Gå til innhold

Nvidia G80-spekulasjoner


Anbefalte innlegg

Hva med å ta disse ryktene, som er nettopp hva det er, med en klype salt.

 

Edit: R600 og G80 har akkurat samme spec her bortsett fra prosess størrelsen. I det minste burde det reise noen røde flagg.

R580 har allerede 56 shader ALU's når man regner med PS og VS ALU'ene (eller 104 når man også regner med mini-ALU'ene), noe man må gjøre når man sammenligner med et unified shader arkitektur som R6xx.

Men hvem vet, kanskje jeg tar feil og det er snakk om 64 super ALU's, men jeg tviler.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åhh jeg tror nok G80 og R620 blir en god del raskere enn det som sitter i både PS3 og 360 ja....

5553178[/snapback]

 

 

Ble ikke det litt feil? G80 og R620.... R600 har jo omtrendt samme specs som G80 (en ting som er litt forbedret, du finner det lenger bak i tråden) ;)

5554160[/snapback]

Nei det ble ikke feil. Jeg mente at nVidia sin G80 og ATI sin R620 blir raskere enn GPU'ene som sitter i Playstation 3 og XBox 360. Kan det missforståes da?

Lenke til kommentar
Åhh jeg tror nok G80 og R620 blir en god del raskere enn det som sitter i både PS3 og 360 ja....

5553178[/snapback]

 

 

Ble ikke det litt feil? G80 og R620.... R600 har jo omtrendt samme specs som G80 (en ting som er litt forbedret, du finner det lenger bak i tråden) ;)

5554160[/snapback]

Nei det ble ikke feil. Jeg mente at nVidia sin G80 og ATI sin R620 blir raskere enn GPU'ene som sitter i Playstation 3 og XBox 360. Kan det missforståes da?

5554287[/snapback]

 

 

Jeg skrev det kanskje litt dumt,, men poenget var hvorfor du skrev R620 i stedet for R600 når R600 vil være like bra / bere enn G80? ;)

Lenke til kommentar
Prohardver!: Why do the top ATI GPU codenames always end with “20” instead of “00”, as in R420, R520? Is the “00” ending reserved fore something special?

 

Eric Demers (ATi): You know, I've been confused by our part numbers and have ceased to really try to understand the numbering scheme. Yes, the first number indicates architecture, but even that can be partially wrong. It's a number that we sometimes try to make mean something (i.e. engineering wise), sometimes meant to mean something else (i.e. marketing wise). I would not attach too much to those numbers. Even within engineer ing, we use codenames, since numbers change and aren't always meaningful. And yes, sometimes they will end in '20' and sometimes in '00' but it's more random than most things – I don't remember why we picked R520, for example. Perhaps it's done to confuse the enemy J We need cheat sheets to remember them all

- http://prohardver.hu/c.php?mod=20&id=996&p=1

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Er det realistisk og tro at denne grafikkbrikken vil være tilgjengelig i ukene etter 15. Juni, altså sommerferien?

5946957[/snapback]

 

Mulig jeg er veldig pessimistisk nå, men siden ATI har sagt at deres oppfølger til toppkortene sine ikke dukker opp før mot slutten av året, og det faktum at 7900GT/X enda knapt å få tak i, vil det ikke da være litt merkelig om nvidia lanserte G80 allerede i juni? Ville det ikke være mer (økonomisk) å avvente lanseringen til 3/4 kvartal eller noe...?

Lenke til kommentar
Er det realistisk og tro at denne grafikkbrikken vil være tilgjengelig i ukene etter 15. Juni, altså sommerferien?

5946957[/snapback]

 

Mulig jeg er veldig pessimistisk nå, men siden ATI har sagt at deres oppfølger til toppkortene sine ikke dukker opp før mot slutten av året, og det faktum at 7900GT/X enda knapt å få tak i, vil det ikke da være litt merkelig om nvidia lanserte G80 allerede i juni? Ville det ikke være mer (økonomisk) å avvente lanseringen til 3/4 kvartal eller noe...?

5947007[/snapback]

 

Ikke for min økonomi. Tenkte å kjøpe i en stor retail store i NYC og spare noen kronasjer.

Lenke til kommentar
Er det realistisk og tro at denne grafikkbrikken vil være tilgjengelig i ukene etter 15. Juni, altså sommerferien?

