Gå til innhold

Telenor kan ikke bevise bedre dekning!


Anbefalte innlegg

-sitat-

 

Overflyttingen av Chess-kundene fra Telenors nett til NetComs har den norske operatøren forberedt seg på ved å bygge ut nett og kapasitet for 100 millioner kroner, ifølge Wormdahl.

 

Wormdahl påpeker også at Forbrukerombudet i 2004 stanset en reklamekampanje fra Telenor Mobil som gikk nettopp på at Telenor har bedre dekning.

 

- Forbrukerombudets begrunnelse var at Telenor ikke kunne bevise at de hadde bedre mobildekning enn NetCom, sier Wormdahl

 

Forbrukerombudet slo i april 2004 fast at de lokale variasjonene var så store at ingen av de to operatørene kunne påberope seg best dekning.

 

-sitat sllutt-

 

http://www.teleavisen.no/default.asp?page=1&article=17383

 

Nå er det på tide at vi slutter å mase om dette tullet. TnM har ikke beviselig bedre dekning enn NetCom. Vollvik har atter en gang snakket før han tenkte. Chess-kunder vil bli flyttet over enten de vil det eller ei. Hvis enkeltkunder så hardnakket påstår at de vil få dårligere dekning så får de bytte til Telenor Mobil.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var kunde hos Netcom i fire-fem år og opplevde til tider dekningen deres som manglende, hadde dekning fra Telenor i noen måneder -05 gjennom Chess og Tele, og er tilbake hos Netcom idag. Kan ikke si overgangen var så veldig stor der jeg ferdes til daglig, unntatt når jeg tar en tur på sjøen hvor Telenor tilsynelatende er bedre. Har kjørt en del langturer med bil fra Vestlandet mot Østlandet de siste månedene med både Telenor og Netcom sin dekning på telefonen uten at jeg vil si at det var noe problem med Netcom. Vet ikke hvordan det er langt oppe i nord, men ser ikke bort ifra at det kan være større forskjell der!

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i starten, nå er det på tide at vi slutter å mase om dette tullet. NC og TnM har forskjellig dekning, men tilnærmet lik dekningsprosent. Det vil derfor være slik at noen steder har den ene bedre dekning, andre steder har den andre. Det er ikke noe å diskutere!!

 

-snubbel

Lenke til kommentar

http://www.computerworld.no/index.cfm/fuse...tikkel/id/41504

 

http://www.computerworld.no

/index.cfm/fuseaction/artikkel/id/41504

 

Netcoms advokat, Espen Tøndel hos advokatfirmaet Simonsen Føyen, har bedrevet paragrafrytteri overfor Forbrukerombudet og Telenor Mobil. Netcom har nemlig fått medhold hos Forbrukerombudet om at Telenor Mobil ikke kan annonsere for at de har "Best mobildekning i Norge".

I en reklamekampanje som ble publisert like før påske gjenga Netcom et brev fra Forbrukerombudet der det heter: "Etter vårt syn har Telenor Mobil fortsatt ikke fremlagt opplysninger eller øvrig dokumentasjon som underbygger riktigheten av påstanden Best mobildekning i Norge eller tilsvarende generelle utsagn".

 

Jeg har i over ti år skrevet om dekningskrigen mellom Netcom og Telenor Mobil. Det er mulig Netcom tror nordmenn er lettlurte, men du skal ikke reise langt ut på landsbygda eller være mye innendørs i byen, for å oppdage at Telenor Mobil har mye bedre dekning enn Netcom.

 

I testøyemed bruker jeg sim-kort fra begge mobiloperatørene. Det er ikke sjelden at jeg opplever at dekningen på Netcom-mobilen faller ut, mens Telenor-telefonen fortsatt har kontakt med omverdenen. Hvorfor er det slik?

 

Fakta er at Netcom har en arealmessig mobildekning i Norge på rundt 60 prosent. Tilsvarende tall fra Telenor Mobil er på 82,5 prosent.

 

Netcom har utplassert 3.500 basestasjoner. Telenor Mobil har 30 prosent mer, altså rundt 4.550 sendere. Telenor Mobil har mobildekning i litt over 6.000 celler (områder). Netcom "vet ikke" eksakt hvor mange de har. Telenor Mobil har dessuten best innendørsdekning i forhold til Netcom.

 

Opplysningene har jeg fått fra dekningssjef Anne Solveig Olstad i Netcom og dekningsdirektør Bjørn Amundsen i Nordic Mobile (som også har ansvar for Telenor Mobil).

 

Til tross for disse fakta hevder altså Netcom i annonsen at "Som Netcom-kunde har du like god dekning som alle andre kunder". Det er i beste fall en hvit løgn som bidrar til å forvirre businessmarkedet som er prisgitt å ha god mobildekning for å kunne fungere.

 

Det hører med til historien at da jeg denne uka ringte til Netcoms dekningssjef, Anne Solveig Olstad, ble samtalen brutt. Muligens på grunn av dårlig mobildekning? Olstad befant seg på hovedkontoret til Netcom i Nydalen. Hun burde kanskje bytte til et abonnement fra Telenor Mobil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...