Gå til innhold

Kronerulling for XP på Intel-Macer


Anbefalte innlegg

Trenger bare M$ Windows XP kildekoden slik at jeg kan legge inn støtten.

 

(For over 70000kr(og mer kommer) ville jeg fikset det)

5560850[/snapback]

Ett av "kravene" er vel at du skal lage en oppskrift som andre kan bruke? Dvs det nytter lite å komme med løsninger som er utrolig kompliserte eller som krever at du må "hacke" WinXP? Men slik jeg forstår det vil det bli enklere når Vista kommer, så dette er bare ett forbigående problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig problemet?  At Apple har gått aktivt til verks for å hindre at dette skjer, eller bare generell ukompabilitet MS ikke gidder løfte en finger for å løse?

5559936[/snapback]

Apple har brukt EFI, som er sett på som den fremtidige erstatteren til BIOS. Windows XP støtter pr i dag ikke EFI, men Vista vil gjøre det. Slik jeg har skjønt det har Apple ingenting imot at folk kjører windows på "Mactels", og hvorfor skulle de? De lever tross alt av hw-salg

5560114[/snapback]

Hmm, ok, jeg trodde også at biosen ble brukt til å "låse" OSet, men det er altså ikke riktig? I såfall burde det være 100% triviellt å legge in linux, eller tar jeg feil?

5560181[/snapback]

Vet ikke på de nye intel-macene, men på det gamle har det ikke vært problemer å kjøre linux. Vil irritere og forbause meg stort om Apple setter noen sperrer her. Det eneste jeg har hørt om låsing er bruk av DRM for å forhindre at OSX kjører på vanlig PC.

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Temp Løsning:

Installer Grub

Installer Linux

{

Installer WMWare

Kjør Windows

}{

Installer Cedega, Wine og CrossOffice.

Kjør Spill(Cedega), Programmer(Wine) og Office/IE(CrossOffice)

}{

Qemu?

}

 

Hvis jeg hadde koden så kunne jeg jo bare lage en patch.

 

Hadde også 60-70% av Windows2000 koden når den lå ute på thepiratebay.

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, da er det offisielt og godkjent av Apple:

 

NEW YORK - Apple Computer Inc. (AAPL) on Wednesday rolled out a software patch that enables its Intel-based Macintosh computers to install and run Microsoft Corp.'s (MSFT) Windows XP operating system.

 

Apple said that the new software, called "Boot Camp" is available as a download beginning today.

 

Cupertino, California-based Apple said in June 2005 that it would shift to microprocessors made by Intel Corp.(INTC), the world's biggest chipmaker, from those made by IBM. It plans to move its entire Mac line to Intel chips by the end of 2007.

 

Ser ut som driverproblemet også er løst nå:

The Boot Camp Assistant Beta creates a partition just for Windows XP without erasing your existing Mac OS X information. Boot Camp Assistant Beta also burns a CD with drivers for Windows XP so you can use your Mac's built-in graphics, USB, audio, Bluetooth, Ethernet, AirPort, and more. The drivers are automatically installed when you insert the disc into your Macintosh after you install Windows XP.

 

The Macintosh Drivers CD includes drivers to support these within Windows XP:

Intel Chip Set Software (6.2.1)

ATI Graphics (8.24.0.0)

Intel Integrated Graphics (6.14.10.4512)

Marvel Yukon Ethernet (8.49.2.3)

SigmaTel Audio (1.0.4889.0 nd375 cp1)

SigmaTel Audio proto_A2 (1.0.4889.0 nd375 cp1)

Atheros 802.11 wireless (AirPort) (4.2.2.4)

Broadcom Wireless (4.10.40.0)

Apple Bluetooth module (1.0.0.1)

Apple Keyboard Eject Key (1.0.0.1)

Apple Keyboard Brightness (for computers with built-in displays) (1.0.0.1)

Startup Disk Control Panel for Windows XP (1.0.0.1)

 

Her er drivere for både Intel Integrated og ATI listet. Hvor stabile de er vet jeg ikke.

 

Link

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...