Gå til innhold

Når kommer P990?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LOL!

 

SE sier at det er trykkfeil i manualene...og videre at " Nei, det står ikke på våre nettsider at BST 34 skal følge med .....åh? sier du det står det på produktlisten..hmm...rart" TATT MED BUKSA NEDE!

 

De sier videre at det ikke er "sikkert" at BST-33 er dårligere enn BST-34...Men BST-34 kan kjøpes seperat i etterkant. Hva er da vitsen hvis det ikke er bedre?

 

Hva er sjansen for at det er trykkfeil i brukerveiledningen, Det står oppført i produktlisten med P990i og betatesterene fikk med BST-34...Og SE ikke kjenner til BST-34.

 

...MEN, så KOMMER Det ett batteri, tilfeldigvis, som heter BST-34 som kan kjøpes etterhvert?

 

Noen mener sikkert dette er flisespikkeri, men vi som har brukt P serien før vet at batteriet ikke har vært bra og med oppgitte tider på P990i så har dette vært ett moment iallefall jeg har vært spent på.

 

Når jeg da finner ut at SE har tatt en snarvei så bør ikke SE komme unna uten videre.....

6684422[/snapback]

 

 

JOSTEIN DA.. Trenger du jobb....?

Lenke til kommentar

hva hvis jeg kjøper inn 6 x 4gb ms pro duo og selger 1000,- per stk, og TADA!! p990i i min hånd. Hehe... nei faen begynner å bli gal og høre på folk som har fått den, eller folk som løper ned til posten for å hente. AAAHHH! :yes:

 

Siden jeg er så forsinket, så tror jeg henger med dere etter 3.oktober ass

Lenke til kommentar

Her er min teori:

 

SonyEricsson ønsket å sørge for at P990 hadde X timer standby/snakking. På prototypenivå med alpha- og betasoftware brukte telefonen såpass mye batteri at BST-34 var nødvending for å opprettholde X.

Men nå har de optimalisert software og funnet ut de klarer X sammen med BST-33. Siden dette blir billigere velger de å legge ved BST-33 istedet.

 

Missing link er jo at BST-34 skal kunne kjøpes løst. Teori: det er utviklet og klart, så hvorfor ikke la "pro-brukere" få kjøpe det om de vil.

 

Nøkkelen her kostnader. Spørsmålet er om SE lurer oss eller ikke. Jeg synes det er på grensen.

 

Edit: Der kom pakkenummer. FÆST :fun: !

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

God teori F-r-e-d-r-i-k.

 

Blir irritert på posten nå. Greit at de senter alle pakkene til store terminaler i Kr. Sand, Oslo, Trondheim o.l., men på papiret kan det virke kanskje teit. Telefonen var sendt fra Åmli til Kr. Sand, noe som er feil vei, siden jeg bor i Prosgrunn. Deretter blir pakken sendt gjennom Porsgrunn, men stopper ikke. Den fortsetter forbi stoppestedet og ender opp i Stokke, feil sted igjen, på den andre siden denne gangen. Jeg regner med at neste stopp er Porsgrunn da. Dette er den enkleste og mest effektive måten for posten, siden det er enklere å sortere det påå store terminaler, men det kan se ganske teit ut når jeg sporer pakken... :)

 

 

 

Jornan

Lenke til kommentar
Ser at Qtek 9100'n min har 1250mah, og den har heller ikke imponerende batteritid, men den har kanskje dårligere software? ser oppgitt standby er halvparten av p990i

6685611[/snapback]

Tror MS mobile 5.0 er mer krevende enn Symbian. Uansett tror jeg du har 400Mhz CPU. Vet klokkefrekvens ikke betyr alt, men P990 har ikke mer enn 200+Mhz. Kan ha noe å si.

Lenke til kommentar

P990i har en 208 MHz prosessor. Qtek 9100 har en 195 Mhz prosessor. Så P990 har faktisk høyere klokkefrekvens!

WM er mer krevende enn Symbian, så jeg vil tro det påvirker batteriet litt (eller en god del?). P990i vil også være raskere, med mindre krevende operativsystem og raskere prosessor.

 

Noen som husker navnet/produsenten av prosessoren til P990i? SE brukte ARM 9 før, men de har gått over til noe nytt på P990i. Har leste det, men husker det ikke lenger :)

 

 

Jornan

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384
Min P990i ligger fortsatt på postkontoret i Kr. Sant 150 km fra meg. Er til å bli gal av. Vil ha den nå!

6685252[/snapback]

 

 

Heh. Min ligger på postkontoret på Madla i Stavanger, 250 km fra meg. Hente i morra! Hurra! :D

 

Hm... samtidig betyr det at ferien min stygt nærmer seg slutten.

"Life is a roller coaster, you just have to ride it" (Robbie "Kjekken" Williams)

Endret av Slettet+109384
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384
"Life is a roller coaster, you just have to ride it" (Robbie "Kjekken" Williams)

6685875[/snapback]

Eh...akkurat :hm: søt han.

 

Men var nok Ronan Keating som sang det.

6685943[/snapback]

 

Han liker i alle fall seg selv. Samma hvem som sa det, poenget er nå godt nok likevel! :D

Lenke til kommentar

Ferien min ER over. Nå er P990i "bare" noen titals kilometer unna da. Er i Stokke nå (som jeg har sagt før, men ikke kan få sagt nok ganger fordi jeg gleder meg så veldig :p )

 

Var innom Telekiosken nettopp og de sa at Sony Ericsson ikke kunne "beskyldes" for å ha byttet batterier fordi de "Forbeholdt seg retten til trykkfeil". Men jeg studerte dette og fant ingen forbeholdelse om trykkfeil, mao Sony Ericsson SKAL levere P990i med BST-34 batteriene.

 

Ringer SE support når jeg får telefonen hvis den blir levert med et BST-33 batteri. Kommer til å melde det til forubrukerombudet for å love noe de ikke selger dersom jeg ikke får et BST-34 batteri. Ikke lurt å irritere et SE fan som har ventet i 10 måneder på en forsinket telefon når du i tillegg lyver så dårlig at hvem som helst kan gjennomskue det. Jeg betaler ikke 6.000 kroner for en vare jeg ikke får! :)

 

 

Jornan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...