Gå til innhold

Singleplayerspill med veldig god historie/handling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei=)

ER det noen som har noen tips om store spill, der man er 1 person gjennom feks ei fortelling/historie om noe.. ønsker bare det at spillet skal ha en veldig bra historie som fenger og er veldig spennende, slik at jeg gidder å feks fullføre spillet.. det bør ikke være alt for vanskelig. men litt tenking må kunne gjøres;)

og en viktig ting. spillet må ikke være overnaturlig.. liker ikke spill der jeg må sloss mot monstre som hopper fram og lager en masse føle lyder å er fyllt med grønn guggu..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei=)

ER det noen som har noen tips om store spill, der man er 1 person gjennom feks ei fortelling/historie om noe.. ønsker bare det at spillet skal ha en veldig bra historie som fenger og er veldig spennende, slik at jeg gidder å feks fullføre spillet.. det bør ikke være alt for vanskelig. men litt tenking må kunne gjøres;)

og en viktig ting. spillet må ikke være overnaturlig.. liker ikke spill der jeg må sloss mot monstre som hopper fram og lager en masse føle lyder å er fyllt med grønn guggu..

5511572[/snapback]

Ja, du har Neverwinter Nights! Dette er et litt gammelt spill som passer i alle kategoriene, untatt det siste, til en viss grad. Det er et rollespill som er veldig omfattende, og har god historie. Det er tenking i spillet, men jeg kan ikke huske at det var veldig vanskelige gåter. Og i tillegg har du såkalte sidequests som er valgfrie om du vil gjøre, men som gir deg nyttig mye erfaring, som på andre RPG brukes til å få opp karakteren i grad. Karaktersystemet er i tillegg omfattende, og tar ei stund å lære seg, men det er verdt det.

Skrevet

En god og fengende historie er mangelvare i disse dager. Det siste spillet jeg husker som utmerket seg på dette punktet, var Star Wars: Knights of the Old Republic I og II.

De skulle vel gå an å plukke opp for en billig penge i ymse butikker.

Alternativt har du Fable, og hvis du vil prøve deg på litt eldre greier, kan jeg hjertelig anbefale System shock 2. Det har en guffen atmosfære som ingen andre spill har klart å matche.

Skrevet (endret)
spillet må ikke være overnaturlig.. liker ikke spill der jeg må sloss mot monstre som hopper fram og lager en masse føle lyder å er fyllt med grønn guggu..

Neverwinter nights? Kotor? Fable? :ermm:

Edit:

NwN passer vel heller ikke til første punktet, førsteperson.

Endret av rulleguru
Skrevet (endret)

Max Payne spillene har veldig bra og gjennomført historie. spill de :)

edit:

riktignok ikke førsteperson, men det er noen av de beste spillene jeg vet om, både gameplay og historie messig

Endret av headcleaver
Skrevet (endret)

Deus Ex: Førstepersonsskytespill der du avdekker konspirasjon etter konspirasjon.. Personen du styrer utvikler seg gjennom spillet og forbedrer ferdighetene sine. Et av de beste spillene noensinne. :thumbup:

EDIT: Ser du vil ha det realistisk også. Spiller du dette på "Realistic" tåler du ikke mange kulene før du tar kvelden. Spillet er også kjemisk fritt for tusser og troll (noen genmanipulerte skapninger må du dog ta høyde for at du vil komme til å møte).

Endret av Isbilen
Skrevet

Half-Life 1 og 2 - Ikkje alle er like stor fan av HL, men eg finner historia meget fengande

Red Alert 2 & Yuri's Revenge - Heile tida ein story

Call of Duty 1 og 2

Spel som mangler ein god historie er FarCry og Doom 3 for å nevne 2 av dei store.

Skrevet

Total Overdose

Spillet er kanskje ikke verdens beste, historien er kanskje ikke den minst klisjè-fylte, men du verden så moro det spillet var. Spiller veldig mye spill selv, så det skal veldig mye til før jeg gidder å ruinde et spill, men Total Overdose er ett av 2 eller 3 spill som fenget meg nok til at jeg har giddet å runde det siste året-

Skrevet

Realistiske spill er Ranbow Six spillene, dette er førsteperson spill med mye tenking både strategisk og må få passe på miljøet rundt deg. Jeg sitter lenge med de spillene når jeg først starter. Vil anbefale de, eller Dungeon Siege 2. Eller så kan man alltids ta det geniale HL2 og Fear!

