbrutt all kontakt med kjøper.

 

Spørsmålet er da siden bank ikke vil utgi opplysninger om kontonr, er det da vits i å anmelde forholdet når det dreier seg om 2500 kr, eller vil politiet droppe saken?

 

Mvh

 

Håper noen gidder å svare, eller har vært borti lignende selv! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville anmeldt det uansett.

 

Om man har konto nummer osv så er det en grei sak for politiet å finne ut hvem vedkommende er. Mas på politiet og krev at de må ta saken opp igjen om den henlegges.

 

Om ikke annet hadde jeg gjort det bare for å forsøke å la fyren få en stygg anmerkning - noe han sikkert ikke bryr seg om uansett, men en liten siste up yours er ikke å forakte.

Endret av m-kane
Lenke til kommentar

Jeg var borti lignende selv, men på gibud.no.

Folk på forumet der var behjelpelige (noen av dem jobbet i bank), og jeg fikk både navn og adresse på personen som svindlet meg.

Jeg gikk til Forbrukerrådet, og etter noen purremail fikk jeg pengene tilbake (ca. 5000 kr.).

Det var for 4-5 år siden.

Endret av jokab
Lenke til kommentar

anmeld anmeld og atter anmeld! om det så bare var 250kr og ikke 2500kr så burde du anmelde!

Finn telefonnummer og ring ham/henne til alle døgnets tider og mas... Finn ut om han har familie og ring dem og hans naboer og forklar hva som har skjedd og at du vil ha tak i vedkommende. På denne måten har jeg fått svindlere til å "gi opp" og ordne opp for seg. De fleste liker heller dårlig at familie og naboer ser på dem som en svindler ;)

 

men glem ikke å anmelde ham! Da har du også en "upper-hand" ved at du kan tilby han å trekke anmeldelsen hvis han gjør opp for seg ;)

Lenke til kommentar
En anmeldelse med kontonr til politiet er jo som å ta mannen på fersken. Best å gjøre det så han lærer seg en lærepenge, å bare mase på sånne folk nytter ikke. Forresten.... å forhåndsbetale er det dummeste man kan gjøre. Peacccce Ole

5586885[/snapback]

 

Forhåndsbetling er noe "alle" bruker på QXL.

Men jeg liker helst at selgeren har noen positive kommentarer før jeg setter penger inn på hans konto.

 

Hvis jeg noengang blir svindlet har jeg bestemt meg for å gjøre alt i min makt(og andres) for å få pengene tilbake.

Helvete skal settes i bevegelse!

 

kompis til trådstarter må iallefall anmelde jævelen , 2500kr er mye , iallefall for meg.

Har du tlf nummeret hans , eller navn?

Sier som en annen sa lengre opp , ring til hans mor , far , søster , bror , etc.

Ikke la denne samfunnets laveste komme unna!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...