aadap Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Hei. Jeg vil formatere C:, men har ikke Windows liggende på denne disken. Har vært en god del rot med disken i det siste, så er like greit å wipe den. Den står som masterdisk - windows ligger på en partisjon på slavedisken. Når jeg prøver å formatere på "Min Datamaskin" får jeg feilmelding om å lukke alle programmer og vinduer som bruker disken. Har ikke lyst til å legge inn på xp på nytt, fordi det allerede er installert, så vet ikke om det går an å formatere fra windows cd'en. Er det et problem at os ikke ligger på c:/masterdisk? Hvilke partisjonprgrammer er gode og lette å bruke? Og hvordan skal jeg få formatert c:?
Forumforumforum Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Prøv et program som heter Partition Magic 8.0
aadap Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 Lastet ned Partition Manager, men dette er jo bare en demo som ikke gjør noen ting.....
Hårek Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Du trenger ikke PM for å formatere. Men det er ikke sikkert det er så lurt å formatere hvis det er en System disk. Da vil du få problemer med å boote. Sjekk i Disk Manager hva det står på diskene. Se eksempel her: http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Her ser du at C: er System. Har du en som det står System på og en annen som det står Boot på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå