Gå til innhold

Happy slapping, et fenomen


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301235

Etter min mening er straffen for lav.

Dette er blind vold på sitt værste, at noe slikt kan bli 'populært' og at slikt medfører respekt i visse ungdomsgjenger er horribelt. At noen utøver grov vold/drap som hevn eller å oppnå gevinst (ran osv) kan jeg forstå, men slikt som dette er jo helt absurd! Hva er det å tjene på dette? Absolutt ingenting! Att slikt som dette kan være 'inn' får meg virkelig til å bli oppgitt.

 

Er det noen her som kan forstå hvordan slikt oppstår? Hva er det som gir folk lyst til å gjøre slikt? Har vi tilfeller av 'happy slapping' her i Norge foresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

12 år er selvsagt for lav straff. I mine øyne burde man opprette konsentrasjonsleire som tok seg av slikt avskum.

 

Over til den mer rasjonelle Lars; Det er viktig å tidlig statuere eksempel at slik oppførsel overhodet ikke blir akseptert. Det man først bør gjøre er å fjerne og bøtlegge ALLE som sprer slike videoer over internett. Fjerner man filmene fjerner man også poenget med "happy slapping".

 

I mine øyne bør strafferammen ligge rundt 5 år ved enkelttilfeller og 15 år ved gjentakelse. Grovere tilfeller bør selvsagt straffes hardere.

 

Jeg ergrer meg over at jeg må dele luft med slike idioter. Egentlig så står jeg ved mitt innledende utsagn.

Lenke til kommentar

Det som fascinerer meg er at man kan få respekt for å hoppe på en 4 mot 1. Enkelte er bare utrolig patetisk. Kan bare drømme om at 4 kvisete fjortisser forsøker dette med meg.

 

Støtter konsentrasjonsleiren jeg også. Helst dypt inne i et fjell. Finnes mange svin som aldri burde se sollys igjen.

Lenke til kommentar

Dette er bare sykt. Rett og slett. Se for dere noe slikt hadde skjedd i Norge. Det skummle er at dette er bare toppen av isfjellet. Filmer av det mest sykeste du kan tenke deg ligger ute på nettet, og det tar ikke lange tiden å finne de..

Enda værre er det når idiotungdom syns dette er kult og vil prøve det selv. Jackass-generasjonen..

Lenke til kommentar
Tenker bare på hvor digg det hadde vært om disse drittungene angrep noen som var skikkelig drevne i en eller annen kampsport, men de ser vel an ofrene sine...

5492765[/snapback]

Hjelper fint lite om de er flere personer...

 

Derfor det er så uendelig feigt, er du ikke bevæpnet er det aboslutt ingenting du kan gjøre mot 3+ personer.

Lenke til kommentar
Tøys og tull.. Har du noengang vært ute for 3-4 ungdommer som skal ta deg?

5493232[/snapback]

Tja.

Prøvd mot 3 godt voksne på trening...

 

Funker dårlig uten kniver.

5493250[/snapback]

 

Det blir noe helt annet. Det er ingen frykt på trening. I virkeligheten er frykt og smerte og faren for å bli alvorlig skadet tilstedeværende i mye større grad. Jeg har vært i denne situasjonen noen ganger og enda ikke blitt skadet.. Høres kanskje teit ut men slik er det.

Lenke til kommentar
Tøys og tull.. Har du noengang vært ute for 3-4 ungdommer som skal ta deg?

5493232[/snapback]

Tja.

Prøvd mot 3 godt voksne på trening...

 

Funker dårlig uten kniver.

5493250[/snapback]

 

Det blir noe helt annet. Det er ingen frykt på trening. I virkeligheten er frykt og smerte og faren for å bli alvorlig skadet tilstedeværende i mye større grad. Jeg har vært i denne situasjonen noen ganger og enda ikke blitt skadet.. Høres kanskje teit ut men slik er det.

5494485[/snapback]

 

Helt enig. Uansett hvor tøff enkelte virker så er det ingen som har lyst til å få et slag i trynet uansett. Skal ikke så mye til å treffe på rett plass før du kan slå ut en person rimelig fort, og når de 2-3 andre kompisene ser hvordan det gikk med kompisen sin så setter frykten inn hos de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...