Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sommerdekk: Tips og erfaringer


Pluggen

Anbefalte innlegg

Jeg legger merke til at produsenter som Toyo, Kumho og Yokohama med fler er lite nevnt her i tråden..

 

Jeg kjørte Yokohama dekk på min Celica i fjor sommer, og var meget fornøyd med de. Jeg kommer mest sannsynlig til å bruke Yokohama eller Toyo på RX-7'en når den tid kommer også. Toyo selger jo blant annet "gateslicks" som er veldig bra (når ikke helt til topps på våte veier, men ellers er det som hånd i hanske).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toyo er ikke det jeg ville annbefalt på veier da det er mer "banedekk"..

Toyo kommer forresten med dekk som ryker rødt, blått og kanskje grønt i løpet av sommer'n (ment til drifting ;) )

 

Kumho er absolutt verd å nevne, de har kommet seg bra de siste årene med tanke på gatedekk :)

 

Yokohama har jeg på vinterdekka mine, men har ikke fått testa sommerdekkene de har å by på enda...

Lenke til kommentar
Toyo er ikke det jeg ville annbefalt på veier da det er mer "banedekk"..

5903610[/snapback]

 

Toyo er vertfall det jeg har på bimmeren min, ganske så godt grep på dem i svingene, men heller farlig når det regner ute...

 

Men vertfall, ser at de 2 bakre dekkene er blitt alt for slitt å tenkte jeg skulle kjøpe 2 nye.

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe på nett toyo dekk? Da med tallene 225/45/17 :hmm:

 

Kjøpte på nett i fjord, men nå er det klin umulig å finne den dimmensjonen.

Lenke til kommentar
Toyo er ikke det jeg ville annbefalt på veier da det er mer "banedekk"..

5903610[/snapback]

 

Toyo er vertfall det jeg har på bimmeren min, ganske så godt grep på dem i svingene, men heller farlig når det regner ute...

 

Men vertfall, ser at de 2 bakre dekkene er blitt alt for slitt å tenkte jeg skulle kjøpe 2 nye.

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe på nett toyo dekk? Da med tallene 225/45/17 :hmm:

 

Kjøpte på nett i fjord, men nå er det klin umulig å finne den dimmensjonen.

5914534[/snapback]

 

www.big-wheels.no - ta kontakt og si hva du skal ha.

Lenke til kommentar

Heisann. Hvilken dag kan jeg skifte til sommerdekk?? Er dritt lei av å kjøre rundt med ekte bamse-felger (i lettmetal)!!

 

 

Beklager hvis dette er spørt om og besvart.

 

Mvh

kas

 

EDIT: Hehe, ok fant det ut nå. Jeg kan vist gjøre det nå, men har man pigg dekk så må man bytte til sommerdekk før "første mandag etter 2.påske dag"

Endret av kas86
Lenke til kommentar
Heisann. Hvilken dag kan jeg skifte til sommerdekk?? Er dritt lei av å kjøre rundt med ekte bamse-felger (i lettmetal)!!

 

 

Åååå....har du de bamse-felgene som enkelte VAG-biler ble levert med før? Bilde bilde bilde ! :dribble:

5934971[/snapback]

 

 

LOL, her har du et bilde. Har ikke giddet å vasket bilen ennå da :-P

 

dsc001901pk.th.jpg

Endret av kas86
Lenke til kommentar

Har nå fått billigdekkene som jeg bestilte fra interdekk.no. Nå gjenstår det bare å få de på felg. Får lånt utstyr til det i løpet av noen dager, så da blir det sommer for alvor :p

 

Litt spent på hvor gode mastersteel egentlig er. Får vel komme tilbake til det etter en prøvetur. Håper det ikke er "hollywood-dekk" som gneller som en besatt gris bare man tenker på å svinge

Lenke til kommentar

Mastersteel prosport

 

erfaringer så langt:

Ryker godt, nesten på linje med storbrannen i Trondheim forleden

Hyler ekstremt, skulle tro Hollywood var i byen og lagde bilfilm

Lager ekstremt svarte spor

Ellers er de helt greie å kjøre med, bråker litt, men sitter forholdsvis godt

 

:D

Lenke til kommentar
Heisann. Hvilken dag kan jeg skifte til sommerdekk?? Er dritt lei av å kjøre rundt med ekte bamse-felger (i lettmetal)!!

 

 

Åååå....har du de bamse-felgene som enkelte VAG-biler ble levert med før? Bilde bilde bilde ! :dribble:

5934971[/snapback]

 

 

LOL, her har du et bilde. Har ikke giddet å vasket bilen ennå da :-P

 

dsc001901pk.th.jpg

5944247[/snapback]

 

Fy faen det var noen skikkelig gromme felger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...