Gå til innhold

Når kommer P990?


Anbefalte innlegg

vel jeg skal la de få høre det, men jo flere som reagerer ovenfor SE jo bedre....

 

Og det er nettopp det jeg reagerer på. Alt viser at sannsynligvis så har de ikke rukket å produsere nok batterier av BST-34 og sendt ut telefonen med BST-33.

 

Dette er forsåvidt greit nok, men nå de skal spille dum og fjerne all tidligere tilgjengelig info da blir jeg irritert.

 

Nå må det sies at dette ikke er helt sikkert, og jeg skal ikke være sikker i min sak. Men det SE svarer så lyver de helt klart om ett eller annet. Hvorfor står det i manualene at BST-34 skal følge med? Det er vel logisk at P990i trenger ett bedre batteri en M600i. Hvorfor STOD det på hjemmesiden men nå fjernet? Hvorfor står det i produktlisten? Hvorfor hadde test telefonene BST-34? Hvorfor sier SE at ikke BST-34 finnes for så å innrømme at det kommer ett batteri som heter nettopp: BST-34?

 

Dere kan vurdere selv.....men det hadde vært flott om brukererfaringer rundt batteritiden. Er batteriet crap så vurderer jeg å droppe P990i. Den eneste jeg kjenner som har hatt P990i lenge nok er IKKE fornøyd med batteritiden.

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, i tillegg til den skandaløse forsinkelsen, så har de byttet ut batteriet med et mindre kraftig ett?

 

Hvor mange mAh er det som følger med på, i forhold til hva det skulle?

 

Vurderer fortsatt P990i, men det frister ikke å kjøpe av en produsent som behandler kundene som dritt og holder oss for narr..

Lenke til kommentar

hehe, jeg tviler på at de forsøker å holde noen for narr. Hadde ikke du forsøkt å forsvare deg om du ble angrepet?

 

Jeg synes lite om mange av SE metoder og forsinkelser i P990 saken, men nå som jeg har fått den spiller det ingen rolle for meg lenger. Jeg gidder ikke henge meg opp i bagateller.

Lenke til kommentar

"hehe, jeg tviler på at de forsøker å holde noen for narr. Hadde ikke du forsøkt å forsvare deg om du ble angrepet?"

 

Ikke om angrepet var rettmessig..

 

Jeg er ikke bilselger som selger Volvo V70 med 185 HK som egentlig bare har 100 HK.

 

Batteri er veldig viktig for meg og spesiellt når jeg anskaffer med en smartphone. For meg er ikke dette en bagatell....

 

Og grunnen til at jeg reagerer så sterkt nå er forhistorien til P990i og hvor lite serøist SE tar sine kunder...

Lenke til kommentar
Det er akkurat det jeg også tenker.

 

1100 er byttet ut med 900

6684472[/snapback]

Okay, takker for svar. Skulle tro batteritiden fortsatt er bedre enn på Nokias konkurrenter, da SE er bedre på slikt, men likevel, å levere enn mobil som P990i, en kraftkar uten like, med et batteri på bare 900 mAh blir litt dumt.

 

Blir spennende med oppdateringer her..

Lenke til kommentar
Har ikke sendingsnummer, men den måtte innom i Bø for å registrere IMEI med Telenor, heldigvis ikke låst eller software-fu*kup. Den sendes med rekomandert A-post i løpet av dagen. Går den før 17:00 skal den egentlig være fremme i morgen, hos deg og meg. Tror ikke den kan spores.

 

Edit:

har nå fått den inn på siba stavanger.. tenkte dere ville vite det. første mann til mølla.. kun inne 15stk

6684403[/snapback]

Pris er en viktig faktor for mange.

6684413[/snapback]

 

 

5990,- uten abb. ulåst

Lenke til kommentar

Om det stemmer at SE har levert feil batterier på P990i og har bevis på dette, så har brukeren en sterk sak og kan forlange nytt batteri når det er tilgjengelig.

Ta kontakt med forbrukerombudet og SE kommer ikke langt.

