TSP Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 (endret) Creative Assembly funderer nå for tiden på om de skal legge til 9 nye factions. Det virker dermed som om CA har hørt litt på fansens klager. Hvis det besluttes å gjøres vil det være 30 factions i M2TW. Hva tror dere blir de nye fraksjonene? Hvorfor tror dere CA vurderer det? Kan det få noen følger? Jeg har ingen formening om hvilke nasjoner som vil eventuelt bli lagt til, men Lithuania vil jeg tippe i så fall blir lagt til. Da det er store klager på grunn av at de ikke var lagt til. Det jeg er litt nysgjerrig på er om utgivelsesdatoen vil bli satt lenger frem i tid som en følge av dette. Så hva tror dere? Diskuter! Kilde: En tråd i CA's community forum Endret 27. januar 2006 av The Strategy-player
Gunfreak Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 vel har vel kanskje noe med at alle som spillte rome låste opp de ikke spillbare factions, noe som kan tyde på de var litt få land, men av disse 30 hvor mange kommer til å være spillbare på campain kartet.. på lista som han lagde(den med 45 land) nevnte han norge, hva er poenget med det, etter viking tia, ble norge en bonna nasjon med 1500 innbyggere, så kom pesten og vi ble 700, så kom kalmar, og norge, sverige og danmark var under en regent, så så ble vi tilslutt bare en søppel plass for danmark, og norge var ikke del av verdens/europa historien før hitler invaderte oss i 1940
Krusader Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Creative Assembly funderer nå for tiden på om de skal legge til 9 nye factions. Det virker dermed som om CA har hørt litt på fansens klager. Hvis det besluttes å gjøres vil det være 30 factions i M2TW. Hva tror dere blir de nye fraksjonene? Hvorfor tror dere CA vurderer det? Kan det få noen følger? Jeg har ingen formening om hvilke nasjoner som vil eventuelt bli lagt til, men Lithuania vil jeg tippe i så fall blir lagt til. Da det er store klager på grunn av at de ikke var lagt til. Det jeg er litt nysgjerrig på er om utgivelsesdatoen vil bli satt lenger frem i tid som en følge av dette. Så hva tror dere? Diskuter! Kilde: En tråd i CA's community forum 5505145[/snapback] Jeg trur det har med at et av de største klagene mod-messig med RTW var faction limit. Jeg vet at i EB så ville 30 factions være meget bra, og det har vært utallige diskusjoner om hvilke fraksjoner som burde være i MODden og hvilke som ikke burde.
Chasseur Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Norge var ett selvstendig land en liten stund rundt 1300 mener jeg å huske. Noen stormakt, nei. Skottene var heller aldri noen stormakt. Get my point. Des færre opprørsprovinser i spillet, des bedre, da opprørsprovinser er "free food". Samt, bruken av fraksjoner, er helt feil. En fraksjon er en splittelse, ikke en samling.
Gunfreak Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 MEN selv om skottland ikke var noe stormak var den en del av såpeopera'n under midelalderen. flere store slag osv i nord-england/skotland. norge har aldrig vært det. danmark og sverige var også en del av større europa, fra 1500. og svergie var til og med en stormakt på 1700-tallet.
Cuneax Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 På 1200-tallet var Norge med på å flexe muskler i Skottland og oppe i Skandinavia, så det hadde ikke vært helt urealistisk å ha dem med.
figure_02 Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 hvis det blir så mange fraksjoner blir det uhyre vanskelig å holde det balansert da
Cuneax Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 hvis det blir så mange fraksjoner blir det uhyre vanskelig å holde det balansert da 5527275[/snapback] Jepp, maktbalansen var ingen dans på roser.
TSP Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Ja, der har du et godt poeng.. Men det var jo ikke helt balansert i virkerligheten da.. Så hvorfor egentlig ha det i et spill? Men på den annen side forstår jeg jo det at folk vil ha det balansert så man faktisk kan klare å vinne med alle faksjonene. Vet ikke jeg.. Mange og et godt utvalg av faksjoner, eller få og balanserte?
Herr Brun Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Ja, der har du et godt poeng.. Men det var jo ikke helt balansert i virkerligheten da.. Så hvorfor egentlig ha det i et spill? Men på den annen side forstår jeg jo det at folk vil ha det balansert så man faktisk kan klare å vinne med alle faksjonene. Vet ikke jeg.. Mange og et godt utvalg av faksjoner, eller få og balanserte? 5527707[/snapback] Det kunne hjulpet paa spillbarheten. Spillbarhet > historisk korrekthet. Men, saa lenge et knippe fraksjoner er godt balansert, saa kan de andre ha sine smaa "nisjer" eller bare vaere vanvittig vanskelige aa spille med. Hvis f. eks de 5 stoerste er balanserte, mens de andre har sine spesialiteter (svaert daarlig oekonomi men fantastiske tropper, motsatt, bare en spesiell type tropper som er gode etc.) saa vil det vel funke. Har ikke behov for 21 perfekt balanserte faksjoner.
figure_02 Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Tenkte at hvis det er en fraksjon som er skikkelig OP, kommer alle til å spille den, veit ikke om det går i TW serien, men i alle andre strategi spill jeg har spilt er mirror uhyre kjedelig
TSP Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 (endret) Bortsett fra i MP, som er det viktigste =) 5533769[/snapback] Tja.. Altså kunne de ikke da bare gjort det mer slik at en som hadde dårlige soldater kunne fått 30% ekstra å rutte med av den pengesummen som ble bestemt som standard? Altså om man bestemte at man skulle ha 10 000 denarii (veit ikke hva pengene heter i M2..) så kunne fraksjoner med dårlige krigere få 30% ekstra, altså ville de fått 10000*30%=13000. Altså kunne de fått 13000 denarii å kjøpe soldater/experince/bedre skjold/sverd med. Endret 1. februar 2006 av The Strategy-player
Chasseur Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Ikke bra nok, det blir fort for lett å abuse er jeg redd. I hvertfal, så lenge vi får tre-fire gode nasjoner, er jeg fornøyd,så lenge de har forholdsvis forskjellige spillestiller, samt at jeg rkever kontinuerlig patching, ala guild Wars og Warcarft 3 =)
TSP Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 Kall meg klovn, men hva mener du med "abuse"?
Herr Brun Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Kall meg klovn, men hva mener du med "abuse"? 5535275[/snapback] Klovn! Misbruk. Ting som det kan bli misbrukt, mener tydeligvis mister Eirik. Jeg vet ikke jeg. Gleder meg villt til dette spillet!!
Chasseur Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Altså, jeg ser for meg det i litt store kamper, hvor ofte nummer på enheter blir litt viktigere en hvor gode de er. Se for dere en 3 mans kamp, med 15k på hver. (MAO standard i RTW). Da får det andre laget 45*1.33=Tilsammen 60k. Det er veldig mange enheter det, de 15 tusen. Ett annet alternativ var å øage to multiplayer modus. En for de somv il spille slik som spillet funker i singleplayer, og en annen del, med 4-5 land, som er balanserte. (Warcraft 3 anyone?)
Gunfreak Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 hva snakker du om, sier du seriøst at du kan spille rome brukbart med over 10 000 man?
Chasseur Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Tja, bare å spille på low unit size. Jeg snakker ikke om mann, men penger =) Og, jeg tenker ikke på Singleplayer delen, som jeg nærmest driter i, je vil en ordentlig MP del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå