Gå til innhold

Diskuter Nokia 6233 her!


Anbefalte innlegg

Når jeg surfer på min 6233, og når jeg ikke har 3G dekning, står det "E" ved batteriet. Det betyr vel EDGE. Da går det relativt fort, men er det 3G hatighet?

Når jeg har 3G dekning står det "G" ved batteriet. Og det er vel GPRS, som da er litt tregt. Skal det være sånn?

 

Et spørsmål til. Går det ann å sette opp e-post programmet meg hotmail konto?

6408512[/snapback]

 

Jeg testa med telefonen som modem nå, og speedometeret på hw.no gir meg en hastightet på 150 med Edge, og 308 med 3G, det er vel omtrent som forventet.

 

Det gikk bare litt raskere å laste inn vg.no fra laptopen, så det er vel bare rett og slett en fryktelig tung side...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også lagt merke til det Golden beskriver på forrige side. Skjermen blir mørk, men man kan fremdeles skimte bakgrunnsbildet (og eventuell skjermsparer). Etter en stund forsvinner bakgrunnsbildet, og tekst med dato, klokke, tastelås og eventuelt meldingskonvolutt kommer opp. Denne teksten forflytter seg nedover skjermen for hvert minutt som går.

 

Det merkelige er at bakgrunnsbildet noen ganger plutselig dukker opp igjen. Jeg har lurt på om dette kan ha noe med at mobilen mister 3G-dekningen og begynner å søke etter nettet? Når man har fått melding ser det forøvrig ut som den diskret teksten står på skjermen helt til man har lest meldingen.

 

Finns det noen mulighet for å sjekke nøyaktig hvor mye batteri som er igjen på mobilen? Slik som på laptoper. Jeg har hatt mobilen i 2 døgn og nå er det en liten grønn stripe igjen. Hvordan vet man hvor mye den utgjør av hele kapasiteten? Er det snakk om en femtedel?

Lenke til kommentar
har nå vært å hentet 6233 og satt den på lading, men nå har ladingen stoppet, ca 2 t siden jeg satt den på. er den ferdig da? greit å begynne å bruke den nå, eller vil det gjøre batteriet dårligere?

6412348[/snapback]

Neida, det skal bare være å bruke den.

Lenke til kommentar
Har Chess med Netcom dekning. Alt funket fint med det innebyggede, unntatt Opera Mini da. Hmm...

6373218[/snapback]

 

Hvilken versjon lastet du ned?

6373251[/snapback]

 

Samme som deg. Men fant ut av det nå. Bare sjekket litt rundt. Måtte sette opp et egendefinert tilgangspunkt...

6373262[/snapback]

Hvordan laget du et egendefinert tilgangspunkt?

Jeg har problemer med å få opera til å koble seg til nett, den interne nettleseren, men opera klager på at den ikke får noe tilkobling

Lenke til kommentar

Kjøpte meg 6233 i går og er rimelig fornøyd..

Men er så tungvindt i sende sms. Når jeg skal skrive mld må jeg skrive nr til mottaker, eller navn. Men det går ikke å søke i telefonboka!! Det blir veldig tungvindt. Må gå inn på kontakten man skal sende til, velge detaljer og send melding. Må da gå ann å gjøre dette enklere?! (Slik man gjør på "gamle"mobiler :p )

Lenke til kommentar
Har Chess med Netcom dekning. Alt funket fint med det innebyggede, unntatt Opera Mini da. Hmm...

6373218[/snapback]

 

Hvilken versjon lastet du ned?

6373251[/snapback]

 

Samme som deg. Men fant ut av det nå. Bare sjekket litt rundt. Måtte sette opp et egendefinert tilgangspunkt...

6373262[/snapback]

Hvordan laget du et egendefinert tilgangspunkt?

Jeg har problemer med å få opera til å koble seg til nett, den interne nettleseren, men opera klager på at den ikke får noe tilkobling

6412826[/snapback]

 

Fant det ut :)

Meny->Innstillinger->Konfigurering->Foretrukket tilgangspkt

 

Sett f.eks Telenor Internet der så skal det funke :)

 

 

[edit] Dobbelpost :innocent:

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Det er jo bare utseendet som er annerledes.. Det er ingen grunn til å velge den ene framfor den andre om du ikke bryr deg om utseendet..

6414787[/snapback]

Ok. Får vente til amobil kjører en test av den, så kanskje den blir kjøpt inn. :yes:

 

har hørt den i slølv sender meldinger 20 % raskere..

:p

Lenke til kommentar
Forstod ikke helt, men når du skal velge hvem du skal sende melding til trykker du bare tasten som tilsvarer bokstaven.. Altså når du har gått på legg til kontakt skriver du bare navnet :)

 

Mulig jeg misforstod spørsmålet..

6414130[/snapback]

Fant det ut nå.. Var jo bare å velge "legg til". Er vant med at den knappen er send jeg.. :blush:

Lenke til kommentar
MP3 spelaren gir for lav lyd. Radioen derimot er meget høg og bra lyd i. Eg brukar AD-15 adapter og Sennheizer PX 100 headsett. Andre som sliter med dette?

6410221[/snapback]

 

For meg lyden omtrent like høy for mp3 og raido, har du testa uten adapter?

6410590[/snapback]

Bedre då ja men irritrande greier altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...