Skrevet
Realistiske spill er Ranbow Six spillene, dette er førsteperson spill med mye tenking både strategisk og må få passe på miljøet rundt deg. Jeg sitter lenge med de spillene når jeg først starter. Vil anbefale de, eller Dungeon Siege 2. Eller så kan man alltids ta det geniale HL2 og Fear!

5512504[/snapback]

DS2 var ikkje bra. Du verket i handa etter å drept noen monstrer :shrug:

Skrevet

Mafia... :love:

Et spill så bra at det fortsatt er det beste spillet jeg har prøvd..

Bedre story skal du lete lenge etter..

Har runda det 6-7 ganger, og kunne bare gjort det igjen og igjen.. :love:

Skrevet

5512504[/snapback]

DS2 var ikkje bra. Du verket i handa etter å drept noen monstrer :shrug:

5512524[/snapback]

Hvis der verker i hånda di, da burde du trene litt mer, fordi det er faen ikke tungt. Men hvis man spiller det i flere timer så kan det blir slitsomt, men alt engasementet overgår smerten :p

Skrevet (endret)
hva med F.E.A.R.?

veldig spennende og veldig bra stemning gjennom hele spillet.

ikke alt for vanskelig. konge spill

Har akkurat fått f.e.a.r., og det har en veldig gripende historie, MEN, det har en gjennomgående ubehagelig stemning, omtrent som i ravenholm i hl2, og det er ikke uten overnaturlige elementer.

Men historien er så spennende at jeg må risikere fremtidlig nattsøvn for å finne ut mer, og det er ekstremt bra fysikk i spillet, spesielt når man plaffer ned folk med angrepsriflen! :D

Edit: Du trenger ikke dyrt skjermkort for å spille dette, jeg har bare et integrert gforce 6150, og det er veldig fin grafikk uten hakking viss en spille på laveste oppløsning. :thumbup:

Endret av Suncurtain
Skrevet (endret)

Generelt sett er RPG (rollespill - Ikke hack 'n' slash-rollespill!) det du bør se etter om du ønsker dyp og fengende historie som du virkelig føler at DU er en del av.

Det du bør se sist etter, er bilspill, slossespill og som oftest FPS.

Disse har som regel en ganske platt og kjedelig historie (om de har noen i det hele tatt), og historien som foregår i ett av dem, er som oftest mer eller mindre den samme i nesten alle andre i den sjangeren.

Som nevnt over, er Knights Of The Old Republic et veldig bra rollespill.

Vi har jo alltids mange andre da, som Gothic 2, Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Fahrenheit (veldig bra, mørkt eventyrspill!) og The Chronicles Of Riddick: Escape From Buther's Bay (som faktisk er et FPS), osv osv.

Det finnes massevis av spill som vektlegger historie og gameplay ovenfor grafikk og fysikk, og det kommer jo noen veldig snart også...

Uansett bør du først og fremst se etter rollespill som har fått god kritikk i media - Selvfølgelig kun om du faktisk foretrekker å spille rollespill da.

Det er sjelden at du får fatt i et FPS med en god og dyptgående historie, som skiller seg ut fra mengden. Da må du som oftest heller til eventyr- eller rollespillsjangeren.

Når jeg sier at det snart komemr en del bra spill, tenker jeg hovedsaklig på The Godfather, S.T.A.L.K.E.R., Gothic 3, TES IV: Oblivion og Age Of Conan (++).

Om du har litt tolmodighet, anbefaler jeg deg å vente litt, for i løpet av det neste halvåret har noen svære titler havnet i butikkhyllene, men om du ikke gidder å vente så lenge, kan du alltids se hva jeg (og de andre, selvfølgelig) har anbefalt. :)

EDIT: The_Dark_Lord: Rainbow Six synes jeg også er en knallbra spillserie (ser ut til at den har møtt sin undergang med 4'ern :( ), likevel tror jeg ikke at denne tråden er rett sted å nevne RS.

RS har mer eller mindre ingen historie. Den har jo en historie, men den er jo veldig mye på siden. Det DU har i oppdrag å gjøre, er jo å utslette terroristene, så får John Clark, og de andre i Rainbow-administrasjonen finne ut hva som er årsaken til alt dette som skjer.

Likevel, knallbra spill, og jeg spiller 3'ern jevnlig enda. :)

Endret av MeTa][iC
Skrevet

Vet ikke om "1 person" betyr førsteperson eller at du styrer en person, men jeg synes i hvert fall Jade Empire var inspirerende nok til at jeg fullførte det. Det samme med Beyond good & evil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...