Gå til innhold

Beste krigs film "ever"


blikkbert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har problemer med å velge ut spesielt ên film, men her er lista over virkelig gode filmer:

 

Schindlers liste

Saving Private Ryan

Pianisten

 

Så kan jeg nevne to til, som ikke er like gjeve som de overforstående, men de duger disse også:

 

We were soldiers

Pearl Harbour

 

Beste krigsserie:

 

Band of Brothers

 

Hva har flere av de beste filmene til felles? Jo, de er laget av Steven Spielberg, den største av de største :love:

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar
Jeg vil legge til Jarhead. Den skildrer den evige ventingen under Gulf-krigen, dermed ikke noen heftige våpenkamper her.

5490178[/snapback]

 

Denne filmen likte jeg ikke i det hele tatt, den var lang trukken og poengløs!

5539306[/snapback]

Hm, langtrukken og poengløs.. Minner egentlig om krig.

De sa det samme om Das Boot; at den var kjedelig, langtrukken og at det aldri skjedde noe. Når man skal framstille mennesker som venter, da blir det ofte kjedelig. Det er poenget.

Lenke til kommentar
Det er en skam at "We werer soldiers" nevnes i denne tråden, makan til møkkafilm med dårlig skuespill skal en lete lenge etter

5538521[/snapback]

 

Du aner ikke hvor rett du har.

5543436[/snapback]

Nå er det en stund siden jeg har sett denne filmen, men kan ikke huske at den var så dårlig. Får vel kanskje dra den frem igjen og se om jeg kan motsi dere begge. :)

Lenke til kommentar
Det er en skam at "We werer soldiers" nevnes i denne tråden, makan til møkkafilm med dårlig skuespill skal en lete lenge etter

5538521[/snapback]

 

Du aner ikke hvor rett du har.

5543436[/snapback]

Nå er det en stund siden jeg har sett denne filmen, men kan ikke huske at den var så dårlig. Får vel kanskje dra den frem igjen og se om jeg kan motsi dere begge. :)

5543960[/snapback]

 

Den filmen er ranket på imdb 7 av 10 og jeg synes ikke den er så dårlig som andre her vil ha det til.

Men skal man snakke om kun de beste krigsfilmene gjennom tidene så faller den nok litt ut.

Lenke til kommentar
Det er en skam at "We werer soldiers" nevnes i denne tråden, makan til møkkafilm med dårlig skuespill skal en lete lenge etter

5538521[/snapback]

 

Du aner ikke hvor rett du har.

5543436[/snapback]

Nå er det en stund siden jeg har sett denne filmen, men kan ikke huske at den var så dårlig. Får vel kanskje dra den frem igjen og se om jeg kan motsi dere begge. :)

5543960[/snapback]

 

 

det er NAM versionen av BHD, ikke like bra som BHD men fremdeles en bra film, som realstisk skilder hvordan slagmarken var.. ja de delene med brevene til konene kunne de spart seg for da, det tar noe at intensitetet av filmen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...