 

Selv får jeg telefonen på fredag og skal skjekke batteriet med det samme.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384

Ja, de har jo i alle fall oppgitt 9 timer tale og 400 timer standby, men selv kan jeg ikke bevise noe... Forresten vet jeg jo ikke hvilket batteri jeg får med min. Kanskje det løser seg. :D

Lenke til kommentar

BST-33 = 950 mAh

BST-34 = 1120 mAh

 

Utgjør faktisk 17% om eg ikke tar helt feil og ingen kan komme å si at det ikke har innvirking på levetiden.

 

Det er en tread om dette på My-symbian.com der har blant annet en ringt til Sonyericsson support og fått beskjed om at det ikke utgjør noe forkjell d er BS.

 

Og dem folka som skriver revives på p990i, deriblant en admin på den siden har bekreftet at han har telefonen med BST-34 batteriet som han driver å skriver om for øyeblikket så burde komme et bra review på den siden rundt helgen tipper eg også for dem som er interisert.

Lenke til kommentar
BST-33 = 950 mAh

BST-34 = 1120 mAh

 

Utgjør faktisk 17% om eg ikke tar helt feil og ingen kan komme å si at det ikke har innvirking på levetiden.

 

Det er en tread om dette på My-symbian.com der har blant annet en ringt til Sonyericsson support og fått beskjed om at det ikke utgjør noe forkjell d er BS.

 

Og dem folka som skriver revives på p990i, deriblant en admin på den siden har bekreftet at han har telefonen med BST-34 batteriet som han driver å skriver om for øyeblikket så burde komme et bra review på den siden rundt helgen tipper eg også for dem som er interisert.

6684714[/snapback]

 

Har brukt telefonen intenst siste par dagene, og batteriet 'går unna', det er sikkert. Men jeg regner ikke med å ha wifi og Bluetooth oppkoblet i eninga, så jeg tipper det varer lenge nok til at jeg er fornøyd. Kommer likevel til å kjøpe det større batteriet slik at jeg kan ha det lille i reserve. Ellers lader telefonen gjennom usb-pluggen, så jeg tipper hverdagen blir ukomplisert.

Fantastisk telefon!

Lenke til kommentar

En del forskjellige svar fra SE.

 

"Hmm... Just called SE and they said that P990 is delivered with either the BST-33 or 34 and that it makes no difference in talk/standby time...

I will call the store I bought it in but I guess they can't do anything about it. "

 

"SE used to list down 'talk time' and standby time' in their website for P990i. But recently took the info out. The sales's statement is really a joke. She is saying a full 1 Liter container can contain same volume of water that a full 1.2L container can take."

 

Noen utdrag fra My symbian. Joda, flere har fått BST-34 og de fikk de tidlig.

 

Men, men....nok om batteriene fra min side :roll:

Lenke til kommentar

Ja, tok en ringerunde nå og har fått lagt av en som skal hentes i dag. 4595,- med Active Talk. Men nå har jo Qtek'en starta å oppføre seg da, men ... er vel for seint nå. Noen som har testet push mailen på P990i? det er grunnen til at jeg skal ha telefonen, så den bør virke bra.

Lenke til kommentar

Min P990i ligger fortsatt på postkontoret i Kr. Sant 150 km fra meg. Er til å bli gal av. Vil ha den nå!

 

Angående batteriene så bør vel det være en sak for Forbrukerombudet? Hvis jeg får et BST 33 batteri skal jeg ringen Sony Ericsson og klage. Når jeg bruker seks tusen kroner på en mobiltelefon skal f*** meg alt være bra. De skal IKKE svindle med!

 

 

 

Jornan :)

Lenke til kommentar

Hmm, batteri problematikken ja, det evige problemet, og hvis man sender ut en mindre batteri enn først tiltenkt, ikke bra!

 

Jeg sendte dilemmaet vidre, han skal ta det opp med SE neste uke i et møte med de.

Spennende å se hva de svarer.

Han har hatt 3 beta modeller, alle med BST-34...

:hmm:

 

Kjedelig når den endelig kommer, så sender de med mindre batterier enn spesifisert!

Nå vet jeg SE fokuserer veldig på batteri sparing, spesielt på W serien bl.a.(W generasjon)

:)

Men det er ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...