Gå til innhold

Til krig mot NRK: selger tv'en og kjøper tvkort


MrJavalava

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stream TV direkte fra nette folkens!

Bruk f.eks "tvkoo" som gjør at du kan se mange ulike kanaler (mest kinesiske, men de bruker også å sende noen norske). D funker ivertfall fett for meg som ikke ser på tv alt for ofte  :thumbup:

 

Hvorfor i alverden stresse med tv kort??

 

Inviter lisensmanen hjem til deg, sett på nrk , og la han se "streama" tv sammen med deg.  :tease: 

( skulle likt å sett tryne på han da)

 

NB! Huska at å tilføye at han kan spise hele lisensavtalen før han stikker igjen!!

5666573[/snapback]

 

Jeg prøvde her om dagen, men får ikke opp noe kanaloversikt e.l.

5668233[/snapback]

 

Husk at programmet bruker "bittorent" prinsippe (laster opp samtidig som ned).... Noen nettverk stenger av denne muligheten fordi den tar opp stor kapasitet.... :(

 

Jeg forutsetter da at du ikke har prøvd programmet på din egen nettlinje hjemme siden du fikk dette problemet...

5672935[/snapback]

 

Jeg prøvde det jo hjemme. Og jeg bruker ellers mye Bittorrent. Porter er forwardet til min maskin slik jeg er 'på nettet'. Vet da ikke hvorfor det ikke fungerer hos meg.

Lenke til kommentar

er det noen som vet hvordan tvlisensen fungerer i de andre landene i europa ?

 

f.eks tyskland ,England , Italia , finland, sverige og danmar.

 

 

jeg har spurt onder før men tror ikke det var noen som svarte .

Er det noen som egenlig vet hvordan lisenspengen blir brukt.

jeg er nesten sikker på at disse går til nrk , men noe mener at det er nrk som driver dem inn uten at de får nytte av dem selv.

Lenke til kommentar

Det er stort sett det samme i alle land. Bare at summen er forskjellig.

Du betaler ikke for NRK, Du betaler for å ha en TV, Midlene fra denne avgiften gis til NRK for at de skal drive reklamefritt og lage TV for alle og enhver. De er også satt til å kreve inn den. Så det blir litt som bukken passer havresekken. bare at bukken ikke får havren, men får den tildelt via sin innkreving.

Lenke til kommentar

En liten digresjon (men on-topic), og et lite "kjære-vene-hele-problematikken-i-denne-tråden-er-jo-så-enkel-å-løse" til dere alle:

 

Her skal dere alle få fasitsvaret på hvordan dere enkelt og greit kan unngå regninger.

 

Tenk dere følgende scenario:

Dere er i butikken, og har bestemt dere for en tv. Selgeren spør om hvem han skal sette garantien på (les: "Hvem skal vi sende navnet på til NRK"). Dere svarer høyt:

 

KOLBJØRN KOMMUNE

ØLSLUKET 6

1396 HØLJE.

 

Der. :thumbup:

 

Det er nemlig IKKE legitimasjonsplikt (pussig nok) for å handle en tuner.

Endret av Onslow
Lenke til kommentar

alså

nrk får lisenspengen som de misbruker:

Nrk er ikke reklamefrit.

det er bare å se på sprtsendingene.

nå vurderr jo goså tv2 å ta lisens ( når de blir heldigital) i tillegg til reklamen.

 

man betaler ikke lisens til en tvknal får å se på 20%++ rekalme

 

selv om man betaler til canal digital eller viasat så regnert jeg det ikke som lisens.

 

 

finnes det i det hele tat tvkort/tunere til pc som gør at man slipper dekoder boksen(e) til canal digital eller viasat hvis jeg skulle ønske å se f.eks dicovery?

 

er det noen som har noen formening om hva som skjer med muliheten til å ta inn tv via pcen når alt blit digitalt.

 

 

tro om nrk og tv2 slår sammen lisensen slik at men betaler det under ett ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
HERREGUD!

 

Slutt å syt over et par lapper i året folkens. Dere får mer valuta for dem enn mye annet. Fuktige byturer som bare gir deg bakrus og kløe på pikken, 2-3 månedskort på trikken (du kan jo bare snike, ikke sant?), dårlig kebab etter fuktige byturer som gir deg rennebæsj etc. etc.

5644061[/snapback]

 

Majoriteten av disse menneskene som du beskriver kan være studenter som i utgangspunktet får 80 000 kr i lån per studieår, fordelt på månedene august til mai. Merk at studielånet har ikke økt, men har stått stille veldig lenge, mens alle utgifter har steget (husleie, mat, etc..). Nå stiger foressten NRK lisensen igjen (med velsignelse fra stortinget). Istedet for at studentene slipper med en redusert lisens, slik som fagforeningene har en studentkontigent (du betaler bare ett par hundre kroner i året for å være medlem), må studenter betale like mye som en person som har jobb. Hvor er logikken?