5946957[/snapback]

 

Mulig jeg er veldig pessimistisk nå, men siden ATI har sagt at deres oppfølger til toppkortene sine ikke dukker opp før mot slutten av året, og det faktum at 7900GT/X enda knapt å få tak i, vil det ikke da være litt merkelig om nvidia lanserte G80 allerede i juni? Ville det ikke være mer (økonomisk) å avvente lanseringen til 3/4 kvartal eller noe...?

5947007[/snapback]

 

Ikke for min økonomi. Tenkte å kjøpe i en stor retail store i NYC og spare noen kronasjer.

5947395[/snapback]

 

Tror du misforsto meg litt...tenkte mer på nvidia sin økonomi og ikke din :)

Lenke til kommentar
Er det realistisk og tro at denne grafikkbrikken vil være tilgjengelig i ukene etter 15. Juni, altså sommerferien?

5946957[/snapback]

 

Mulig jeg er veldig pessimistisk nå, men siden ATI har sagt at deres oppfølger til toppkortene sine ikke dukker opp før mot slutten av året, og det faktum at 7900GT/X enda knapt å få tak i, vil det ikke da være litt merkelig om nvidia lanserte G80 allerede i juni? Ville det ikke være mer (økonomisk) å avvente lanseringen til 3/4 kvartal eller noe...?

5947007[/snapback]

 

Ikke for min økonomi. Tenkte å kjøpe i en stor retail store i NYC og spare noen kronasjer.

5947395[/snapback]

 

Tror du misforsto meg litt...tenkte mer på nvidia sin økonomi og ikke din :)

5947443[/snapback]

 

7900GTX kom jo når 7800GTX 512MB enda knapt var å få tak i, så vet ikke om tilgjengelighet er en faktor når dem skal lanserer nytt.

Lenke til kommentar
7900GTX kom jo når 7800GTX 512MB enda knapt var å få tak i, så vet ikke om tilgjengelighet er en faktor når dem skal lanserer nytt.

5947525[/snapback]

Såvidt det er meg bekjent la nVidia 7800GTX 512MB komme ut i begrenset opplag, derfor så vi heller aldri så mye til dette kortet før senere.

 

Eller er det jeg som surrer nå?

Lenke til kommentar
Er det realistisk og tro at denne grafikkbrikken vil være tilgjengelig i ukene etter 15. Juni, altså sommerferien?

5946957[/snapback]

Det kan jeg garantere deg at den ikke blir!

 

Ikke for min økonomi. Tenkte å kjøpe i en stor retail store i NYC og spare noen kronasjer.

De butikkene som ligger på Manhatten er langt i fra billige, pluss at du må betale sales tax når du handler over disk. Var jeg deg ville jeg vært meget skeptisk her... (mange av sjappene prøver å lure deg med brukte produkter osv.)

 

Det beste i USA er å bestille over nettet levert til en fast adresse.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Og noen av oss er fremdeles storfornøyd med et 6800 "vanilla" kort! :!:  :!:  :!:

 

menmen , de må bare pushe fremover , neste oppgradering jeg gjør vil helt sikkert merkes. Mye morsommere det enn å oppgradere fra det som var gårsdagens toppkort til dagens toppkort , dyrt er det også.

5533293[/snapback]

 

Det finnes faktisk personer som enda greier seg med radeon 9700 og 3000 i 3dmark03:P Gir heller pengene jeg kunne brukt til et slikt toppkort til kirkens nødhjelp, om det ikke gir meg 80fps i 10*16 i battelfield 2 gir det meg vertfall god samvittighet;)

5533401[/snapback]

 

Eg har Radeon 9200SE men eg greier meg ikkje akkurat med det for å si det sånn... Lagger noe helt sykt i CS:S...

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Er G80 designet for DX10 fra grunnen av slik R600 er?

5948803[/snapback]

Det er vel et definisjonsspørsmål...

 

G80 er en ny arkitiektur, (altså den baserer seg ikke på G70/NV40)

G80 kommer selvsagt til å bruke elementer fra G70-arkitekturen, akkuratt som R600 sikkert kommer til å bruke elementer fra R520 arkitekturen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg spiller Oblivion på alt fra 640*480 til 1680*1050 på 24" WS LCD@DVI, med 6600GT/128 med ganske god kvalitet(tunet så godt som mulig i oblivion.ini). Setter ned oppløsning på enkelte kamper og spiller ellers i høy oppløsning med høy kvalitet.

 

Så tja du kan sikkert trygt kjøpe skjermkort nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...