Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Hei, har lyst til å drive med mutilate pve på roguen min. Ettersom jeg har kjørt pvp frem til nå, så vet jeg så godt som ingenting om pve. (vet såklart litt.)

 

det jeg lurte på da er; http://talent.mmo-champion.com/?rogue#343i6455eaIE1,,9551

er dette ett okei mutilate pve spec?

noe jeg burde fjerne/legge til? eventuelt - hva skal jeg glyphe? :)

 

EDIT: okei, jeg endte opp med 51/13/(3)7 (er lvl 76)

lå på 1200 dps gjennom med hunger for blood, og 1100 uten. Er det normalt eller burde jeg skjerpe meg? :p

Endret av ZtriCk-T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har lyst til å drive med mutilate pve på roguen min. Ettersom jeg har kjørt pvp frem til nå, så vet jeg så godt som ingenting om pve. (vet såklart litt.)

 

det jeg lurte på da er; http://talent.mmo-champion.com/?rogue#343i6455eaIE1,,9551

er dette ett okei mutilate pve spec?

noe jeg burde fjerne/legge til? eventuelt - hva skal jeg glyphe? :)

 

EDIT: okei, jeg endte opp med 51/13/(3)7 (er lvl 76)

lå på 1200 dps gjennom med hunger for blood, og 1100 uten. Er det normalt eller burde jeg skjerpe meg? :p

Dette er den beste mutilate speccen for øyeblikket http://www.wowhead.com/?talent#f0ec0egoVboIuVo0xV0xcZb:ITL

 

Legg til FoK glyphen når du blir lvl 80 og skal kjøre heroics

Lenke til kommentar

Temmelig ikke så bra for mutilate mener du vel?

 

Heartpierce er en subpar dagger til å være 264, som off hand våpen for mutilate er den på høyde med en 245 dagger. Som main hand så er den vel ok, men ikke noe jeg ville brukt dkp/epgp på.

 

Heroic versjonen av Heartpierve kan bli bedre en Rib Spreader ved BIS 277 gear fordi du får en vegg av crit cap som gjør agilityen mindre verdt og crit ikke verdt noen ting.

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Så man bruker 1.80 på begge da?

Trege daggers i begge hender.

 

Bullshit! ALLTID rask off hand! Hvorfor jeg nevnte HP som off hand er at det har vært diskutert 2xHP for energy regain.

 

Det som faktisk er best nå er 2xraske dagger 2x1.40 er faktisk å foretrekke. Da går dealdly poison på main hand og instant i off for maks dmg. Alt står forøvrig her:

 

So, I was playing with the latest version of my Mutilate sheet this evening, and it appears that one of our favorite inanities is back. In particular, it appears that we're back in the situation where with weapons of equal DPS but unequal speed, it is potentially worthwhile to move the fast weapon to the MH and OH the slow one, while keeping Deadly Poison on the fast weapon. If you recall, this arises when the rearrangement results in a sufficient increase in poison damage to offset the loss of Mutilate damage - and that appears to be true in this case.

 

To put some numbers behind the observation: let's say we're in a BIS or near-BIS setup, and using [Lungbreaker] and [Rib Spreader]. A mutilate does full damage with the MH and 3/4 damage with the OH; hence, by swapping hands, we lose base damage to our Mutilate equal to 1/4 of the difference in their damage ranges. Rib Spreader has an average damage of 450.5, while Lungbreaker has an average damage of 350.5 Thus, we lose 25 base weapon damage by making the swap. This is multiplied by 1.2 (poison), 1.06 (Find Weakness), 2.13 (80% crit rate), 1.04 (physical damage debuff), and .71 (Armor), and thus translates into a damage loss of roughly 50 damage off each Mutilate (specifically, 51.26). (I'm neglecting HFB and similar effects for the moment because they apply to both damage sources equally).

 

So what does this do to poison damage? Well, we get the exact same number of autoattack and mutilate-triggered poison procs; the only difference is the poison proc chance on finishers. With a 1.8 speed MH using IP, we have a 1.8/1.4 * 45 = 57.86% chance to proc poison; with a 1.4 speed MH using DP, we have a 65% chance to proc poison. Thus, we are 7.14% more likely to proc poison by swapping hands; and in BIS gear, we have something like 8600 average-case AP, meaning a poison proc does, on average, something like 1841 damage; hence, for each Envenom we perform our expected damage increases by 1841 * .0714 = 131.5 damage. So as long as we do less than 131.5/51.26 = 2.56 mutilates per envenom, we gain damage by making the switch.

 

In practice, of course, we do more like 1.5 Mutilates per Envenom, and thus gain something like 50 damage per Envenom on the average; factoring in the rate we perform Envenoms, HFB, and other factors, we wind up with a damage difference between the two options of... 7.6 DPS, in BIS gear. Or just a bit over .05%. But hey, every little bit counts, right?