5644675[/snapback]

 

At studenter er så fattige er en gammel klisje og det vet du. Noen ja, men de er i et klart mindretall. Flesteparten har rikelig med lån/stipend, inntekter fra jobb og støtte hjemmefra (enten i form at de bor hjemme eller penger). Jeg er lei av denne sytingen at de skal ha rabatter på alt. 50% rabatt på nybil, mat, alkohol og leilighet, takk! Jeez ... hadde jeg fått 80.000,- i året for å gjøre så lite som majoriteten av studenter gjør (feste, sove og et par forelesninger i uka) så hadde jeg sagt opp jobben min på dagen.

5645833[/snapback]

 

Det får du. Men 35% er lån :tease:

Lenke til kommentar

nå er jeg igjen skufet av nrk.

i går torsdag opdaget jeg lit for sent at de hadde send topgear på nrk2.

programet var lengre en normal og siste del kreset med "tv2 hjelper" deg.

 

auto fil er tilbake på mandag men de har ikke funet noe anet sendetid en midt under "skaperen" på tv2

 

det verste er at man vet aldri når nrk sender disse i reprise .

ihvertfal ikke i helgen. Da er det full pake med vintersport. Dette forsetter enda noen måneder.

 

hvi det er så viktig så må det da gå ann å sende programmen mere en en gang og på et tidspunkt så passer for andre se-erer også.

jeg har begynt å lure på om nrk egenlig er intresert i å ha se-ere på disse smale programene.

 

de tar jo pengene (skaten og lisensen ) fra oss likevel enten vi vil eller ikke.

da er det ikke så nøye om vi ser på likevel.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
auto fil er  tilbake  på mandag men  de har ikke funet noe anet  sendetid en midt under  "skaperen" på tv2

 

det verste er at man vet aldri når  nrk sender disse i reprise .

ihvertfal ikke i helgen. Da er det full pake med  vintersport. Dette forsetter enda noen måneder.

5733223[/snapback]

Fra nrk.no/programoversikt:

 

20.05 Autofil (ttv)

Hvordan få en gammel snekke til å bli en spektakulær drømmebåt? Autofil-redaksjonen gir deg inspirasjon og gode tips! Jan Erik og Tommy prøvekjører verdens raskeste sportsbil, Koenigsegg. Vi tester ukens nyheter, samt en monster-traktor. (16:9 bredformat)

Blir også sendt torsdag kl. 00.35 (NRK1).

 

De har vel ellers brukt samme sendetid som forrige sesong, og samme sendetid som Top Gear hadde. Ikke noe overraskende i det...

 

Oppdaget også litt for sent at Top Gear gikk på torsdag, og den episoden ser det ikke ut for at de sender i reprise... :(

Lenke til kommentar

hva tror dere ?

hv kommer det av at nrk sender reprisene enten på formidagen når de fleste er på jobb eller så sendt på kvelden at det er et fåtall som gider å se programmen, mens tv2 sender nesten alle reprisene enten på ettermidagene når de fleste er kommet hjem fra jobb eller i helgene ?

 

homgang og tabloid går riktignokk i reprisse dagen etter på formidagen.

 

jeg har begynt å tro at tv2 må ta hensyn mens nrk regelret driter i hensynet til se-erne siden de likevel får penger.

 

hva vil dere velge av "skaperen" eller "autofil"

Lenke til kommentar

Vil bare opplyse alle som vurderer og ikke betale NRK lisens om og ringe NRK og gi beskjed om at tv er solgt, før i tiden kunne man ringe i etterkant si at man solgte tv for 1-2 år siden så få gjeld slettet, men slik fungerer det ikke! Dem ettergir ikke noen gjeld, ja jeg gikk på denne selv og det blir dyrt :)

 

Forøvrig vil jeg anbefale alle kjøpe plasma/lcd tv'er *uten* tuner av noe slag, da jeg ser disse blir vanskeligere og vanskeligere få tak på(grunnet for lite salg vil jeg tro), slik at man fortsatt har denne muligheten - ellers er alternativet kjøpe brukt utstyr :)

 

Irriterende greier det med lisens, særskilt om man er som meg, som kan med hånden på hjertet ærlig si at jeg ser faktisk aldri på tv - er mange år siden jeg gjorde det! Bare filmer og tv-serier lastet ned. ;P

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Det er jo helt idiotisk å kjefte på NRK fordi dere vil se to programmer på hver sin kanal. De kan jo ikke bestemme over andre kanaler. Og der er vel heller ikke pliktig til å sende ting i reprise. Enten får man ta ett valg, eller så får man kjøpe ett opptaks media.

