Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det som skjer med Amazon.co.uk, tar jo bare lengre og lengre tid å få tilsendt ting. Sist gikk det over 3 uker, nå har gått over 1 måned med en Blu-Ray som jeg fremdeles venter på. Noe må de ha gjort når det en gang pleide å bare ta noen dager...

 

Har merket tregere postgang fra utenlandske nettbutikker det siste halve året. Spesielt britiske. Så du er ikke alene.

Lenke til kommentar

Si det. Kostnadsbesparelser og omlegginger i sorteringsanleggene og fraktrutinene rundt omkring på ruten posten tar, kanskje? Brev går ofte innom mange anlegg i Europa (som oftest Tyskland) før det kommer til Norge. Og det britiske postvesenet er visst heller ikke en bedrift med verdens høyeste arbeidsmoral, i følge en jeg kjenner som jobber i Posten (det norske).

Lenke til kommentar
Ikke jul her i filmdelen ser jeg.

 

Har vært treg postgang lenge før jul. Forrige gang jeg bestilte fra Amazon.co.uk tok det over 3 uker, og det var et par måneder siden. At det kan ta litt lengre tid pga julen er vel og greit det, men at julen skal være en unnskyldning når selv den "normale" postgangen er så lang som den er, har jeg ingen forståelse for.

Lenke til kommentar

Jeg forventer at de skal komme i morgen, altså en uke etter at de skulle vært her. Jeg husker da jeg bestilte og skulle sjekke når de kom fram og så 6. januar. Jeg ble aldeles overrasket over hvor lang tid det tok. Jeg trodde virkelig ikke det skulle ta mer enn 4-5 dager. Nå er det gått 6 dager for mye, og jeg har ennå ikke sett spor av filmene mine.

Lenke til kommentar

Har opplevd det samme. Alle gangene jeg har bestilt fra Amazon.co.uk har de vært sånn cirka like trege som Play.com. Bestillte filmer fra amazon og play like etter jul, først i dag kom filmene fra amazon, sammen med en pakke fra play.com. Har også fått levert 1 av filmene fra play for snart en uke siden, mens jeg venter på et par til. Så ved mindre amazon er mye billigere en play så ser jeg ingen grunn til å velge dem framfor play, etter mine erfaringer.

Endret av thadon
Lenke til kommentar

Nei, dette er første og siste gang jeg bestiller fra amazon.co.uk. Med mindre jeg skal ha en filmboks. Da duger ikke plastikkposene fra play.com.

 

En ting i farta: Om jeg kommer over 200-kronersgrensa, må jeg betale på postkontoret, eller skjer det direkte på nettsidene til leverandøren når jeg bestiller?

Lenke til kommentar
Har vært treg postgang lenge før jul. Forrige gang jeg bestilte fra Amazon.co.uk tok det over 3 uker, og det var et par måneder siden. At det kan ta litt lengre tid pga julen er vel og greit det, men at julen skal være en unnskyldning når selv den "normale" postgangen er så lang som den er, har jeg ingen forståelse for.

Joda, jeg er enig i at ting har tatt mye lenger tid å sende i hele fjor, men det vil selvfølgelig ta enda lenger tid i jula.

 

Det er betenkelig at de raskeste forsendelsene jeg fikk i fjor var fra USA (amazon.com) og asia (yesasia).

Lenke til kommentar

Fikk to ordre fra Amazon.com idag jeg og, en som var sendt 18. desember, og en som var sendt 29. desember, begge med billigste fraktmetode. Så jeg vet ikke om det er et tegn på at ting er på bedringens vei, eller om de opererer med voldsom svære containere som det tar 11 dager å fylle. Bestilte iallefall en del ordre der borte ifra idag, så får en se om en kan merke seg noen tendenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...