Gå til innhold

OL, skal du følge med, og hva mener du om det?


Anbefalte innlegg

I morgen (10. februar) begynner OL. Har du planer om å sitte til dagen gryr for å følge med på OL, eller mener du det er bortkastete penger og sendetid?

 

Selv gleder (og gruer) jeg meg. Håper på å få med meg diverse skiløp hvor normenn har en sjanse. Og hopp. Kanskje til og med curling :w00t:

 

Synes OL er et fint opplegg. Det finnes sikkert bedre ting å bruke penger på, men dette "forener" nasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Skal du se på?" NEI !

 

"Hva synes du om det?" Jeg mener at sport er til for å utøves, ikke sees på. Dermed faller det unaturlig for meg å se på det tullet. Plagsomt er det med kommentatorer som ikke klarer å snakke som vanlige folk, men som skriker høylytt hele tida også.

De som liker dette må selvsagt få se på, men jeg håper de viser respekt og holder volumet på et rimelig nivå :)

Lenke til kommentar

Vel liker du ikke norske høylydte engasjerte kommentatorer får du skru på svensk tv 1... De er kjedelige å høre på de!

 

Nei.. Jon Herwig Carlsen, Kjell Kristian Rike og alle de andre er de beste :wee: .

 

Sport er kanskje til for å utøves, men spør du meg er sport også for å sees på.

 

Har tenkt å prøve å få med meg mest mulig av konkurransene og satser på at det blir 10 gull.

Lenke til kommentar

Klart at det er koselig med flest mulig gull til Norge, for slikt har en tendens til å dra med seg penger, som da går videre inn i handelslivet her, hvor det blir beskattet og momset opp til bare filla er igjen, hvilket betyr mer skatteinntekter for mindre arbeid. Atpåtil får folk noe å snakke om, eventuelt drepe hverandre for :)

Flott synes jeg :)

Lenke til kommentar

Er litt forvirret her nå. Står ingenting i sendeplanene til NRK om at de skal vise kulekjøring i kveld, men har dog hørt rykter om at det skal sendes klokken 19:00, noen som vet noe om det? Må si at jeg har mer tro på Øystein Grødum etter hans praktfulle runde, BarneTV kan forresten brenne....

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt strengt, men jeg er nok litt skuffet etter første dag av lekene. Vi hadde 4 temmelig klare gullsjanser i dag og vi ender opp med to sølv og to bronse. 5000-meteren var ikke noe annet enn en katastrofe og det ser mørkt ut for skøytemedaljer fremover hvis ikke noe svært spesielt skjer. Vi får satse på bedre uttelling etter hvert.

Lenke til kommentar

5000 var katastrofe, ja :thumbdown: Å si vi hadde 4 KLARE gullsjanser blir kanskje litt i meste laget:

- Skiskyting: Gull var nok forventa her, men sølv og bronse kan vi ikke være missfornøyd med. Vi kan trøste oss med at Bjørndalen ville ha vunnet i et vanlig renn, da det ikke blir ett minutt tillegg per bom.

- Kombinert: Forventningene var naturligvis høye etter den supre hoppinga til Petter, samt at Moan lå godt ann. Tande kunne man egentlig ikke forvente gull til, da han tross alt har sin styrke i hoppbakken. Avstanden ble rett og slett for kort. Moan, som gikk i par med Felix, gjorde en solid konkurranse. Men når man har løpere som Felix på slep, er det vanskelig å kunne forvente den jeveste medaljen.

- Skøyter - 5000-meter: En eneste stor skuffelse! Å forvente gull blir kanskje litt drøyt med en Chad Hedrick i storform, men man burde kunne forvente medalje, spesielt etter Muellers utspill om hvor gode nordmenna er treningsmessig i forhold til de andre nasjonene.

- Freestyle: Sammen med vinneren var Kari Traa gullfavoritt, det skal sies. Kanskje en liten grunn til skuffelse. Jeg personlig synes Traa kjørte et bedre løp enn vinneren, men det var nok dessverre tiden som avgjorde.

 

Uansett: Vi leder poengstatestikken, og vi har fortsatt gode muligheter til å gjennomføre et OL med store norske suksesser! :D

Lenke til kommentar

Det er et minutt i tillegg for bom fordi det er en den lengste distansen for skiskytterne. Er visst fordi skiskytterne skal slippe å gå strafferunder, når de må gå så langt. Samtidig som det gir en annen type spenning.

Var meget dumt det som skjedde med Bjørndalen på siste skyting, det kostet jo han verdifulle sekunder og kanskje gullet.

 

Må si at jeg håpet lenge på delt når det gjaldt kombinert, syns det hadde vært fortjent :)

 

3 medaljehåp, ingen av dem innfridde :hm: 8, 9 og 10. plass.

 

Hadde håpet at sukseen fra forrige OL skulle gjentas, husker det meget godt, Kari Traa var sist og når hun var ferdig da, var det øyeblikkelig jubel i stua. Ga en helt spessiell føelse det, når hun var sist og vant :love:

Dumt med det ene sekundet, før teknisk sett burde Kari Traa vunnet.

 

Men i morgen har vi jo nye konkurranser med håp:

Jaktstart kvinner og menn

Snowboard (Vi har jo noen håp her, stemmer ikke det?)

Alpint, utfor

Hopp

1500 meter skøyter menn

Lenke til kommentar
Men i morgen har vi jo nye konkurranser med håp:

Jaktstart kvinner og menn

Snowboard (Vi har jo noen håp her, stemmer ikke det?)

Alpint, utfor

Hopp

1500 meter skøyter menn

 

Dobbeljakten kan vi si vi har gullfavoritter på både herre- og damesiden. Synd Svartedal har blitt syk, håper det ikke er alvorig :(

Snowbord har jeg egentlig ikke peiling på, men mener at VG ikke øynet Norge medaljesjaner i denne grenen.

Aamodt er i form, og her kan det bli spennende :D Aksel Lund Svindal ikke i toppform, men kan allikevel overraske og være med i teten.

Hopp er vi alltid med i. Kanskje ikke toppform på Roar, men han har det heldigvis med å prikke inn formen når det gjelder :D

1500-meteren bør helst bli bedre enn dagens skøyteinnsats, ellers ender OL som en fiasko for skøytesporten, dessverre :(

Lenke til kommentar

Følge med? JA!

OL er knallbra, digger kommentatorane på NRK.

 

Synd at det går så mykje tidleg på dagen når eg er på jobb, men skal få med meg alt eg kan. Gleder meg stort til curling på mandag.

 

Såg OL-finalen i Salt-Lake City som gjekk seint på natt, ein fantastisk spanande kamp til siste stein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...