 

Eller er det jo flere som klager på alle reprisene enn de som klager på at det er for få av dem.

 

Uansett så kan man ikke greie å få alle fornøyde. Hadde det vært mulig ville vi ha unngått krig i verden.

 

Men syntes selv "NRK-lisensen" er for drøy. Det hadde vært bedre om denne ble krevd inn over skatteseddelen hvis NRK skal være statsfinansiert.

 

Første gang jeg kjøpte TV bodde jeg fortsatt hjemme, tenkte ikke over det når jeg oppga mitt eget navn til garanti, men fikk etter en lang stund regning fra NRK på hele 2500,-+, som også gjaldt etterbetaling. Ble kvitt hele regningen fordi fadern ringte inn å sa at TVen stod i felles TVstue, og dermed gikk den under hans lisens.

 

Men fant ut at jeg like så godt fikk betale lisensen når jeg flyttet for meg selv, får å slippe disse bøtene senere.

 

 

Men hvis man virkelig er i mot disse innkrevingene, hvorfor ikke gjøre noe med det? Det hjelper lite å ta ut sin frustrasjon på siden som denne. Start en underskrift kampanje osv og prøv for alvor å bli kvitt den.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
En liten digresjon (men on-topic), og et lite "kjære-vene-hele-problematikken-i-denne-tråden-er-jo-så-enkel-å-løse" til dere alle:

 

Her skal dere alle få fasitsvaret på hvordan dere enkelt og greit kan unngå regninger.

 

Tenk dere følgende scenario:

Dere er i butikken, og har bestemt dere for en tv. Selgeren spør om hvem han skal sette garantien på (les: "Hvem skal vi sende navnet på til NRK"). Dere svarer høyt:

 

KOLBJØRN KOMMUNE

ØLSLUKET 6

1396 HØLJE.

 

Der.  :thumbup:

 

Det er nemlig IKKE legitimasjonsplikt (pussig nok) for å handle en tuner.

5681631[/snapback]

Det kan du jo godt gjøre, men setter du det på dem får du halvert garanti- og reklamasjonstiden din. ;)

 

Nei, og sette den på de eldre i familien fungerer alltid.

Lenke til kommentar

Nrk har 2 kanaler. det må da gå ann å bruke dem bedre.

 

I helgene kunne de sende repriser av seriene sine på nrk2

så er det flere av de som ønsker å se programen som får anledning til å se dem

 

f.eks

- ut i naturen ( ser ikke på det)

- fbi

- scrødingers katt

- Norge rundt ( flytter rund på reprisen - noen ganger kommer den aldri)

 

har dere noen sysnspukter på dette ?

 

hvis man først skal betale 2000 kr i året for å se på tv til et enkelt selskap ( les nrk) og så blir tvunget til enten se programen på nrk eller aldri fordi man går glip av serier og programmer på de andre kanalen går over alle støvleskap.

 

jeg for min del må enten velge autofil på mendag , så se på resten av skaperen på tv2 . da mister jeg samenhengen .Da er det ingen vits i se skaperen på tirsdag heller. jeg får vente til helgen .

 

andresT2: du glemmer en ting. det er få tunere som kan ta i mot 2 kanaler samtidig.

 

har man vanlig antenne så går det grei.likeledes hvis man er tilknytet et kabelanlegg. har men derimot dekoder (parabol eller ekstra knaler på kabel) så er det ikke komet noen tunere på markedet enda som støtter 2 eller flere kanaler enda.

 

viasat er de eneste som reklamerer med det.

canal digital skal vistnok komme med det snart.

for å koble begge tunerene opp mot videospilleren må man legge opp til en kreativ kabelsalat.

 

som sagt tidliger så lurer jeg r på om nrk virkelig ønsker flere seere .

mange av programmen på tv2 har flest seerer på reprisene en første gang det blir sendt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg mener kringkastingsavgiften bør flyttes over i skatteoppgjøret. Lisensordningen stammer fra en tid når det var begrensett hvor mange av norges befolkning som hadde fjernsyn. I dag er det få som ikke har en tv. Hadde lisensen blitt en del av skatt, hadde ingen klagd, fordi vi ikke hadde fått en fast regning på samme måte som vi gjør nå....

 

Og til dere som kaller det for NRK avgift etc etc, les det som andre her har sagt, det er en kringkastingsavgift, NRK er bare innkrever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...