 

 

Ellers vil jeg foreslå denne linken for nye rogues: http://elitistjerks.com/f78/t54257-3_3_rog...ated_1_14_10_a/

Lenke til kommentar
"Going to confirm that wielding two of these does not grant two invigoration buffs"

 

hadde vært rått om disse hadde stacka, sånn som mongoose/bersk ;>

 

Hadde ikke vært så sykt, fordi du taper masse energy regain på å ha 1.80 speed dagger i off hand så du sitter igjen med ikke mye energy ekstra per sekund i regain. I tilleg så mister du all stats og får mindre deadly poison procs så skal ganske mye til for at det skal være bra.

Lenke til kommentar

Nei, men rått ;P neida, men... ja, taper enn del gode stats ved å ha 2 slike ja, merket allerede nå at enkelte stats gikk ned.

 

Avg ilvl 251 ;> spaserte mainen visst.

 

Vant dessuten "Bloodvenom Blade" også, ble små syting i raid chat når leaderen ga den til meg, selvom jeg er mutilate ;P

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Så man bruker 1.80 på begge da?

Trege daggers i begge hender.

 

Bullshit! ALLTID rask off hand! Hvorfor jeg nevnte HP som off hand er at det har vært diskutert 2xHP for energy regain.

 

Det som faktisk er best nå er 2xraske dagger 2x1.40 er faktisk å foretrekke. Da går dealdly poison på main hand og instant i off for maks dmg. Alt står forøvrig her:

 

Ellers vil jeg foreslå denne linken for nye rogues: http://elitistjerks.com/f78/t54257-3_3_rog...ated_1_14_10_a/

 

 

Bra du posta det innlegget der :p

Logga inn på roguen, bytta spec, glyphs og alt slik bare for å prøve litt.

GOD forskjell fra det jeg hadde :)

 

 

Btw, er det slik at med mutilate spec så bruker man ikke rupture? Hvis ja, makan til dårlig set bonus man får fra t9 da. Er 4set bonues verdt over 245 shoulders og head?

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar

Hehe bra å høre det hjalp :)

 

2 set t9 er sikkelig dårlig ja, fakisk helt ubrukelig :p Ingen bruker rupture lengre fordi envenom scaler mye bedre og 4+ envenom rotasjon er mer dps. Bare for å gjøre ting værre så er proc sjangsen ræva i tilleg.

 

4set er grei, men ikke noe å ta vare på. Tier 10 2Set bonusen er syk, beste sett bonus på LENGE! For mutilate er skuldere og hansker veldig bra, om du mangler expertise så er legs også bra, de andre delene har arm pen. Om jeg mangla exp så hadde jeg nok skaffa meg tier 9 hjelmen, eller fått noen til å crafte de nye bootsa til meg eller kjøpt 264 BoE på ah, også skaffa meg skuldre+handsker ettersom de kun koster 60 badges.

 

Jeg er meget fornøyd med mitt gear for øyeblikket, venter bare på at rib spreader/lungbreaker skal droppe så jeg kan ta den :)

Min char: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...&cn=Aronser

 

Ser jeg logga ut i combat gear, har 2 pve specs for øyeblikket. Regner muti som main spec, men combat er konge på bosser med mye adds, target switch, burnfaces etc.

 

Min erfaring så langt for ICC:

Marrowgar = Combat om du går for boned eller bare trenger mer dps på spikes, muti faceroll hvis du går for top dps.

Lady deathwhisper: Samme greia, hvis de trenger deg på addds, gå combat, får du lov å facerolle mana skjolet så er mutilate best.

Gunship = regner ikke dette som en boss men, combat for burst på magen.

Saurfang = Patchwork 2.0 mutilate tar helt av her! før nerf hadde jeg 11.5k dps, nå ligger jeg rundt 1k under det med nytt gear.

 

Festergut og Rotface er begge mutialte bosser, 99% tid på target faceroll 10k dps.

 

Professor: her er combat overlegen, killingspree, AR, BF på slimes/gas er sykt effektivt. i tilleg til at du kan bruke vanish på tear gas uten å "tape" dps.

 

Blood princes: her heller jeg mot combat, mye target switching etc.

 

Blood queen: M U T I L A T E 100% øket skade, 15% av dette blir man leget for, 0% treath, Denne bossen er morsom!

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Ser vi er på ganske lik gear-messig, er uansett bare noen items du skifter som mutilate spec tenker jeg.

 

Ser at du har klart å waste 60 frost på gloves, klarte ikke å vente 1 uke? så prøve lykken? har selv styrt unna t10 for nå, skifter til det sakt og rolig, it no stress, DPSen eier vilt enda ;>

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...p;cn=Paperfreak

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...